Demontaż deski rozdzielczej i zegarów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez czejs » 16 gru 2007, 01:51

w 323f bg też są te kapturki??
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez gadula » 16 gru 2007, 14:10

czejs – w bg kapturki też są. Po za tym zapraszam na nasze regionalne spotkania, więcej w dziale "Spotkania regionalne"


Co do BA, to myślałem wyjąć tarcze i wszystko zrobić na diodach SMD, a do tego jakiś malutki mikroprocesor, i bajery jak z Mazdy 3/6. Czyli płynne zapalanie się podświetlenia, podświetlenie prędkości zapalające się po kolei, niebieska poświata. Ach rozmarzyłem się <lol> Jedyny problem jaki napotkałem, to jak poprawnie zdjąć wskazówki, i jak jeździć bez zegarów z tydzień :|
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Artiks » 16 gru 2007, 16:57

gadula88 napisał(a):jak poprawnie zdjąć wskazówki
Widelcem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez gadula » 17 gru 2007, 21:51

ArtX – a założą się z powrotem, tak aby nie było przekłamań? Bo z tym też jest problem :|
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Artiks » 17 gru 2007, 22:28

Pierwsza moja fotka jest z zegarami przed skalibrowaniem (temp na czerwonym polu). Wskazówkę od obrotomierza wtykasz tak żeby opierała się o ogranicznik, wskazówka paliwa no trzeba zapamiętać położenie albo zaznaczyć jak było. Wskaźnik tempteratury-najlepiej rozgrzać silnik do normalnej tempertatury pracy i włożyć wskazówkę w odpowiednim położeniu. Prędkościomierz... mimo że włożyłem go opierając o ogranicznik przekłamywał mi ok 20 km/h, przejechałem się kawałek, zatrzymałem włozyłem wskazówkę opierając o ogranicznik i jest si :D Tacho-Pro nieprecyzyjnie nawiercił miejsce na ogranicznik obrotomierza (potwierdzone w trzech różnych zegarach), jest za bardzo wysunięty, co powoduje przekłamanie na wskaźniku o +– 50 obr.Ograniczniki zrobiłem z wykałaczek pomalowanych czarnym markerem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez wvx » 17 gru 2007, 23:34

jakie dokładnie żarówki podświetlają deskę? Bo nie chce rozbierać zanim nie będę ich miał. Jak ktoś wie to byłbym wdzięczny za info. Oczywiście chodzi mi o te z tymi kapturkami :)

a tak z ciekawości, żarówki z kapturkami są zielone od tyłu, a do czego służą te 3 żarówki od tyłu czarne? znaczy chyba żarówki, bo nie wyciągałem ich :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez piotr_szp » 18 gru 2007, 22:38

Dzięki za relację, wiem co będę niebawem robił w mojej F.
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez revir85 » 20 gru 2007, 00:44

A ja mam pytanie co musze rozkrecic zeby wymienic zarowki podsietlajace deske rozdzelcza a dokladnie panel nadmuchow zaraz nad radiem gdyz spalone mam zarowki podkresle ze deska po liftingu. Tez musze zaczynac od rozkrecania obudowy hamulca recznego?? czy jest jakis patetn aby szybko te rarowki wymienic?
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 16:43
Posty: 46
Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.

Postprzez gadula » 23 gru 2007, 14:10

No dobra, wczoraj katowałem zegary z anglika. Do samej zmiany koloru podświetlania zegarów, nie trzeba zdejmować wskazówek i tarcz. Z tyłu odkręca się śrubki i całe moduły pomiarowe się wyciąga. Chciałbym zostawić oryginalne tarcze, ale raz że mają zielony filtr, a dwa że w niektórych miejscach (nad żarówkami), są one przyciemnione, by jednakowo jasno świeciły. Czyli bez zdejmowania wskazówek chyba się nie obejdzie :|
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez trawqa » 8 sty 2008, 20:58

Witam tez sie zawiodlem jak zdjelem kapturki w mojej 323f BG i nadal bylo podswietlanie na zielono a chcialem biale. trudno teraz zegary mi sie nie podswietlaja bo jest przerwana sciezka od podswietlania. troche przeszkadza w nocy ale jak mi powiedzieli 140zl za licznik to postanowilem jezdzic bez podswietlania
doczekalem sie zlotow w radomiu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 23:32
Posty: 33
Skąd: Radom
Auto: mazda 323f 1.6 16v 1992r 204ty

Postprzez Briareos » 8 sty 2008, 23:25

trawqa napisał(a):zegary mi sie nie podswietlaja bo jest przerwana sciezka (...) powiedzieli 140zl za licznik

Przecież takie uszkodzenia to jest minuta roboty? Lutownicą czy choćby farbą przewodzącą... :|
Jedyny zgryz że w BG trzeba okręcić linkę – ale więcej problemów nie ma.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez trawqa » 9 sty 2008, 12:59

dzieki i mysle ze tak zrobie tylko to jest przerwany plastik wiec pewnie lutownica to utrzyma zobaczymy jak juz zrobie to napisze czy dziala
doczekalem sie zlotow w radomiu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 23:32
Posty: 33
Skąd: Radom
Auto: mazda 323f 1.6 16v 1992r 204ty

Postprzez Briareos » 9 sty 2008, 16:35

W razie czego zedrzyj nieco izolacji ze ścieżki, przyłóż drucik miedziany i podlutuj. Możesz potem jeszcze maznąć np. lakierem do paznokci i będzie jak nowe :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez trawqa » 9 sty 2008, 19:00

Dzieki za podpowiedz. dzis kupilem klej na bazie srebra posmarowalemtrzy warstwy i dziala. niestety tylko 2 zegary sie swieca predkosciomierz i obrotomierz. kolo z paliwem i temp jakby ciemniejsze ale to moze cos z zarowka choc sprawdzalem jest dobra ale moze cos z drucikami. na razie nic nie bede robil uznam to za tuning. w koncu ladnie podswietla na jasnozielony.. kaptorki zdjelem i zalozylem na zaroweczki w dzwiach. jak otwierm to swieci sie na zielono. przy okazji uszczelnilem sciezki na tylnej szybie.

pozostaje wyciek z silnika naprawicczekam na kase.
doczekalem sie zlotow w radomiu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 23:32
Posty: 33
Skąd: Radom
Auto: mazda 323f 1.6 16v 1992r 204ty

Postprzez Munitis » 23 sty 2008, 19:39

witam a w jaki sposób ściągnąć wskazówki jest jakis sposób bo nie chce ściągać na siłe bo boje sie że je połamie albo coś uszkodze pomocy
PS fotorelacja git – rozebrałem w dwie minuty<brawo>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 22:29
Posty: 4
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 323F 1.5 DOHC 95r

Postprzez Gość » 23 sty 2008, 20:28

juz pisali otym – najlepiej podwazac widelcem lub dwoma jak nie schodza jednym:))
Gość
 

Postprzez Munitis » 23 sty 2008, 22:18

i co one maja tak wyskoczyc są na jakichs zatrzaskach czy coś? żebym nie połamał
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 22:29
Posty: 4
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 323F 1.5 DOHC 95r

Postprzez arti090 » 9 lut 2008, 19:47

Wie moze ktos jaka operacje trzeba wykonac w wersji po lifcie? Widzialem ze sa tam dwie srubki na gorze szybki i tak sie zastanawiam czy wystarczy je odkrecic i szybke bedzie sie dalo zdjac czy nie ... jesli tylko tyle to zamawiam aluramki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2007, 15:32
Posty: 95
Skąd: Bochnia
Auto: 323F BA 98'

Postprzez Mr T » 12 lut 2008, 16:37

Dzięki za fotorelację :) dzięki niej przebrnąłem przez proces instalacji aluramek ;)
Obrazek
Wo shi zhiyuanzhe zai Beijing na! :)
Moja Madzia :) – update ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2008, 15:11
Posty: 83
Skąd: Warszawa - Goorce
Auto: 323F BA 2.0 V6 DOHC 144KM

Postprzez DoctorX » 15 lut 2008, 19:19

heh niezły tutor ;) kto mi pomoże w 323BG już pół autka rozebrałem ;o) ale co wieczór składam i zaczynam od nowa bo zimno sie robi <glupek2> .
Lampki gasły po kolei najpierw pozycyjne,potem od podświetlania licznika jedna,druga a teraz już żadna nie świeci.Myślałem ze coś z ładowaniem,ale mam na poziomie 14,2V to chyba ok.
teraz już nie wiem jak bezboleśnie to rozebrać,od przodu czyli od kierownicy czy zdjąc ten pulpit spod szyby,który cholera wie gdzie jest przykręcony...
DoctorX
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323