Montaż mocniejszych siłowników do 323F BA
Ponieważ u mnie również po raz drugi zaliczyły pad siłowniki od klapy, rad nie rad zacząłem znów szukać na wymianę. Pojechałem w tym celu do szrotu, gdzie kupowałem poprzednie (2 lata temu i para kosztowała 80 zł). Teraz okazało się, że nie mają i nie wiadomo kiedy coś może być. Pojechałem na drugi szrot ale tam miszczu
zaproponował mi jako zamienniki siłowniki od matiza, a że były trochę za krótkie
, powiedział że nie ma innych, pomimo całego placu wraków ściągniętych z UK. Trochę mnie to wkurzyło, a zwłaszcza klapa która kilka razy opadła mi na głowę, że postanowiłem kupić nowe.
I tu niespodzianka znalazłem te http://tiny.pl/hj3p9, nowe i do tego w rewelacyjnej cenie. Po zamontowaniu okazało się, iż pasują idealnie (no prawie, musiałem trochę rozwiercić otwór w uchwycie co jest mocowany siłownik do karoserii, bo rozstaw otworów był minimalnie inny. Wszystko pasuje idealnie i co ważne a nie widocznie na zdjęciu w siłownikach są już zamontowane sworznie z kulkami. Do tego wreszcie ktoś wpadł na genialny pomysł i siłowniki te można kompletnie rozebrać, tzn. rozkręca się cały dolny uchwyt (jest wkręcany w siłownik), górny uchwyt (gdzie wchodzi sworzeń) również się odkręca od siłownika a to tego genialne rozwiązanie – kulka sworznia jest mocowana w taki sposób że jej wyjęcie z gniazda i ewentualne powtórne złożenie zajmuje sekundy. Jak na razie wszystko działa jak powinno, a w razie czego, jak by kiedyś któryś padł, myślę że bez większego problemu dobierze się coś produkowanego przez fa krosno, byle długość i siła się zgadzała bo resztę można przełożyć ze starych. Nie mam zdjęć bo montowałem je wieczorem pod uliczną lampą ale jak ktoś będzie zainteresowany, to mogę obfotografować te siłowniki (a jeszcze jeszcze jedno, są one na tyle silne, że wystarczy tylko jeden aby utrzymać klapę aby nie opadała.

I tu niespodzianka znalazłem te http://tiny.pl/hj3p9, nowe i do tego w rewelacyjnej cenie. Po zamontowaniu okazało się, iż pasują idealnie (no prawie, musiałem trochę rozwiercić otwór w uchwycie co jest mocowany siłownik do karoserii, bo rozstaw otworów był minimalnie inny. Wszystko pasuje idealnie i co ważne a nie widocznie na zdjęciu w siłownikach są już zamontowane sworznie z kulkami. Do tego wreszcie ktoś wpadł na genialny pomysł i siłowniki te można kompletnie rozebrać, tzn. rozkręca się cały dolny uchwyt (jest wkręcany w siłownik), górny uchwyt (gdzie wchodzi sworzeń) również się odkręca od siłownika a to tego genialne rozwiązanie – kulka sworznia jest mocowana w taki sposób że jej wyjęcie z gniazda i ewentualne powtórne złożenie zajmuje sekundy. Jak na razie wszystko działa jak powinno, a w razie czego, jak by kiedyś któryś padł, myślę że bez większego problemu dobierze się coś produkowanego przez fa krosno, byle długość i siła się zgadzała bo resztę można przełożyć ze starych. Nie mam zdjęć bo montowałem je wieczorem pod uliczną lampą ale jak ktoś będzie zainteresowany, to mogę obfotografować te siłowniki (a jeszcze jeszcze jedno, są one na tyle silne, że wystarczy tylko jeden aby utrzymać klapę aby nie opadała.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Świetna sprawa! Fotorelacja na szóstkę:)
Ja za nowy komplet siłowników od Zafiry A i 4 sworznie dałem 70zł!!! W tej okolicy to tyle kosztują używane:) Do tego mam dwa lata gwarancji.... Tutaj kupiłem: http://www.beraf.poznan.pl/
Ja za nowy komplet siłowników od Zafiry A i 4 sworznie dałem 70zł!!! W tej okolicy to tyle kosztują używane:) Do tego mam dwa lata gwarancji.... Tutaj kupiłem: http://www.beraf.poznan.pl/
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
A kto Ci powiedział, ze inne nie będą pasować, u mnie do 323p, też nie mieli a kupiłem u nich. Nie wiem jak w Twoim wypadku bo u mnie jedyną różnicą jest to że te co zakupiłem są trochę mocniejsze.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
co do BA to wstawiam inny post aby to jakoś poskładać do kupy. Myślę, że to pomoże w jakimś wyborze siłowników , ie tylko z Krosna.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=111975&p=1890910&hilit=teleskop#p1890910
para za 70zł wyjdzie plus 2 sworznie ! pozdro
pozdrawiam
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=111975&p=1890910&hilit=teleskop#p1890910
para za 70zł wyjdzie plus 2 sworznie ! pozdro
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 6 mar 2012, 23:00 przez sly1234, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
i jeszcze aukcja z nimi
http://allegro.pl/silownik-teleskop-klapy-opel-zafira-04-99-cpp-i2120503115.html

- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
a tu od astry
http://allegro.pl/silownik-teleskop-kla ... 03120.html
lube deko silniejsza o 80Nm do wersji z spojlerem tyle ze jest krótszy o 2.5cm
http://allegro.pl/silownik-teleskop-kla ... 03122.html

lube deko silniejsza o 80Nm do wersji z spojlerem tyle ze jest krótszy o 2.5cm

MAZDA &M....ITSUBISHI
Witam, sprężyny gazowe zakupiłem na aukcji:
http://allegro.pl/opel-astra-ii-g-hatchback-teleskop-klapy-tyl-i2193953057.html
Do tego sprzedawca ma nowe sworznie kulowe (zamowilem 2 szt cena 10pln).
Wszystko wysłane jedna przesyłką. Całkowity koszt naprawy wyniosł 80 pln.
Klapa ze spojlerem – domyka sie b. dobrze. Polecam 100% satysfakcji.
PS.

Do tego sprzedawca ma nowe sworznie kulowe (zamowilem 2 szt cena 10pln).
Wszystko wysłane jedna przesyłką. Całkowity koszt naprawy wyniosł 80 pln.
Klapa ze spojlerem – domyka sie b. dobrze. Polecam 100% satysfakcji.
PS.
świetna fotorelacja.ZetGie
- Od: 24 lip 2008, 07:13
- Posty: 30
- Skąd: Białystok/Hajnówka - Podlaskie
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 98r. FULL Opcja
Witam,
chciałem dodać swoje 5gr do tematu. Właśnie zamontowałem siłowniki od zafiry i otwieranie wygląda tak:
-wciskam przycisk – klapa unosi sie z 0,5cm
– podnoszę ją z 4cm i klapa podnosi się sama
przy zamykaniu trzeba włożyć trochę siły, facet sobie bez problemu poradzi ale kobieta może już mieć małe trudności.
Zmianę siłowników zaliczam na plus, ale odradzam szukanie mocniejszych siłowników, moim zdaniem to są najmocniejsze siłowniki jakie można zastosować do normalnego użytkowania.
Pokusiłem się o jeszcze mały test.
Postawiłem siłownik oryginalny na wadze i próbowałem go ścisnąć, waga wskazywała ok 35-36kg gdy siłownik zaczynał się chować.
W taki sam sposób próbowałem siłowniki od zafiry, no i bałem się o wage żeby nie pękła, ok 70kg i siłownik nie drgnął.
pozdrawiam
chciałem dodać swoje 5gr do tematu. Właśnie zamontowałem siłowniki od zafiry i otwieranie wygląda tak:
-wciskam przycisk – klapa unosi sie z 0,5cm
– podnoszę ją z 4cm i klapa podnosi się sama
przy zamykaniu trzeba włożyć trochę siły, facet sobie bez problemu poradzi ale kobieta może już mieć małe trudności.
Zmianę siłowników zaliczam na plus, ale odradzam szukanie mocniejszych siłowników, moim zdaniem to są najmocniejsze siłowniki jakie można zastosować do normalnego użytkowania.
Pokusiłem się o jeszcze mały test.
Postawiłem siłownik oryginalny na wadze i próbowałem go ścisnąć, waga wskazywała ok 35-36kg gdy siłownik zaczynał się chować.
W taki sam sposób próbowałem siłowniki od zafiry, no i bałem się o wage żeby nie pękła, ok 70kg i siłownik nie drgnął.
pozdrawiam
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Witam, ja również zamontowałem dziś najtańsze siłowniki od Zafiry po 20 zł sztuka, użyłem dwóch sworzni żeby przymocować siłowniki do tych uchwytów, sworznie w klapie zostały stare. Powiem tak, klapa jest ze spojlerem i otwiera się praktycznie sama i trzeba użyć sporo siły żeby zamknąć bagażnik. Te siłowniki są aż za mocne i myślę, że można spokojnie zakładać jakieś słabsze siłowniki od innego Opla
Mogę dać komuś 2 sworznie bo mi zostały, i tak miałem je za darmo. Wystarczy podjechać pod Domix w Lublinie, często tam jestem od 10.00 do 18.00. Od razu wtedy mogę pokazać jak wygląda montaż i jak ciężko się zamyka klapa 
Część postów usunąłem, gdyż nie wnosiły nic znaczącego do tematu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Założyłem do swojej Madzi zamienniki z FA Krosno od BMW 3er E91 w kombi bo różnica wynosi 5mm na długości skoku a reszta wymiarów się zgadza poza tym mają 450N więc klapa nie wybija zębów podczas otwierania i wszystko śmiga. Pełna ulga jak nie trzeba patrzeć czy klapa spada na głowę poza tym 67 zeta za komplet to prawie tyle co za sztuke zamiennika dedykowanego więc jest sens takiej inwestycji
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
witam was POniez u mnie tez juz padłu mi siłowniki wymieniałem i przerabiałem z innych
chyba kadet kombi ale znowu opadaja same .Moje pytanie jest nastepujace jaka jest w fabrycznych siłownikach moc udzwigu? bo mm z jakiies inne kóre maja 590nm siłe udzwigu i niewiem czy nie za słabe jeszcze. zna kos oryginalna moc fabrycznych siłowników? pozdrwiam i dziekuje
chyba kadet kombi ale znowu opadaja same .Moje pytanie jest nastepujace jaka jest w fabrycznych siłownikach moc udzwigu? bo mm z jakiies inne kóre maja 590nm siłe udzwigu i niewiem czy nie za słabe jeszcze. zna kos oryginalna moc fabrycznych siłowników? pozdrwiam i dziekuje
scrabi
z tego co pamiętam to oryginały w katalogu części zamiennych miały 380 [N] więc nie jakoś przesadnie dużo jak na rozmiary klapy, ja do swojego założyłem zamienniki FA Krosno
jak narazie sprawują się bez zarzutu i polecam takie rozwiązanie
Garbage1989 napisał(a):Madzi zamienniki z FA Krosno od BMW 3er E91 w kombi
Garbage1989 napisał(a):poza tym mają 450N
jak narazie sprawują się bez zarzutu i polecam takie rozwiązanie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):z tego co pamiętam to oryginały w katalogu części zamiennych miały 380 [N] więc nie jakoś przesadnie dużo jak na rozmiary klapy, ja do swojego założyłem zamienniki FA KrosnoGarbage1989 napisał(a):Madzi zamienniki z FA Krosno od BMW 3er E91 w kombiGarbage1989 napisał(a):poza tym mają 450N
jak narazie sprawują się bez zarzutu i polecam takie rozwiązanie
Czyli jak założe takie od zafiry co maja 590nm to moga być za mocne otworzyc sie otworzy klapa, tyle ze może byc problem z jej zamknięciem tz tzeba bedzie uzyc duzej siły a to chyba tez bedzie uciążliwe.
Dodam że ja mam głosniki w pułce i anntene Cb na kapie wiec po niekąd potrzebuje silniejszych siłowników. ale czy te co maja 590nm czy to ni bedzie przesada?
scrabi
Jak na mój gust to jednak przesada, rozmawiałem z kumplem który miał 626 i ponoć zdarzało się ze zbyt mocne zamienniki w skrajnych przypadkach odksztalcaly zaczepy, ja na zamiennikach które podałem musze solidnie złapać klapę żeby ją złożyć ale też bez przesady, nie mam co prawda żadnych głośników w półce a antenę cb mam na uchwycie magnetycznym na dachu. 450 N to i tak są przewymiarowane bo to ok 45 Kg na jednego, co do siłowników z zafiry to z tego co kojarzę to są wyraźnie krótsze od oryginałów a te z BMW o których wspominałem są krótsze o bodaj 5mm wiec klapa nie otwiera się wyraźnie niżej
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):Jak na mój gust to jednak przesada, rozmawiałem z kumplem który miał 626 i ponoć zdarzało się ze zbyt mocne zamienniki w skrajnych przypadkach odksztalcaly zaczepy, ja na zamiennikach które podałem musze solidnie złapać klapę żeby ją złożyć ale też bez przesady, nie mam co prawda żadnych głośników w półce a antenę cb mam na uchwycie magnetycznym na dachu. 450 N to i tak są przewymiarowane bo to ok 45 Kg na jednego, co do siłowników z zafiry to z tego co kojarzę to są wyraźnie krótsze od oryginałów a te z BMW o których wspominałem są krótsze o bodaj 5mm wiec klapa nie otwiera się wyraźnie niżej
oki czyli coos poszukam innego o podobnej długosci i skoku tłoka bo faktycznie z 380n do 590n to wielka róznica i może byc problem z zamknieciem
ja na dachu nie moge miec anteny ,bo garazuje codziennie auto i musuałbym ja ccodziennie sciagać bo mam nniski garaz. ale oki moze ktos cos jeszcze podpowie jakie ew pasuj,a bez wielkich przeróbek
scrabi
Garbage1989 napisał(a):FA Krosno od BMW 3er E91 w kombi
takie będą malina, z tego co pamiętam to podobne wartości miały też siłowniki w lagunie 2 w kombii bo są minimalnie krótsze a mają dłuższy skok a co do siły to mają 425 N. Z podobnych to jeszcze znalazłem do Kii Sorento długość całkowita identyczna skok krótszy o 15mm ale moc potężna bo 590 N
Linki:
Kia Sorento
Renault Laguna II Kombi
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości