Klimatyzacja w BA – różne problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jimek85 » 14 cze 2008, 21:41

czyli problem był banalny :) teraz poczujesz uczucie orzeźwienia. klime odpalaj i w drogę nie straszne Ci upały :) Tylko okna pozamykaj ;P :D
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 16:36
Posty: 32
Auto: aktualnie brak

Postprzez lama » 15 cze 2008, 00:15

generalnie większość z automatów do nabijania klimy najpierw zasysa wszystko co jest w układzie czyli olej i czynnnik, następnie przeprowadza test szczelności (u mnie wykrył mauśieńką dziurę na uszczelce) jeżeli test wypadnie pomyślnie czyli brak rozszczelnień wówczas napełnia ukad i nie ma bata, jak jest minimalna nieszczelność to automat to wykaże, i wtedy decyzja należy do klienta: uszczelniamy albo napełniamy... test szczelności odbywa się jak ktoś już pisał z użyciem czynnika który świeci pod wpływem ultrafioletu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez abdul » 15 cze 2008, 13:07

lama napisał(a):jak jest minimalna nieszczelność to automat to wykaże,



kolego nie zgadzam się z tym u mnie sprawdzano szczelność na automacie nic nie wygryło piko delo nabili gazu a po 2 tygodniach była lipa pojechałem na gwarancji posprawdzali i okazało się że przepuszcza na uszczelce zrobili to znów test szczelności znowu ok i tym razem dłużej wytrzymała bo jakiś 4 miesiące ale do tego magika od klimy już nei jade bo tak jak już kolega wcześniej napisał to są wszytsko partacze a nie mechanicy od klimy .

Ja na obecną chwile też mogę zakupić automat do nabijania klimy i otworzyć psełdo zakład który niby zajume się klimą ale najlepiej to na szyldzie napisać sobie dobijam klime w nowych autach max do 3 lat bo tam to roboty jest tyle podpiąć dwa przewody wybrać odpowiedni program i On odczekać wyiąć i skasować 200 pln ci fachowcy :( więc nie polecam serwisy w CHORZOWIE na ulicy Bożogrobców no chyba że macie nowe auto i szczelną klime :P
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez lama » 16 cze 2008, 18:02

pewnie to zależy od klasy urządzenia, u mnie jak wyszła nieszczelność koleś dwa dni szukał (ultrafioletem) dziury :) że ją tak nazwę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez abdul » 16 cze 2008, 18:28

lama napisał(a):pewnie to zależy od klasy urządzenia



może i tak ale koleś miał nowy sprzęt więc nie wiem nie znam się na tym
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez eurotim » 19 cze 2008, 21:23

Sam pracuję w serwisie obsługującym klimę w Bydgoszczy. Standardową usługą automatyczną ( automat Valeo) jest odzysk czynnika i oleju, sprawdzenie szczelności próżnią (konieczne aby wyciągnąć wilgoć z układu), napełnienie czynnikiem i olejem i ewentualnie UV aby móc następnie zlokalizować ewentualny wyciek.
I tu kilka wskazówek:
1. Próżnia wykryje tylko duży wyciek, wszystkie wycieki pod opaskami mocującymi nie zostaną wykryte. Ewentualna informacja że układ jest nieszczelny niczego nie rozwiązuje. Pozostaje jeszcze zlokalizowac wyciek
2. Jeżeli klient już jest pewien że ma układ nieszczelny (np. chodziła miesiąć i przestała) po sprawdzeniu że układ jest pusty sprawdza się szczelność azotem pod ciśnieniem do 12 Barów na niskim cisnieniu (90% przypadków wycieku). Bardzo skuteczny sposób. Chyba że klient napełniał wcześniej z kontrastem UV wtedy w większości przypadków wystarczy lampa i okulary UV

A powiem Wam że i te dwie metody nie zawsze są skuteczne, zazwyczaj wyciek na ośce sprężarki klimatyzacji.

Polecam dwa razy spytac zanim zdecydujecie się na konkretny serwis obsługujący klimę
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 22:39
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 136KM '04

Postprzez PSTomek » 20 cze 2008, 16:07

Czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie znajduje się taki filtr kabionowy, wydaje mi sie że jest to po prawej stronie przy wycieraczkach mam racje ? Bo musze sobie też to wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 20:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez marcinkosky » 20 cze 2008, 19:39

PSTomek napisał(a):Czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie znajduje się taki filtr kabionowy, wydaje mi sie że jest to po prawej stronie przy wycieraczkach mam racje ? Bo musze sobie też to wymienić.


szukaj za schowkiem pod kolanami pasazera... filitr sklada sie z 3 czesci
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez adamax4 » 28 lip 2009, 22:03

Dzisiaj zauważyłem, że na sprężarce od klimy znajduje się zielony osad. Była nabijana dwa miesiące temu. Czy to oznaka nieszczelności? Poniżej foto:

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez gadula » 28 lip 2009, 23:18

adamax4 napisał(a):Czy to oznaka nieszczelności?

Dokładnie, wytrzyj i obserwuj czy się ponownie pojawi.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez no_fear » 29 lip 2009, 07:39

marcinkosky napisał(a):
PSTomek napisał(a):Czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie znajduje się taki filtr kabionowy, wydaje mi sie że jest to po prawej stronie przy wycieraczkach mam racje ? Bo musze sobie też to wymienić.


szukaj za schowkiem pod kolanami pasazera... filitr sklada sie z 3 czesci

nie jest to takie oczywiste :]
być może masz "wersję" z czarnym plastikiem jak m.in. ja > K L I K < ... i filtra nie wymienisz :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez michal_38 » 29 lip 2009, 13:21

z tego co wiem zadna maszyna Ci nie sprawdzi dokładnie szczelności bo nie wytworzy takiego ciśnienia jak właczona klima niestety ;) mi nie wykryło nieszczelności sama sie znalazła po 3 dniach jak zobaczyłem małą plamke pod chłodnica okazało sie ze pusciły oringi wymieniłem i teraz jest okej oczywiście nabić znow trzeba...

no_fear myśle ze masz to co koledzy na Czeskim forum napisali ;) wszystko się da :P http://www.323f.cz/technicke/filtr_ventilace.htm
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 10:22
Posty: 575
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX

Postprzez no_fear » 29 lip 2009, 13:42

michal_38 napisał(a):no_fear myśle ze masz to co koledzy na Czeskim forum napisali ;) wszystko się da :P http://www.323f.cz/technicke/filtr_ventilace.htm

Już wcześniej widziałem tą przekomiczną czeską foto-relację :D
pepik zamiast odkręcić dwie śrubki rozebrał pół auta hehe

Nie pozostaje mi nic innego jak dobrać się do tej czarnej puchy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez jarek0203 » 29 lip 2009, 21:28

Ja mam tak... Niedawno byłem nabic klime i najpierw sprawdzil mi szczelność pod jakims tam cisnieniem.... okazało sie ze jest wszystko OK i mozna bylo nabic (skasowal 170) Po 4 dniach przyjechalem na kontrole. Poswiecił latarka z ultra fioletem i sie okazalo ze jest mala nieszczelność w okolicy zderzaka od strony kierowcy. Do wymiany 5 oringów i oczywiscie dopełnienie gazu ktory uciekl podczas wymiany.... koszt okolo 110 – 150 zł ;/
jarek0203
 

Postprzez soul » 29 lip 2009, 21:44

widze ze paru uzytkownikow juz spotkalo sie z podobną usterką, mianowicie przepuszczajacy oring na chlodnicy na dole w okolicy zderzaka od strony kierowcy wlasnie :P
u mnie bylo to samo z tym ze jest maly problem.... rzadko kiedy udaje sie odkrecic te srubki od łączen rurek... :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez michal_38 » 1 sie 2009, 13:04

Powiem ci ze troszke sie z nimi nameczylem wiadomo nic na sile ale wkoncu odpuscili troche mam taki fajny olej smarujacy B10 psiknolem i spokojnie dalo sie odrecic :P
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 10:22
Posty: 575
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX

Postprzez dzik86 » 1 sie 2009, 15:02

ja mialem wymieniane wszystkie oringi i uszczelniana sprezarke :P
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 282
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez awruk » 2 sie 2009, 16:49

no u mnie niestety nie udalo sie odkrecic rurek od chlodnicy bo sruby przykorodowaly i sie ukrecily... na szczescie udalo mi sie przewiercic miejsca srub na wylot i zalozylem srube z nakretka....:D niestety pozniej okazalo sie ze puszcza minimalnie chlodnica... i wlasnie jestem w trakcie jej poszukiwania.... czy ktos moze ma dojscie do chlodnicy z wersji amerykanskiej....? taka chlodnica jakby na slupkach..... i po stronie kierowcy u dolu ma wejscia na weze.... pozdro
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez zahariash » 2 sie 2009, 18:08

Ja taką chłodnicę kupiłem u alegrograb@wp.pl przez allegro. Zapytaj. W sklepach była nieosiągalna a jeśli już to cena 700-1200zł hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez flashmaniac » 2 sie 2009, 19:01

zahariash napisał(a):Ja taką chłodnicę kupiłem u alegrograb@wp.pl przez allegro. Zapytaj. W sklepach była nieosiągalna a jeśli już to cena 700-1200zł hahaha


a za ile kupiles ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323