FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw
no tak, trzeba znaleźć chwilę i zabrać się za to bo tylko to zostało do założenia i instalacja będzie gotowa do sprawdzenia i nabicia
a słłłłłłłłooooooneczko świeci pięknie
(taki mały optymistyczny OT)
- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
w sumie to masz racje tylko dzisiaj w warsztacie okazało się, że nie posiadam gwintownika 10 ze skokiem 1,25 ;/
- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
wydaje mi się że tylko komplet przewodów , ale niech się wypowie ktoś kto zakładał części z wersji angielskiej, tak na marginesie mi bardzo skutecznie udało się ukształtować ręcznie przewody fabryczne które niekoniecznie pasowały bez uszkodzenia ich, instalacja zamontowana zobaczymy teraz czy zadziała, niestety czekam jeszcze na przekaźniki
P.S. gwintownik M 10 ze skokiem gwintu 1,25 w zambrowskie koszt 35 zł i wszystko cacy
z tego co się orientuję odgrzybianie sprawdzenie i nabicie będzie mnie kosztowało 150 zł
edit: koledzy czy może mi ktoś napisać jak podpiąć uniwersalne przekaźniki??
P.S. gwintownik M 10 ze skokiem gwintu 1,25 w zambrowskie koszt 35 zł i wszystko cacy
z tego co się orientuję odgrzybianie sprawdzenie i nabicie będzie mnie kosztowało 150 zł
edit: koledzy czy może mi ktoś napisać jak podpiąć uniwersalne przekaźniki??

- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
dzięki za schemat, na dzień dzisiejszy elektryk dopasował mi przekaźniki na oryginalne kostki, tak na marginesie pasują od nissana i hondy, auto jest teraz w warsztacie, naprawiają mi jeden przewód aluminiowy (chłodnica-osuszacz) bo na łączeniu był zerwany gwint i będą nabijać gaz więc mam nadzieję, że już dzisiaj będę mógł użyć magicznego przycisku AC w aucie do którego sam montowałem instalację klimatyzacji:D danios18 a jak postępy u Ciebie??
edit:
odebrałem auto z warsztatu, instalacja sprawdzona odgrzybiona nabita śmiga aż miło
zerwana końcówka odcięta i wspawane nowe połączenie także jest 
coś o kosztach:
-zakup instalacji kompletnej 650zł
-montaż własna praca + 35zł gwintowniki + ok 4zł nowe śruby utwardzane
-zakup przekaźników, których nieuczciwy sprzedawca nie dosłał 60zł
-naprawa zerwanego połączenia nabicie, odgrzybienie, sprawdzenie szczelności 300zł
650
39+
60+
300+
------
1049 zł
także sporo mnie to kosztowało, ale warto było
edit:
odebrałem auto z warsztatu, instalacja sprawdzona odgrzybiona nabita śmiga aż miło



coś o kosztach:
-zakup instalacji kompletnej 650zł
-montaż własna praca + 35zł gwintowniki + ok 4zł nowe śruby utwardzane
-zakup przekaźników, których nieuczciwy sprzedawca nie dosłał 60zł
-naprawa zerwanego połączenia nabicie, odgrzybienie, sprawdzenie szczelności 300zł
650
39+
60+
300+
------
1049 zł

- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
W przyszłym tygodniu czeka mnie wymontowanie kompletnej klimatyzacji. Mam nadziję, że dzięki tej fotorelacji nie będzie z tym aż tak wielkich problemów. Życzcie mi powodzenia. Miejmy nadzieję, że nic nie zepsuje i ktoś z forumowiczów będzie się cieszył z klimy za małe pieniądze.
-
kozolec
musisz trafić na parownik z obudową przystosowaną do filtra 
ogólnie jak ja szukałem do swojej to takiego nie znalazłem, więc dokładnie nie wiem jak wygląda. gdzieś chyba w tym temacie ktoś pisał, że białe obudowy są bez filtra a czarne z filtrem, ale nie pamiętam dokładnie. prześledź temat, może jeszcze ktoś się wypowie.
trzydziech napisał(a):ktoś pisał, że białe obudowy są bez filtra a czarne z filtrem
Raczej odwrotnie!
Zdarza się jednak, że w białych obudowach może brakować "wejścia" na filtr, które można wyciąć – temat opisywany już na Forum.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dlatego chciałem żeby ktoś jeszcze się wypowiedział
mam właśnie białą bez filtra, to mnie zmyliło 
Po braku czasu wkońcu dziś się zmobilizowałem i klima zamontowana :–) było trochę zabawy,powiedzcie mi tylko czy w obiegu jak nie ma czynnika chłodzacego po włączeniu klimy przyciskiem czy wentylator na chłodnicy powinien się kręcić?
- Od: 30 sty 2009, 16:13
- Posty: 118
- Skąd: Szczecin
- Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.
maniek210688 napisał(a):danios18 jak idzie montaż klimatyzacjija na razie cierpię z powodu niewielkiej ilości czasu wolnego i niestety nie poskładałem jeszcze wszystkiego do kupy ;/ mam nadzieję, że Tobie się udało
zamontowałem już
- Od: 30 sty 2009, 16:13
- Posty: 118
- Skąd: Szczecin
- Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.
danios18 napisał(a):zy w obiegu jak nie ma czynnika chłodzacego po włączeniu klimy przyciskiem czy wentylator na chłodnicy powinien się kręcić?
Nie powinien jak i również nie powinna załączać się sprężarka.
Oczywiście wentylator na chłodnicy ma prawo też załączyć się niezależnie od klimy jak się silnik mocniej zagrzeje
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dziś byłem na napełnieniu klimy i powiem że wszystko działa prawidłowo
chłodne powietrze leci jak trzeba
w mazdzie jest ok. 750 ml płynu chłodniczego
- Od: 30 sty 2009, 16:13
- Posty: 118
- Skąd: Szczecin
- Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.
Witam,
Również zabrałem się za dokładanie klimy i mam problem ze znalezieniem prawidłowego osuszacza. Wszystkie osuszacze które udało mi się znaleźć (nowe) nie mają czujnika tzn. tej części do której wpina się wtyczkę z instalacji tak jak np. tutaj

lub z oczkiem
Moje pytanie brzmi następująco: czy klima będzie prawidłowo się zachowywać kiedy zastosuje taki osuszacz nie podpinając wtyczki do czujnika?
Również zabrałem się za dokładanie klimy i mam problem ze znalezieniem prawidłowego osuszacza. Wszystkie osuszacze które udało mi się znaleźć (nowe) nie mają czujnika tzn. tej części do której wpina się wtyczkę z instalacji tak jak np. tutaj

lub z oczkiem
Moje pytanie brzmi następująco: czy klima będzie prawidłowo się zachowywać kiedy zastosuje taki osuszacz nie podpinając wtyczki do czujnika?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość