Strona 2 z 19

PostNapisane: 9 lip 2008, 16:36
przez srdz
Orin, wejże czytam co ja pisze :)
Przeciez ja wiem, ze musze miec ten przycisk, bo go mam ... nie mam klimy, to tez wiem, i wiem, ze mam przycisk, ktory do niczego nie sluzy, bo tej klimy nie mam i wlasnie dlatego chcialbym go wykorzystac ... mowisz, ze obok nog pasazera ? sprawdze ...

dzieki ... !!

jak ktos wie wiecej to prosze o info :)

PostNapisane: 19 lip 2008, 14:37
przez maxie
mam szanse otrzymać jakiś schemat instalacji klimatyzacji ?? chciałbym założyć klime do mx3, lecz nie wiem od czego zacząć poza kupnem używanej instalacji, na co zwracać szczególną uwagę ??

PostNapisane: 19 lip 2008, 14:44
przez Orin
Musisz być pewien, że kupujesz komplet, inaczej będzie niezła jazda.

A schemat klimy zapewne jest w serwisówce od mx-3, tyle że nie wiem, jak łatwo ją zdobyć.

PostNapisane: 12 sie 2008, 01:24
przez rdl
serwisowka jest na stronie:
http://www.mx-3.com/manuals/

PostNapisane: 12 sty 2009, 18:19
przez Majki88
Kompletna klima: czyli sprężarka przewody 4 sztuki( od sprężarki do chłodnicy skraplacza, od skraplacza do filtra, od filtra do wymiennika i od wymiennika do sprężarki), 2 przekaźniki, chłodnica klimatyzacji, filtr/osuszacz ewentualnie filterek kabinowy nówka
kosztowało mnie to 500 zł części i 150 nabicie wliczając olej 10ml, wskaźnik UV 5ml i czynnik 134a 760 g.

uchwyt pompy klimatyzacji

PostNapisane: 6 mar 2009, 20:19
przez zieba1982
Proszę o pilną informację, czy uchwyt do pompy klimatyzacji jest taki sam przy silniku 1,5 16v jak i 1,8 16v??

PostNapisane: 12 mar 2009, 17:15
przez Marek 161BD081
A ja mam inne pytanko – do czego służy to "oczko" w filtrze?
Czy zmienia ono kolor (lub coś podobnego) po jakimś czasie?

PostNapisane: 12 mar 2009, 18:05
przez Orin
Marek 161BD081 – można podejrzeć, czy jest gaz w układzie, oraz czy prawidłowo pracuje kompresor. Takie wyjaśnienie dostałem od serwisanta klimy.

PostNapisane: 12 mar 2009, 20:05
przez Maciek 251
Orin napisał(a):Marek 161BD081 – można podejrzeć, czy jest gaz w układzie, oraz czy prawidłowo pracuje kompresor. Takie wyjaśnienie dostałem od serwisanta klimy.

Dokładnie tak, fachowo nazywa się to "wziernik", a w branży mówią na to "magiczne oko" – pozwala ono na obserwację przemian czynnika w układzie chłodzenia i ułatwia regulację układu, aczkolwiek nie wszystkie filtry/osuszacze go posiadają.

PostNapisane: 12 mar 2009, 21:57
przez Majki88
ja mam pytanie po czym poznać że osuszacz nadaje się do wymiany
Czy w tym "magicznym oczku" można to zauważyć czy są jakieś inne objawy

PostNapisane: 12 mar 2009, 22:40
przez Maciek 251
Nie można w zasadzie w żaden sposób poznać że trzeba go juz wymienić – wymienia się go w uzasadnionych przypadkach, czyli: jazda przez dłuzszy czas bez cisnienia w układzie, kontakt z powietrzem atmosferycznym lub profilaktycznie, serwisy zalecają wymiane co około 5-6 lat, ale są tacy co nigdy nie wymieniali i nie narzekają na sprawność układu chłodzenia :P
Ja osobiście widziałem jak z 9-cio letniego Opla Vectry został wypompowany czynnik z uładu, stało to w pastikowym kubku po piwie (mowa o oleju) i olej pływał sobie ładnie na górze a na dnie kubka stała woda i to nie mało tak z 2 cm od dna – co było dalej – z powodu obecności wody wewnętrzne elementy sprężarki skorodowały i nadawała sie tylko na złom :|

PostNapisane: 13 mar 2009, 00:14
przez skitmen
gdzie to magiczne oko się znajduje? :/ u siebie takiego nie widzę. i czy mógłby ktoś mi pokazać na zdjęciu gdzie szukac chłodnicy klimatyzacji? mam nadzieję, że taka mam...

PostNapisane: 13 mar 2009, 00:16
przez Majki88
pytam dlatego że kupiłem kompletną używaną klimatyzację wymontowaną z auta i po kilku godzinach zamontowałem u siebie następnego dnia napełniłem układ czynnikiem

Obrazek
proszę osuszacz z "oczkiem"

zdjęcia gdzie widać dokładnie skraplacz klimy to nie mam ale jest charakterystyczne miejsce gdzie widać że klima jest lecz nie mam takowej zrobię rano jak coś
mam coś takiego
Obrazek
Obrazek
oraz zaworki obsługowe
Obrazek

PostNapisane: 13 mar 2009, 01:26
przez skitmen
hehe, dziekówa Majki88. jak znajdziesz chwile, to poprosiłbym Cie o zdjęcie chłodnicy klimy ;) <piwo>

PostNapisane: 13 mar 2009, 12:59
przez skitmen
czyli moje oczko pokazuje, że nie ma w obiegu czynnika chlodzącego?

Obrazek


ale cała instalacja klimatyzacji jest?

Obrazek


Majki88 dzięki za pomoc

PostNapisane: 13 mar 2009, 13:25
przez Majki88
jeżeli pod pompą wspomagania masz pompę od klimy to masz kompletną jedź na stacje na napełnienie klimy i powinno być ok
bo resztę części układu widzę że masz
albo klima ci nie odpala bo jest za zimno na dworze, a u mnie w tym oczku też czasami nie widać czynnika

PostNapisane: 13 mar 2009, 13:27
przez MariuS
skitmen masz instalacje bo widać rurki(te srebrne) itp

PostNapisane: 13 mar 2009, 13:41
przez skitmen
Majki88 żebym ja to wiedział co jest co :P
wiem, że mam 2 paski klinowe i każdy zasila po 2 koła pasowe. czyli chyba mam: pompę wody, alternator, wspomoganie i pompę od klimy. gdzieś czytałem, że jest jeszcze coś takiego jak sprężarka klimy – czy to może jest ta pompa? :/

PostNapisane: 13 mar 2009, 13:59
przez Majki88
Obrazek
to jest pompa wspomagania pod nią powinna być sprężarka od klimy

PostNapisane: 13 mar 2009, 14:42
przez Marek 161BD081
Czy w naszych autkach w klimie jest jakiś wyłącznik termiczny blokujący jej załaczenie w niskich temperaturach na zewnątrz?
Jeśli tak to od jakiej temperatury zewnętrznej ma prawo ona się włączyć?