Problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa i kontrolki rezerwy – wątek wspólny
Czy kontrolką jest ta dioda bezpośrednio na tarczy wskaźnika poziomu paliwa? Bo u mnie jeszcze nigdy sie nie zapaliła a wskazówka sięgała czasem górnej krawędzi grubej kreski i mialem wrażenie że powinna już sie zapalić. Dodam że żarówka nie przepalona. Jakieś pomysły jak to sprawdzić (tylko sensowne a nietypu wyjeżdżenie całej benzyny – szkoda mi pompy i czasu na takie zabawy)?

gonzalo napisał(a):nie ma w nim termistora o którym była mowa
viewtopic.php?f=116&t=97799&p=1707874#p1707874
Przemek323c napisał(a):A po co tam termistor ?
A w maździe akurat tak jest zrealizowany pomiar rezerwy, daewoo matiz, nubira... też tak mają, gdzie jeszcze nie wiem ale pewnie w wielu autach, na alledrogo są nawet termistory w oryginalnej obudowie do montażu w pompie, firmy daewoo
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Tego nie wiedzialem ale moim zdaniem troche bez sensu metoda. W zimie powinno to w ogole nie dzialac.
-
Przemek323c
Przemek323c napisał(a):W zimie powinno to w ogole nie dzialac
Rozwiń swoją myśl bo o dziwo działa. Prosta sprawa, termistor w benzynie (oddaje ciepło do płynu), temperatura niska – rezystancja wysoka co za tym idzie żarówka nie świeci. Termistor poza benzyną, ogrzewa się, rezystancja maleje co pozwala na przepływ prądu i świecenie żarówki rezerwy. Plus z zastosowania takiej metody pomiaru rezerwy to płynne zapalanie i gaszenie lampki rezerwy. W innych autach lampka potrafi nieźle wkurzyć (szczególnie w nocy) ciągłym mruganiem zanim zaświeci się na dobre. Oczywiście liczniki uśredniają odczyt poziomu paliwa i rezerwy (jedne lepiej, inne gorzej) bo kto chciałby widzieć wskazówkę latającą od full do pusty w rytm przepływającej w baku benzyny.
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
To ze dziala to wiem. Rozumiem tez sposob dzialania tego systemu ale przy amplitudach temperatur miedzy zima a latem rzedu 50st ten termistor musialby sie naprawde dobrze grzac. Po 2 rezerwa zapala sie a wskazowka moze jescze troche opasc wiec plywak dalej musi miec kontakt z benzyna bo jednak jest jej tam jeszcze kilka litrow. Jak to wytlumaczysz ? Zastanawiam sie nad tym systemem calosciowo i akurat w tym punkcie cos sie nie zgadza.
-
Przemek323c
Przemek323c napisał(a):termistor musialby sie naprawde dobrze grzac
I tak jest. Temperatura samozapłonu benzyny 340 st Celsjusza więc nic jej nie będzie,
Przemek323c napisał(a):Po 2 rezerwa zapala sie a wskazowka moze jescze troche opasc wiec plywak dalej musi miec kontakt z benzyna
Też masz rację. Rozwinę tylko trochę Twoją myśl "... więc pływak dalej musi mieć kontakt z benzyną a termistor nie" stąd informacja o rezerwie.
Przemek323c napisał(a):Jak to wytlumaczysz ?
Sam sobie odpowiedziałeś.
Służę pomocą jak jeszcze się coś nie zgadza.
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Przemek323c napisał(a):Czyli plywak jest dziurawy i raz plywa raz nie ?
Czyli czujnik rezerwy, zbudowany jak już wiemy z termistora, jest umieszczony na ramieniu które trzyma go nieco wyżej niż minimalne położenie pływaka umieszczonego na innym ramieniu (ładnie to na fotkach wygląda: np w google, można wydumać jak co działa). Stąd rezerwa zapala się wcześniej niż wskazówka opadnie do końca. Ot cała filozofia.
A dziurawy pływak tonie o ile dziura jest na górze i cały się napełni benzyną. Można jeszcze założyć że dziura byłaby z boku wtedy zatonął by tylko częściowo i zakłamywał odczyt, chyba że byłaby od spodu wtedy najmniejsza szkoda. Ale to tylko gdybanie bo trzeba najpierw poczekać aż coś przeżre plastikowy pływak.
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Musialbym rozebrac i zobaczyc. Jesli jest tak jak piszesz to faktycznie ma to sens.
-
Przemek323c
Tak jak w temacie. Mialem jakis czas temu montowane tarcze indiglo, przy montarzu uwalily sie igilice od wskazowek temperatury i poziomu paliwa, lecz dalo sie je naprawic. Lecz nie tutaj problem. Przy montarzu tarcz byla prawie rezerwa, no wiec i kontrolka sie zapalila.. Zatankowalem do pelna, a kontrolka dalej sie pali i poziom paliwa stoi na empty, wkurzylem sie wsadzam drugi licznik ori i problem jest ten sam kontrolka dalej sie pali, a paliwo stoi na empty. Ktos moze pokierowac co moze byc nie tak? Byc moze przy instalacji tarcz ktorys kabel przy kostce sie uwalil, tylko ktory za co odpowiada? pozniej umieszcze zdjecia jak to mniej wiecej wyglada od srodka.




A skąd wiesz czy pływak się podniósł w zbiorniku po zatankowaniu?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Plywak nie byl ruszany, jest to mozliwe ze po montazu tarcz wskaznik paliwa pokazywal empty i palila sie rezerwa to czy po zatankowaniu moglo dojsc do zalania plywaka? Jak sprawdzic czy plywak nie jest zatopiony?
Raczej montaż tarcz nie ma nic to tego co się może stać z pływakiem.
Jeśli już to szybciej jakiś przewód nie łączy ale to myślę, że chyba zdążyłeś już sprawdzić.
A pływak zawsze ma prawo się zepsuć.
Zmierz napięcie na kabelku idącym do niego.
Jeśli już to szybciej jakiś przewód nie łączy ale to myślę, że chyba zdążyłeś już sprawdzić.
A pływak zawsze ma prawo się zepsuć.
Zmierz napięcie na kabelku idącym do niego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wlasnie w tym rzecz ze nie wiem ktory za to kabel odpowiada. Jakbys mogl bardziej rozjasnic sprawe. Jesli chodzi o okablowanie za zegarami to wyglada dosc dobrze, co prawda przy montazu plus i minus od inwentera byl dolutowany do ori kabli, a nie w miejsce licznika przy zarowce. Lutowanie wygladalo dosc solidnie zrobione, no ale fakt ze to byly kable o ile sie nie myle plusowy i minusowy, wiec jakby cos nie stykalo to by reszta na liczniku nie trybila, a jednakze wszystko dziala procz wkaznika paliwa.
O ile się nie mylę to kabelek zielono – żółty będzie odpowiedzialny za czujnik w zbiorniku.
Możesz wtyczkę wypiąć z tablicy wskaźników i zmierzyć czy między tym kabelkiem a masą pojazdu jest jakaś oporność.
EDIT:
Hmmm – teraz mam "niepewność" czy duża rezystancja oznacza mało paliwa czy dużo?
Może tam po prostu zwarcie jest tego kabelka z masą a nie przerwa jak wcześniej myślałem?
Niech się wypowie ktoś, kto ma jak to sprawdzić.
Możesz wtyczkę wypiąć z tablicy wskaźników i zmierzyć czy między tym kabelkiem a masą pojazdu jest jakaś oporność.
EDIT:
Hmmm – teraz mam "niepewność" czy duża rezystancja oznacza mało paliwa czy dużo?
Może tam po prostu zwarcie jest tego kabelka z masą a nie przerwa jak wcześniej myślałem?
Niech się wypowie ktoś, kto ma jak to sprawdzić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Spróbuj dostać się do kostki co jest przy pływaku, odłącz ją i połącz se sobą dwa kable (na włączonym zapłonie), które są od pływaka . Jeżeli wskaźnik paliwa zacznie się podnosić to będzie oznaczało ze coś z pływakiem jest nie tak, a jeżeli będzie stał w miejscu to trzeba szukać dalej. Ja osobiście tak sprawdzam przy starszych autach i zdaje to egzamin 
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
- Od: 15 sty 2014, 20:53
- Posty: 62
- Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
- Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989
Pod kanapą z tyłu. Odkręcisz blachę na 6śrub i będziesz miał kostkę na 4piny. 2piny są od pływaka, a 2 od pompy paliwowej.
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
- Od: 15 sty 2014, 20:53
- Posty: 62
- Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
- Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość