Sprawa tyczy się Mazdy 323F BA 1,5L '97
Koledzy jak możecie pomóżcie.. Mam problemik kupiłem radyjko (w końcu).
Zadowolony podłączyłem ( po zabawą z kablami bo było coś nie tak – dokładnie nie było 12V tam gdzie powinny być). Zagrało, no i zadowolony z płynących nutek z głośnika, mknołem po mieście.
No ale niestety, stało sie tak ze nie miałem świateł z tyłu postojowych (STOP był) i podświetlenia deski rozdzielczej.
Wymieniłem więc bezpiecznik. Bez podłączonego radia światła były. Tylko znów podłączyłem radyjko, światła znikły i bezpiecznik sie znów spalił...:/
Może macie jakieś sugestie jak to rozwiązać?
może ma ktoś schemat instalacji 323F i oznaczenia kolorów co do czego.
po włączeniu radia spala bezpiecznik 15A – jakie rozwiązanie?
Strona 1 z 1
Masz źle podpiętą masę w radiu – jako masę wykorzystałeś przewód "illumination" na którym przy wyłączonych światłach jest masa a przy włączonych pojawia się12V – odłącz masę radia i sprawdź miernikiem ten przewód – zobaczysz że jak włączysz światła to pojawi Ci się na nim prąd i przez to pali Ci się bezpiecznik. Dlatego właśnie nie znając przeznaczenia przewodów fabrycznej instalacji w samochodzie i szukając wśród nich przewodu masy należy to robić przy włączonym zapłonie i światłach.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
ok sprawdzę. Wielkie dzięki, mam nadzieje że pomoże. Rozrysowałem moja instalacje w aucie. Może uda mi się ja wstawić na forum to zobaczycie jak to wygląda. Poprzedni właściciel jakieś dziwne połączenia porobił i przedłużenia kabli.
No i ponawiam moja prośbę czy ktoś ma schemat instalacji z oznaczeniami kabli w 323F.
No i sprawdziłem CHUDY miałeś racje, masę wziąłem z kabla illumination :/
Jeszcze raz dzięki. Teraz pozostaje sie tylko cieszyć dźwiękami wydobywającymi sie z głośników.
No i ponawiam moja prośbę czy ktoś ma schemat instalacji z oznaczeniami kabli w 323F.
No i sprawdziłem CHUDY miałeś racje, masę wziąłem z kabla illumination :/
Jeszcze raz dzięki. Teraz pozostaje sie tylko cieszyć dźwiękami wydobywającymi sie z głośników.
- Od: 26 cze 2007, 11:37
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: S40 T4
Miałem ten sam problem i rzeczywiście okazało się, że jako mase wykorzystałem przewód "illumination".
Ale czy z tego wynika, że w oryginalnej wiązce przewodów nie ma masy?
Ja w końcu w tym celu użyłem przewód podciągniety przez poprzedniego właściciela no i wszystko jest ok, radio gra, postoje świecą, bezpiecznika nie pali, zegary świecą.
A od czego w zasadzie ten przewód "illumination" – po to, żeby podpiąc sobie pod niego jakieś oświetlenie kabiny
włączane wraz z światłami?
Czy jakieś inne przeznaczenie ma?
Ps. Dzięki za podpowiedzi, dzięki, którym sam rozwiązałem problem.
Pozdrawiam
Ale czy z tego wynika, że w oryginalnej wiązce przewodów nie ma masy?
Ja w końcu w tym celu użyłem przewód podciągniety przez poprzedniego właściciela no i wszystko jest ok, radio gra, postoje świecą, bezpiecznika nie pali, zegary świecą.
A od czego w zasadzie ten przewód "illumination" – po to, żeby podpiąc sobie pod niego jakieś oświetlenie kabiny
Ps. Dzięki za podpowiedzi, dzięki, którym sam rozwiązałem problem.
Pozdrawiam
Nie jeżdże wcale szybko, po prostu inni jakoś tak dziwnie zwolnili !
- Od: 28 paź 2007, 22:28
- Posty: 11
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Mazda 323F BG `91 1,6 8V
TKKKKT napisał(a):Ale czy z tego wynika, że w oryginalnej wiązce przewodów nie ma masy?
dokładnie, w maździe tak jest, masa jest brana spod jakiejś śrubki
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości