FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 11 sty 2012, 08:51

Malin napisał(a):Moje pytanie brzmi następująco: czy klima będzie prawidłowo się zachowywać kiedy zastosuje taki osuszacz nie podpinając wtyczki do czujnika?

Musiałbyś zmostkować piny we wtyczce co idzie do czujnika.
Jednym z warunków załączenia sprężarki jest minimalne ciśnienie czynnika w instalacji, które jest kontrolowane przez ten czujnik.
Można używać klimy ze zmostkowanym czujnikiem ale istnieje niebezpieczeństwo, że jak czynnik ci ucieknie to sprężarka i tak będzie mogła się załączyć co oczywiście źle wpłynie na jej żywotność (czytaj: zatarcie lub inne uszkodzenie).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez cwany » 11 sty 2012, 12:38

moim skromnym zdaniem to np u mnie jest z oczkiem ale wyglądem bardziej przypomina ten pierwszy. a w miejsce tej śrubki wkręcony czujnik. myśle że tak to działa:) ze czujnik sie przekręca albo kupuje nowy. ale pewny nie jestem
a co do mostkowania to nie próbuj lepiej. przy pierwszym montażu bardzo prawdopodobne ze czynnik Ci szybko ucieknie bo sie okaże, ze a to złącze, a to rurka puszcza, wiec możesz zajechac sprężarke.
też założyłem klime, najpierw czynnik uciekł bo złącze nie dało sie dobrze skręcić a teraz wyszło mikroskopijne pęknięcie na rurce na zgięciu i leciutko puszcza ale 2,5 miesiąca już trzyma.
myśle ze po zrobieniu tego na wiosne będzie już wszystko w najlepszym porządku
powodzenia przy zakładaniu:)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez rapet1 » 22 mar 2012, 15:03

Dwa pytania czy łapa sprężarki z 1.5 podejdzie do 1.8 ??
Która chłodnica klimy ?? oczywiście wszystko do 323F BA 95r 1.8 BP
1.
Obrazek

2.
Obrazek
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez figaro99 » 22 mar 2012, 19:47

ja u siebie w Z5 mam tą 1:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2010, 08:24
Posty: 21
Skąd: Jastrząb
Auto: Mazda 323F BA Z5

Postprzez Majki88 » 22 mar 2012, 21:10

łapa w BP jest inna niż w Z5
a chłodnica to zależy jaką masz obecnie założona i musisz identyczną kupić występowały chyba 3 rodzaje w BA
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez ucze1102 » 23 mar 2012, 10:33

czy do KF-a założe klimę od 1.5 lub 1.8 bo z tego co tu przeczytałem problem może tylko być z tą łapą mocującą sprężarkę, no chyba że coś jeszcze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez rapet1 » 23 mar 2012, 11:34

Majki88 napisał(a):łapa w BP jest inna niż w Z5
a chłodnica to zależy jaką masz obecnie założona i musisz identyczną kupić występowały chyba 3 rodzaje w BA


Tylko ze ja dokładam klime a nie wymieniam chłodnice, w tej mazdzie co kupiłem z niej klime była chłodnica o nr części B01A-61-480 -sprawdzone po vin nowa orginał 3200zł <lol>
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez trzydziech » 24 mar 2012, 10:26

spis części potrzebny do montażu klimy: klik do KF jest inna sprężarka i jedna więcej rurka. klima do 1.5 pasuje do 1.8 tylko trzeba mieć łapę sprężarki od 1.8 reszta pasuje.
co do tematu chłodnicy to "powinieneś" założyć 1 i wtedy komplet rurek pasujący do tego. najlepiej kupić od jednej osoby komplet i potem najwyżej dokupić części, które będą wadliwe.
btw. przy montażu polecam wymienić wszystkie oringi w przewodach, koszt maksymalnie 5-6zł (za wszystkie) a może oszczędzić trochę gazu (np. przez nagłe rozszczelnienie instalacji xD).
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Garbage1989 » 24 mar 2012, 12:40

danios18 napisał(a):Dziś byłem na napełnieniu klimy i powiem że wszystko działa prawidłowo :D chłodne powietrze leci jak trzeba :) w mazdzie jest ok. 750 ml płynu chłodniczego


Ilość gazu podaje się w gramach, a czynnik chłodniczy w samochodach to R134a jedyne co w instalacji może być w ml to ilość oleju do sprężarki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez cwany » 26 mar 2012, 20:14

Malin napisał(a):Witam,
Również zabrałem się za dokładanie klimy i mam problem ze znalezieniem prawidłowego osuszacza. Wszystkie osuszacze które udało mi się znaleźć (nowe) nie mają czujnika tzn. tej części do której wpina się wtyczkę z instalacji tak jak np. tutaj
Obrazek
lub z oczkiem
Obrazek
Moje pytanie brzmi następująco: czy klima będzie prawidłowo się zachowywać kiedy zastosuje taki osuszacz nie podpinając wtyczki do czujnika?


Skorzystam z posta.
Moje pytanie: mam osuszacz z przyspawaną blachą do mocowania. czy poza tym szczegółem moge zamontować osuszacz bez tej blachy? Różnica w cenie o połowe a takie mocowanie sam sobie moge dorobić. auto mazda 323f BA 1.5. Chodzi mi o to czy wyjście na przewody pasują i na czujnik ciśnienia?
Ktoś może potwierdzić zamienność tych osuszaczy?
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez flywin » 26 mar 2012, 22:21

możesz jak chcesz to nie ma żadnej różnicy w działaniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rapet1 » 25 kwi 2012, 13:46

Witam mam problem z łapami sprężarki kupiłem klime od 1.5 a mam 1.8 wiem ze łapy się różnią więc kupiłem łapę z 1.8 i tu problem nie pasuje do niej sprężarka .W porównaniu do tej z 1,5 ma inny rozstaw śrub czy sprężarka z 1,5 podejdzie do 1,8?? bo w tym wątku pisze ze tylko różnica w łapach. załączam foty łap i sprężarki -chyba panasonic
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Chyba że łapę złą kupiłem ??
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez esina » 8 maja 2012, 09:19

w/g mazda epc ....srężarki są takie same w 1.5 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez rapet1 » 8 maja 2012, 09:28

A jednak są dwa rodzaje i dwie inne łapy ;P
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez Malin » 13 maja 2012, 21:10

Z tego co wiem to sprężarka jest taka sama zarówno do 1.5 i 1.8 (możesz obadać jak to jest na allegro np. TU oczywiście pod warunkiem że osoba która to sprzedaje wie dokładnie co sprzedaje a nie zawsze tak jest;) ), a łapa która pasuje do tej sprężarki na 100% to ta z prawej, u mnie tak jest w 1,5.

Pozwolę się jeszcze pochwalić że ukończyłem dokładkę klimy do mojej 323F 1,5 , tutaj małe zestawienie kosztów:
– 550zł – Klima z allegro z wysyłką (sprężarka, chłodnica, przewody, wiatrak, nagrzewnica z filtrem <bo jest wersja bez filtra>, pasek)
– 50zł – nowy filtr do nagrzewnicy
– 90zł – brakujące duperele (przekaźniki, osuszacz z czujnikiem, łapa do osuszacza)
– 20zł – naprawa sprężarki (zaśniedziałe łożysko, problemy z elektromagnesem)
– 200zł – sprawdzenie szczelności, napełnienie
– ok. 10zł – brakujące śrubki, nakrętki i inne drobiazgi
w sumie ok. 920zł

Jeżeli chodzi o mój wcześniejszy post związany z osuszaczem może być przydatną informacją dla kogoś kto się zabiera do montażu, że osuszacz bez "oczka" ma innego rozmiaru otwory do przewodów (mniejsze) więc jak ktoś nabędzie klimę bez osuszacza może się rozczarować jak kupi np. na allegro nowy osuszacz bez "oczka" i mu nie będzie pasował. Kłopot został rozwiązany pod czas nabijania klimy, przedstawiłem panom w serwisie mój problem mówiąc że mam nowy osuszacz, który nie pasuje oraz stary z "oczkiem" z którego chciałem przełożyć czujnik (w nowym czujnika nie ma). Z uzyskanej przeze mnie wiedzy z forum odnośnie montażu klimy dowiedziałem się że osuszacz musi być nowy bo stary po rozszczelnieniu nie będzie się nadawał, lecz ku mojemu zaskoczeniu panowie z serwisu oznajmili mi że zajęli się starym osuszaczem, przeczyścili go, podłubali przy nim, zamontowali i wszystko świetnie działa. Mam nadzieje że komuś się przyda ta wiedza, a w razie pytań służę pomocą bo chyba zapoznałem się z wszystkimi tajnikami klimatyzacji w 323f ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2007, 20:31
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GD / 323f BA / 3 BK / MX-5 NC 2.5

Postprzez rutkowski0075 » 22 maja 2012, 22:22

a czy klima od 1.7 podejdzie do 1.5 Z5? 1.7 był chyba tylko w S a ja mam F-kę...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 15:20
Posty: 185 (1/0)
Skąd: EL
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez Piotrek_Legnica » 25 maja 2012, 15:30

Witam,tak na wstępie to pozwoliłem sobie pożyczyć dwie fotki od Majki88 bo nie mam obecnie jak zrobić swoich.

A teraz do rzeczy. Przez trzy lata jeździłem bez klimy ale w aucie ją posiadałem tylko nienabitą. Chciałem teraz ją zrobić. Byłem dzisiaj na sprawdzeniu no i diagnoza jest taka:

Jest wyciek przy osusaczu tylko jak patrze z tej perspektywy to nie bardzo wiem przy której rurce.
Obrazek

No i na tym łączeniu też jest wyciek. Tylko teraz najważniejsze pytanie: czy to już jest na chłodnicy czy na rurce jeszcze? Na górze się pieniło.
Obrazek

No i jak wygląda naprawa tego? Ja u siebie mam uszczelki w tych miejscach chyba a tu nie widze... Facet chce mnie skasować za to 500zł w górę ale tylko w życiu nie zapłace bo ta awaria nie jest chyba tyle warta? Coś wspominał, że jak to jest już na chłodnicy to coś trzeba toczyć i spawać... Poradzicie coś?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez bartekdw » 25 maja 2012, 17:10

Prawdopodobnie tylko oringi do wymiany, w osuszaczu, a chłodnica to zależy, może na rurce, a może też tylko oring. Czy na chłodnicy czy na rurce ten wyciek to nikt Ci nie wywróży. Musisz nabić klimę azotem i psikać jakimś testerem szczelności, mój tester to butelka po płynie do mycia szyb i w nim woda z płynem do naczyń, nieszczelności powodują pienienie, musisz też wiedzieć że ta metoda nie wykryje mikronieszczelności, kontrast w układzie i lampa uv może coś pomoże.
Najlepiej kup trzy oringi, 2 na osuszacz 6.07x1.78mm i do chłodnicy też 2szt – 10.8x1.78mm i 6.07x1.78 załóż i nabij azotem, koszt to max 5zł za oringi. Jak trzeba spawać to od 40 do 60zł krzykną za obspawanie rurki dookoła, jak nowa chłodnica to od 260 w górę. Więc w tych 500zł w najgorszym wypadku zamkniesz się z nabiciem czynnikiem o ile grzebał będziesz sam.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Piotrek_Legnica » 25 maja 2012, 19:19

Ja dzisiaj byłem na takim teście szczelności w firmie. I tam właśnie wykryli to pienienie się tylko jak patrzyliśmy z góry do ta piana na górze była więc to oring albo rurka? Czy bardziej chłodnica?

Z pewnością wole sam rozebrać tą klime niż dawać złodziejom. Byłem z kolegą razem to on miał chłodnice walniętą w trzech miejscach w citroenie to mu powiedział 800zł... Do mnie zresztą też mówił, że pewnie tak podejdzie, 500-600zł to najmniejszy wymiar kary bo to była cena bez chłodnicy. A jak mówił, że dojdzie spawanie i coś jeszcze chciał toczyć to wtedy własmoe z 800...

BTW gdzie moge dostać takie oringi? I jak się zabrać do wymiany?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Mat25 » 21 cze 2012, 16:26

Witajcie.. zaczyna się już drugie lato no i postanowiłem odnowić klimę, a więc zakupiłem auto niby z niebitą klimą (ale szczelną) i z brakiem paska napędzającego.. po całych kontrolach w tamtym roku okazuję się, że dziurawa chłodnica. Mam pytanie bo na dniach będę wymontowywał chłodnice i jadę ją spawać. Przez tel krzyknęli 60zł więc pomyślałem że zajmę się tym.
Pytanie moje czy jak wyjmę chłodnice i będę ja zakładał trzeba jakoś zarabiać końcówki???
Koleś mi krzyknął za wymianę chłodnicy 200zł, więc to są jaja.
Czy nieużywany dłuższy czas osuszacz będzie dobry??
jakie koszty muszę doliczyć żeby uruchomić klimę jak będę miał szczelny układ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323