323F '96 1,5DOHC 16V (BA) korek paliwa z odpowietrzeniem czy szczelny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Paweł » 16 lis 2004, 00:24

luca napisał(a):Ok może inaczej. Jak podłączysz pompe próźniową, która wytwarza -1 bar to myśle, że na luzie zbiornik to wytrzyma.

Jesli tak uwazasz, to musisz zgodzic sie z tym, ze zeskakujac na bak z pewnej wysokosci tez nie spowodujesz jego zgniecenia. Nie chce mi sie liczyc, ale uderzajac musisz miec przyspieszenie ujemne takie, jakbys wazyl okolo 500kg.

Pewnie ciezko w to uwierzyc, ale gdyby nie bylo potrzeby regulowania cisnienia, to ani zbiornik weglowy, ani korek nie mialby takich zaworow.

Inny przyklad: Napelniasz woda debowa beczke ze stalowymi okuciami i szczelnie ja zamykasz, nie pozostawiajac wewnatrz powietrza. Do wieka pionowo wstawiasz rurke o malutkiej srednicy i dlugosci kilku metrow – w rurce zmiesci sie okolo 2 litrow wody. Jak myslisz, co stanie sie z beczka po zalaniu rurki woda? :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/964)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez luca » 16 lis 2004, 00:33

Tco ale gdybym przy spadlku miał przyspieszenie ujemne to raczej bym hamował, zatem ciężar by malał? :|
Co do pompki próżniowej. Ciśnienie w granicach -0,4 bara jest w stanie wytworzyć zwykła pompka wodna, i generalnie pracując na takiej pompce, np. robiąc destylacje pod zmniejszonym ciśnieniem wcale nie potrzeba super mega grubego szkła. Rzekłbym nawet że odbieralniki mają bardzo cienkie ścianki, co nie zmienia faktu, że muszą być one okrągłodenne.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Holly » 16 lis 2004, 00:36

wprawdzie mam inna efke ale w instrukcji jest ze moze syczec :)
sa takie samochody, ktore chce sie miec. nie dlatego, ze sa niezwykle funkcjonalne, nie dlatego, ze spelniaja "twarde" oczekiwania ich posiadacza, ale dlatego, ze maja "to cos"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 01:15
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Auto: volvo S80 i audi A6

Postprzez Paweł » 16 lis 2004, 00:48

luca napisał(a):Tco ale gdybym przy spadlku miał przyspieszenie ujemne to raczej bym hamował

W momencie _uderzenia_ napisalem.

luca napisał(a):Ciśnienie w granicach -0,4 bara jest w stanie wytworzyć zwykła pompka wodna, i generalnie pracując na takiej pompce, np. robiąc destylacje pod zmniejszonym ciśnieniem wcale nie potrzeba super mega grubego szkła. Rzekłbym nawet że odbieralniki mają bardzo cienkie ścianki, co nie zmienia faktu, że muszą być one okrągłodenne.

Nie wiem jak to dokladnie wyglada, ale 0.4 bara to 400g na 1cm kwadratowy. To jest naprawde duze cisnienie. Okragla powloka najlepiej ze wszystkiego co mozna wymyslec znosi sily dzialajace prostopadle do jej powierzchni (czyli dokladnie przypadek naczynia pod cisnieniem).

Jesli sie nie myle, to 1 bar odpowiada mniej wiecej normalnemu cisnieniu atmosferycznemu. Mowisz, ze -1bar (czyli proznia) to nie duzo? Wewnatrz twojego ciala panuje normalne cisnienie atmosferyczne, chcialbys z nim znalezc sie w prozni...?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/964)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez luca » 16 lis 2004, 10:24

TCO organizm ludzki to akurat nienajlepszy przykład, ale w ramach eksperymentu możemy kiedyś podłączyć uszczelniony zbiornik paliwa do pompki próżniowej z manometrem i zbadać efekt ;)
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez artus » 17 lis 2004, 21:28

Długi napisał(a):częścią systemu EVAP

System ten reguluje określone podciśnienie w zbiorniku
Taki sam system zastosowany jest w Marynarce w zbiornikach rozchodowych paliwa lekkiego(oleju napędowego IDS) oraz w łodziach motorowych ze stacjonarnymi zbiornikami paliwa. Ma na celu uniknięcie gromadzenia się opar paliwa i ewentualnego wybuchu. Zamontowane zawory sterujące mają na celu utrzymanie podciśnienia w czasie pracy silnika (mechanizmu) a w czasie postoju "upuszczają" nadciśnienie.
To tak w skrócie :D
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez bojownik » 25 mar 2008, 14:44

Chłopaki, z góry przepraszam za wykopaliska :) ale w szukajce wywaliło taki temat więc nie ma sensu zakładać nowego. Otóż zgubiłem korek :(

Czy taki korek/zamiennik będzie odpowiedni do mojej 626 GF?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=334194701

Czy lepiej kupić oryginalny używany?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Radek89 » 25 mar 2008, 15:20

oferuje fajne korki toczone z teflonu, na wymiar identyczny do orginalnego z uszczelką i odpowietrznikiem jak fabryczny. Sam mam taki bo swój zgubiłem i wszystko jest ok. Mój tato wykonuje takie różności z teflonu, czy metalu – także jak coś trzeba to pisać :) można na GG :

6450304

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323