FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez flywin » 10 maja 2011, 20:16

to bierzesz gwintowniki i poszedł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez maniek210688 » 10 maja 2011, 22:53

no tak, trzeba znaleźć chwilę i zabrać się za to bo tylko to zostało do założenia i instalacja będzie gotowa do sprawdzenia i nabicia :D a słłłłłłłłooooooneczko świeci pięknie :D (taki mały optymistyczny OT)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 18:38
Posty: 35
Skąd: Zambrów
Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D

Postprzez flywin » 10 maja 2011, 23:56

no 15min i masz zrobione :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez maniek210688 » 11 maja 2011, 22:20

w sumie to masz racje tylko dzisiaj w warsztacie okazało się, że nie posiadam gwintownika 10 ze skokiem 1,25 ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 18:38
Posty: 35
Skąd: Zambrów
Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D

Postprzez TomaS626 » 12 maja 2011, 21:56

Tez przymierzam sie do kupna klimy lecz z anglika i mam do was pytanie co bedzie pasowac a jakie czesci bede musial kupic z wersji euro??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez maniek210688 » 13 maja 2011, 00:30

wydaje mi się że tylko komplet przewodów , ale niech się wypowie ktoś kto zakładał części z wersji angielskiej, tak na marginesie mi bardzo skutecznie udało się ukształtować ręcznie przewody fabryczne które niekoniecznie pasowały bez uszkodzenia ich, instalacja zamontowana zobaczymy teraz czy zadziała, niestety czekam jeszcze na przekaźniki :|

P.S. gwintownik M 10 ze skokiem gwintu 1,25 w zambrowskie koszt 35 zł i wszystko cacy :D
z tego co się orientuję odgrzybianie sprawdzenie i nabicie będzie mnie kosztowało 150 zł


edit: koledzy czy może mi ktoś napisać jak podpiąć uniwersalne przekaźniki?? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 18:38
Posty: 35
Skąd: Zambrów
Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D

Postprzez esina » 19 maja 2011, 08:11

maniek210688 napisał(a):koledzy czy może mi ktoś napisać jak podpiąć uniwersalne przekaźniki?? <co?>


Podłącz w/g schematu :

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez maniek210688 » 7 cze 2011, 10:15

dzięki za schemat, na dzień dzisiejszy elektryk dopasował mi przekaźniki na oryginalne kostki, tak na marginesie pasują od nissana i hondy, auto jest teraz w warsztacie, naprawiają mi jeden przewód aluminiowy (chłodnica-osuszacz) bo na łączeniu był zerwany gwint i będą nabijać gaz więc mam nadzieję, że już dzisiaj będę mógł użyć magicznego przycisku AC w aucie do którego sam montowałem instalację klimatyzacji:D danios18 a jak postępy u Ciebie??

edit:
odebrałem auto z warsztatu, instalacja sprawdzona odgrzybiona nabita śmiga aż miło <jupi> <serduszka> :) zerwana końcówka odcięta i wspawane nowe połączenie także jest <spoko>
coś o kosztach:
-zakup instalacji kompletnej 650zł
-montaż własna praca + 35zł gwintowniki + ok 4zł nowe śruby utwardzane
-zakup przekaźników, których nieuczciwy sprzedawca nie dosłał 60zł
-naprawa zerwanego połączenia nabicie, odgrzybienie, sprawdzenie szczelności 300zł
650
39+
60+
300+
------
1049<glupek2> także sporo mnie to kosztowało, ale warto było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 18:38
Posty: 35
Skąd: Zambrów
Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D

Postprzez kozolec » 10 cze 2011, 19:11

W przyszłym tygodniu czeka mnie wymontowanie kompletnej klimatyzacji. Mam nadziję, że dzięki tej fotorelacji nie będzie z tym aż tak wielkich problemów. Życzcie mi powodzenia. Miejmy nadzieję, że nic nie zepsuje i ktoś z forumowiczów będzie się cieszył z klimy za małe pieniądze.
kozolec
 

Postprzez Rafcio.s » 23 cze 2011, 19:15

Przymierzam sie do zalozenia klimy, jednak nie ma u mnie filtra kabinowego.
Czy mozna go przy okazji dolozyc np. wymieniajac jakas czesc ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez trzydziech » 23 cze 2011, 21:24

musisz trafić na parownik z obudową przystosowaną do filtra ;)
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Rafcio.s » 23 cze 2011, 21:35

trzydziech napisał(a):musisz trafić na parownik z obudową przystosowaną do filtra ;)

Jak wyglada parownik z filtrem i bez, co mam zapytac sprzedajacego ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez trzydziech » 23 cze 2011, 22:01

ogólnie jak ja szukałem do swojej to takiego nie znalazłem, więc dokładnie nie wiem jak wygląda. gdzieś chyba w tym temacie ktoś pisał, że białe obudowy są bez filtra a czarne z filtrem, ale nie pamiętam dokładnie. prześledź temat, może jeszcze ktoś się wypowie.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Marek 161BD081 » 24 cze 2011, 07:34

trzydziech napisał(a):ktoś pisał, że białe obudowy są bez filtra a czarne z filtrem

Raczej odwrotnie!
Zdarza się jednak, że w białych obudowach może brakować "wejścia" na filtr, które można wyciąć – temat opisywany już na Forum.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez trzydziech » 24 cze 2011, 13:08

Dlatego chciałem żeby ktoś jeszcze się wypowiedział ;P mam właśnie białą bez filtra, to mnie zmyliło :P
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez danios18 » 7 sie 2011, 20:58

Po braku czasu wkońcu dziś się zmobilizowałem i klima zamontowana :–) było trochę zabawy,powiedzcie mi tylko czy w obiegu jak nie ma czynnika chłodzacego po włączeniu klimy przyciskiem czy wentylator na chłodnicy powinien się kręcić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez danios18 » 7 sie 2011, 21:01

maniek210688 napisał(a):danios18 jak idzie montaż klimatyzacji ?? ja na razie cierpię z powodu niewielkiej ilości czasu wolnego i niestety nie poskładałem jeszcze wszystkiego do kupy ;/ mam nadzieję, że Tobie się udało :D

zamontowałem już :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 8 sie 2011, 07:35

danios18 napisał(a):zy w obiegu jak nie ma czynnika chłodzacego po włączeniu klimy przyciskiem czy wentylator na chłodnicy powinien się kręcić?

Nie powinien jak i również nie powinna załączać się sprężarka.
Oczywiście wentylator na chłodnicy ma prawo też załączyć się niezależnie od klimy jak się silnik mocniej zagrzeje ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez danios18 » 8 sie 2011, 18:45

Dziś byłem na napełnieniu klimy i powiem że wszystko działa prawidłowo :D chłodne powietrze leci jak trzeba :) w mazdzie jest ok. 750 ml płynu chłodniczego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez Malin » 10 sty 2012, 19:32

Witam,
Również zabrałem się za dokładanie klimy i mam problem ze znalezieniem prawidłowego osuszacza. Wszystkie osuszacze które udało mi się znaleźć (nowe) nie mają czujnika tzn. tej części do której wpina się wtyczkę z instalacji tak jak np. tutaj
Obrazek
lub z oczkiem
Obrazek
Moje pytanie brzmi następująco: czy klima będzie prawidłowo się zachowywać kiedy zastosuje taki osuszacz nie podpinając wtyczki do czujnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2007, 20:31
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GD / 323f BA / 3 BK / MX-5 NC 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323