Nie działa wskaźnik paliwa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Teo82 » 26 kwi 2008, 15:13

Witam, mam problem, jestem tu nowy wiec moge cos pomotać, ale licze na wyrozumiałość. Mam problem ze wskaźnikiem palwa w mojej Mazdzie, nie działa. Wczesniej miałem problemy z gasnięciem auta, myślałem że to pompa paliwa i coś tam grzebałem, może cos poprzestawiałem, okazało się że to rozrzat, teraz zapala, jezdzi, ale nie pokazuje stanu paliwa. Czy ktos ma jakies wskazówki jak to naprawić? Może masy gdzies nie podpiąłem, tylko gdzie, bezpieczniki dobre, sprawdzałem i juz zgłupiałem. Serdecznie prosze o pomoc :)
Teo82
 

Postprzez Teo82 » 28 kwi 2008, 20:21

Juz nie ważne, znalazłem przyczyne, hehe odlutowany drucik na płytce, hehe. :)
Teo82
 

Postprzez M@ster » 1 maja 2008, 16:46

Witam.mam ten sam problem.wskaźnik raz działa raz nie.fakt mam malo wachy w baku ale to chyba nie ma nic do rzeczy.Bezpieczniki sprawdzilem, zajrzalem pod tylna kanape, wydaje sie ze jest wszystko ok a w skażnik dalej lezy i nawet rezerwa sie nie pali.
Kolego Teo82 o jakiej ty plytce mowisz?gdzie ja znajde?
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez mazur » 5 maja 2008, 17:20

M@ster u mnie też dziś wstąpił ten problem – miałem 1/2 baku i nagle wskazówka opadła, pompa pracuje, silnik normalnie odpala a wskazówka opadła na sam dół...
Pozdrowienia ;)
<center>Obrazek</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 11:32
Posty: 252
Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC

Postprzez M@ster » 5 maja 2008, 21:19

no u mnie wskaźnik działał jeden dzień i znowu padł :( akurat troche wcześniej grzebalem pod tylna kanapa bo chciałem dostać sie do zbiornika żeby go wyczyścić ale poległem na śrubach które są bardzo skorodowane, bym musiał je rozwiercac.wiec pomyslalem ze kostka mogła sie wypiac ale wszystko tam jest ok.bede musial chyba rozwiercic te sruby bo nie widze innego wyjscia chyba ze gdzies sie przetarl przewód.mam jeszcze nadzieje ze jak doleje pb to moze wskażnik ożyje ale niestety biedny student ma zawsze pod górke :| juwenalia sie zbliżaja, trzeba oszczędzac :D
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez kwak » 13 maja 2008, 18:31

ostatnio u siebie też zauważyłem problem ze wskaźnikiem paliwa.
okazało się że pływak się topi, po zatankowaniu do pełna wskazówka nie dochodzi nawet do połowy.
prawdopodobnie macie podobny problem.
można to sprawdzić przez pomiar rezystancji na wyściu potencjometra od pływaka(bez rozkręcania dekla), jest to jeden ze styków w 4-ro pinowej wtyczce+masa (u mnie od 3ohm-pełny bak do 55ohm-pusty)
dla pocieszenia podam że wskaźnik rezerwy jest niezależny, czyli można jeździc spokojnie.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez M@ster » 13 maja 2008, 19:40

kwak napisał(a):dla pocieszenia podam że wskaźnik rezerwy jest niezależny, czyli można jeździc spokojnie.



no chyba nie bardzo. paliwa mam mało w baku bo ciagle smigam na lpg ale jak jeszcze wskaźnik działał to na zakretach lub przy dochamowaniu zapalała się rezerwa a teraz nic. więc chyba rezerwa nie jest niezależna, przynajmniej u mnie ;P
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez Bolek63d » 27 cze 2008, 17:19

Witam. U mnie znowu wskazówka pokazuje odpowiedni poziom ale po zgaszeniu auta wskazówka nie opada i non stop wskazuje poziom benzynki w zbiorniku. Co może być nie tak?? :(
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 22:31
Posty: 6
Skąd: Opole Lubelskie\ Świdwin
Auto: Mazda 6, 2004r. 1.8 LPG

Postprzez mazur » 27 cze 2008, 17:24

Bolek63d napisał(a):U mnie znowu wskazówka pokazuje odpowiedni poziom ale po zgaszeniu auta wskazówka nie opada i non stop wskazuje poziom benzynki w zbiorniku. Co może być nie tak?? smutny


to normalnie w mazdach i nie masz się czym przejmować :–)
Pozdrowienia ;)
<center>Obrazek</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 11:32
Posty: 252
Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC

Postprzez Bolek63d » 27 cze 2008, 17:32

mazur napisał(a):to normalnie w mazdach i nie masz się czym przejmować :–)


tz. że tak jest fabrycznie?? bo wydaje mi sie, że jak kupiłem Mazde to tak nie było ale dokładnie nie pamietam
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 22:31
Posty: 6
Skąd: Opole Lubelskie\ Świdwin
Auto: Mazda 6, 2004r. 1.8 LPG

Postprzez mazur » 27 cze 2008, 17:43

Bolek63d napisał(a):tz. że tak jest fabrycznie?? bo wydaje mi sie, że jak kupiłem Mazde to tak nie było ale dokładnie nie pamietam


tak tak jest fabrycznie – jeszcze za czasów gdy działał miałem tak samo w innych mazdach tez tak jest

PS. zwróć też uwagę ze stop też działa bez kluczyka:P
Pozdrowienia ;)
<center>Obrazek</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 11:32
Posty: 252
Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC

Postprzez Bolek63d » 27 cze 2008, 17:55

mazur napisał(a):PS. zwróć też uwagę ze stop też działa bez kluczyka:P


:| wow tego tez nie wiedziałem, później sprawdze. Są jeszcze jakies tajemnice Mazdy?? :D
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 22:31
Posty: 6
Skąd: Opole Lubelskie\ Świdwin
Auto: Mazda 6, 2004r. 1.8 LPG

Postprzez kwak » 27 cze 2008, 23:06

M@ster napisał(a):dla pocieszenia podam że wskaźnik rezerwy jest niezależny, czyli można jeździc spokojnie.



no chyba nie bardzo. paliwa mam mało w baku bo ciagle smigam na lpg ale jak jeszcze wskaźnik działał to na zakretach lub przy dochamowaniu zapalała się rezerwa a teraz nic. więc chyba rezerwa nie jest niezależna,

jak widzę masz inny model mazdy, u mnie po rozkręceniu pompy(wyjęciu) widać ewidentnie osobny obwód pływaka i czujnika rezerwy (taki mały walec w pobliżu filtra siatkowego pompy)
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323