Klimatyzacja w BA – różne problemy
generalnie większość z automatów do nabijania klimy najpierw zasysa wszystko co jest w układzie czyli olej i czynnnik, następnie przeprowadza test szczelności (u mnie wykrył mauśieńką dziurę na uszczelce) jeżeli test wypadnie pomyślnie czyli brak rozszczelnień wówczas napełnia ukad i nie ma bata, jak jest minimalna nieszczelność to automat to wykaże, i wtedy decyzja należy do klienta: uszczelniamy albo napełniamy... test szczelności odbywa się jak ktoś już pisał z użyciem czynnika który świeci pod wpływem ultrafioletu...
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
lama napisał(a):jak jest minimalna nieszczelność to automat to wykaże,
kolego nie zgadzam się z tym u mnie sprawdzano szczelność na automacie nic nie wygryło piko delo nabili gazu a po 2 tygodniach była lipa pojechałem na gwarancji posprawdzali i okazało się że przepuszcza na uszczelce zrobili to znów test szczelności znowu ok i tym razem dłużej wytrzymała bo jakiś 4 miesiące ale do tego magika od klimy już nei jade bo tak jak już kolega wcześniej napisał to są wszytsko partacze a nie mechanicy od klimy .
Ja na obecną chwile też mogę zakupić automat do nabijania klimy i otworzyć psełdo zakład który niby zajume się klimą ale najlepiej to na szyldzie napisać sobie dobijam klime w nowych autach max do 3 lat bo tam to roboty jest tyle podpiąć dwa przewody wybrać odpowiedni program i On odczekać wyiąć i skasować 200 pln ci fachowcy
www.BBTel.pl
Sam pracuję w serwisie obsługującym klimę w Bydgoszczy. Standardową usługą automatyczną ( automat Valeo) jest odzysk czynnika i oleju, sprawdzenie szczelności próżnią (konieczne aby wyciągnąć wilgoć z układu), napełnienie czynnikiem i olejem i ewentualnie UV aby móc następnie zlokalizować ewentualny wyciek.
I tu kilka wskazówek:
1. Próżnia wykryje tylko duży wyciek, wszystkie wycieki pod opaskami mocującymi nie zostaną wykryte. Ewentualna informacja że układ jest nieszczelny niczego nie rozwiązuje. Pozostaje jeszcze zlokalizowac wyciek
2. Jeżeli klient już jest pewien że ma układ nieszczelny (np. chodziła miesiąć i przestała) po sprawdzeniu że układ jest pusty sprawdza się szczelność azotem pod ciśnieniem do 12 Barów na niskim cisnieniu (90% przypadków wycieku). Bardzo skuteczny sposób. Chyba że klient napełniał wcześniej z kontrastem UV wtedy w większości przypadków wystarczy lampa i okulary UV
A powiem Wam że i te dwie metody nie zawsze są skuteczne, zazwyczaj wyciek na ośce sprężarki klimatyzacji.
Polecam dwa razy spytac zanim zdecydujecie się na konkretny serwis obsługujący klimę
I tu kilka wskazówek:
1. Próżnia wykryje tylko duży wyciek, wszystkie wycieki pod opaskami mocującymi nie zostaną wykryte. Ewentualna informacja że układ jest nieszczelny niczego nie rozwiązuje. Pozostaje jeszcze zlokalizowac wyciek
2. Jeżeli klient już jest pewien że ma układ nieszczelny (np. chodziła miesiąć i przestała) po sprawdzeniu że układ jest pusty sprawdza się szczelność azotem pod ciśnieniem do 12 Barów na niskim cisnieniu (90% przypadków wycieku). Bardzo skuteczny sposób. Chyba że klient napełniał wcześniej z kontrastem UV wtedy w większości przypadków wystarczy lampa i okulary UV
A powiem Wam że i te dwie metody nie zawsze są skuteczne, zazwyczaj wyciek na ośce sprężarki klimatyzacji.
Polecam dwa razy spytac zanim zdecydujecie się na konkretny serwis obsługujący klimę
- Od: 12 sty 2011, 22:39
- Posty: 12
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 136KM '04
PSTomek napisał(a):Czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie znajduje się taki filtr kabionowy, wydaje mi sie że jest to po prawej stronie przy wycieraczkach mam racje ? Bo musze sobie też to wymienić.
szukaj za schowkiem pod kolanami pasazera... filitr sklada sie z 3 czesci
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
Dzisiaj zauważyłem, że na sprężarce od klimy znajduje się zielony osad. Była nabijana dwa miesiące temu. Czy to oznaka nieszczelności? Poniżej foto:



- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
marcinkosky napisał(a):PSTomek napisał(a):Czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie znajduje się taki filtr kabionowy, wydaje mi sie że jest to po prawej stronie przy wycieraczkach mam racje ? Bo musze sobie też to wymienić.
szukaj za schowkiem pod kolanami pasazera... filitr sklada sie z 3 czesci
nie jest to takie oczywiste
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
być może masz "wersję" z czarnym plastikiem jak m.in. ja > K L I K < ... i filtra nie wymienisz
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
z tego co wiem zadna maszyna Ci nie sprawdzi dokładnie szczelności bo nie wytworzy takiego ciśnienia jak właczona klima niestety
mi nie wykryło nieszczelności sama sie znalazła po 3 dniach jak zobaczyłem małą plamke pod chłodnica okazało sie ze pusciły oringi wymieniłem i teraz jest okej oczywiście nabić znow trzeba...
no_fear myśle ze masz to co koledzy na Czeskim forum napisali
wszystko się da
http://www.323f.cz/technicke/filtr_ventilace.htm
no_fear myśle ze masz to co koledzy na Czeskim forum napisali
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
- Od: 30 sie 2008, 10:22
- Posty: 575
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX
michal_38 napisał(a):no_fear myśle ze masz to co koledzy na Czeskim forum napisaliwszystko się da
http://www.323f.cz/technicke/filtr_ventilace.htm
Już wcześniej widziałem tą przekomiczną czeską foto-relację
pepik zamiast odkręcić dwie śrubki rozebrał pół auta hehe
Nie pozostaje mi nic innego jak dobrać się do tej czarnej puchy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Ja mam tak... Niedawno byłem nabic klime i najpierw sprawdzil mi szczelność pod jakims tam cisnieniem.... okazało sie ze jest wszystko OK i mozna bylo nabic (skasowal 170) Po 4 dniach przyjechalem na kontrole. Poswiecił latarka z ultra fioletem i sie okazalo ze jest mala nieszczelność w okolicy zderzaka od strony kierowcy. Do wymiany 5 oringów i oczywiscie dopełnienie gazu ktory uciekl podczas wymiany.... koszt okolo 110 – 150 zł ;/
-
jarek0203
widze ze paru uzytkownikow juz spotkalo sie z podobną usterką, mianowicie przepuszczajacy oring na chlodnicy na dole w okolicy zderzaka od strony kierowcy wlasnie
u mnie bylo to samo z tym ze jest maly problem.... rzadko kiedy udaje sie odkrecic te srubki od łączen rurek... :/
u mnie bylo to samo z tym ze jest maly problem.... rzadko kiedy udaje sie odkrecic te srubki od łączen rurek... :/
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Powiem ci ze troszke sie z nimi nameczylem wiadomo nic na sile ale wkoncu odpuscili troche mam taki fajny olej smarujacy B10 psiknolem i spokojnie dalo sie odrecic 
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
- Od: 30 sie 2008, 10:22
- Posty: 575
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX
no u mnie niestety nie udalo sie odkrecic rurek od chlodnicy bo sruby przykorodowaly i sie ukrecily... na szczescie udalo mi sie przewiercic miejsca srub na wylot i zalozylem srube z nakretka....
niestety pozniej okazalo sie ze puszcza minimalnie chlodnica... i wlasnie jestem w trakcie jej poszukiwania.... czy ktos moze ma dojscie do chlodnicy z wersji amerykanskiej....? taka chlodnica jakby na slupkach..... i po stronie kierowcy u dolu ma wejscia na weze.... pozdro
- Od: 11 maja 2008, 16:43
- Posty: 120
- Skąd: Stróża/k. Myślenic
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96
Ja taką chłodnicę kupiłem u alegrograb@wp.pl przez allegro. Zapytaj. W sklepach była nieosiągalna a jeśli już to cena 700-1200zł 

- Od: 23 sty 2009, 14:18
- Posty: 210
- Skąd: Lubelskie
- Auto: MX-6 2.5 V6 '92
zahariash napisał(a):Ja taką chłodnicę kupiłem u alegrograb@wp.pl przez allegro. Zapytaj. W sklepach była nieosiągalna a jeśli już to cena 700-1200zł
a za ile kupiles ?
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości