Instalacja świateł przeciwmgielnych
Aż właśnie biegałem sprawdzić czy jednak się nie myliłem
W BA jest tak, że do zapalenia halogenów wystarczą włączone postojówki. Po zgaszeniu postojówek, gasną halogeny.
A co do ściągnięcia zderzaka nie ma aż tak dużo roboty też się tego obawiałem teraz zajeło by mi to góra 30 minut
jak wróce z roboty to ci dokładnie napisze miałem robić foty ale zapomniałem aparatu
jak wróce z roboty to ci dokładnie napisze miałem robić foty ale zapomniałem aparatu
www.BBTel.pl
abdul69 napisał(a):A co do ściągnięcia zderzaka nie ma aż tak dużo roboty też się tego obawiałem teraz zajeło by mi to góra 30 minut
jak wróce z roboty to ci dokładnie napisze miałem robić foty ale zapomniałem aparatu
Będę wdzięczny, zawsze to parę minut i nerwów zaoszczędzonych
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
ja mam pytanko w zwiazku z tym.
chce w miejsce halogenów zamontować zwykłe światła dzienne jakie kupić żeby pasowały do madzi?czy bede musiał przerabiać kostke?
chce w miejsce halogenów zamontować zwykłe światła dzienne jakie kupić żeby pasowały do madzi?czy bede musiał przerabiać kostke?
TriCeratops 2.0 142 km
- Od: 30 maja 2013, 18:24
- Posty: 249
- Skąd: Podbeskidzie
- Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka
Ja osobiście nie widzę żadnego sensu w przednich światłach przeciwmgielnych
Nie raz jechałem we mgle, ale halogeny w żaden sposób nie ułatwiły mi tego zadania. Świecą metr przed samochodem i nie wiem czemu to ma służyć – może aby poprawić widoczność samochodu dla innych – to się zgodzę. Raz zdarzyło mi się jechać kawałek w tak gęstej mgle, że dosłownie nic nie było widać przed samochodem! Może wtedy przeciwmgielne pozwoliłyby mi zobaczyć chociaż pasy na jezdni, bo nawet ich nie widziałem...
Dużo lepszym pomysłem, moim zdaniem, jest montaż świateł do jazdy dziennej. W F-ce można bez problemu jakieś dopasować bo nie będzie ich widać w tej wnęce. Tylko czy będzie spełniony warunek max 0,4 metra od bocznego obrysu auta oraz 0,6 metra między światłami?
Dużo lepszym pomysłem, moim zdaniem, jest montaż świateł do jazdy dziennej. W F-ce można bez problemu jakieś dopasować bo nie będzie ich widać w tej wnęce. Tylko czy będzie spełniony warunek max 0,4 metra od bocznego obrysu auta oraz 0,6 metra między światłami?
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
davnes napisał(a):ja mam pytanko w zwiazku z tym.
chce w miejsce halogenów zamontować zwykłe światła dzienne jakie kupić żeby pasowały do madzi?czy bede musiał przerabiać kostke?
Mi zostały światła dzienne po Skodzie Felicji (po lifcie) – małe, okrągłe. Chciałem je zamontować ale jak dotąd nie było okazji się za to zabrać – a muszę zrzucić zderzak (nie wiem jak) i pooglądać dokładnie jak mogą być zamontowane. Szukałem na http://wesem.pl/ ale nic konkretnego do madzi nie widziałem – halogeny by się znalazły, ale dziennych nigdzie nie znalazłem.
Jeśli chodzi o kostkę w moich lampach to oczywiście nie pasuje, i przeglądając ofertę takich lamp nie znalazłem nic co by mogło pasować. Ale myślę, że bez problemu możesz rozkuć kabel, polutować i zaizolować – nie ma co walczyć z kostką. Ewentualnie u jakiegoś elektryka lub w motoryzacyjnym kup jakieś uniwersalne okucia i wymień jeśli chcesz mieć całość rozbieralną.
Zwróć jednak uwagę na nieco inny detal – korzystając z instalacji pociągniętej w samochodzie do halogenów korzystasz z przekaźnika, który wymaga do działania tych świateł włączenia minimum świateł postojowych.
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Witam,
przerobiłem i zamontowałem włącznik tylnych przeciwmgielnych na przednie według instrukcji :
http://www.club323f.com/ba/guides/front ... t_fogs.php
jednak problem w tym, ze posiadałem jedynie przycisk bez wtyczki i nie jestem pewien czy wszystko dobrze podłączyłem, teoretycznie powinno być ok ale nie wiem jak to sprawdzić gdyż na chwile obecna nie posiadam jeszcze halogenów. Martwi mnie, że po podłączeniu nie działa ani podświetlanie przycisku ani kontrolka na desce i tu pojawia się moje pytanie czy pomimo braku halogenów przycisk i kontrolka powinny świecić czy też nie?
P.S.
Jeśli ktoś posiada fotke żółtej wtyczki od tylnych przeciwmgielnych (chodzi mi o kolory kabli) byłbym wdzięczny za udostępnienie.
Udało mi się rozwiązać problem, miałem to nawet gdzieś zapisane ale kartkę wcięło
.
Ktoś z forum pisał do mnie w tej sprawie ale nie mam do tej osoby numery więc proszę o kontakt PW lub gg. Zdjęcia wstawię w najbliższym czasie jak tylko zdemontuje przycisk. Jeśli ktoś zna szybki sposób na demontaż proszę o info.
przerobiłem i zamontowałem włącznik tylnych przeciwmgielnych na przednie według instrukcji :
http://www.club323f.com/ba/guides/front ... t_fogs.php
jednak problem w tym, ze posiadałem jedynie przycisk bez wtyczki i nie jestem pewien czy wszystko dobrze podłączyłem, teoretycznie powinno być ok ale nie wiem jak to sprawdzić gdyż na chwile obecna nie posiadam jeszcze halogenów. Martwi mnie, że po podłączeniu nie działa ani podświetlanie przycisku ani kontrolka na desce i tu pojawia się moje pytanie czy pomimo braku halogenów przycisk i kontrolka powinny świecić czy też nie?
P.S.
Jeśli ktoś posiada fotke żółtej wtyczki od tylnych przeciwmgielnych (chodzi mi o kolory kabli) byłbym wdzięczny za udostępnienie.
Udało mi się rozwiązać problem, miałem to nawet gdzieś zapisane ale kartkę wcięło
Ktoś z forum pisał do mnie w tej sprawie ale nie mam do tej osoby numery więc proszę o kontakt PW lub gg. Zdjęcia wstawię w najbliższym czasie jak tylko zdemontuje przycisk. Jeśli ktoś zna szybki sposób na demontaż proszę o info.
- Od: 13 cze 2008, 16:32
- Posty: 258
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f BA 1,5dohc
zbieram sie z zamiarem kupna i instalacji swiatel p-mgielnych : ) i mam pare pytan: mam madzie p[o lifcie wiec
czy moge kupic lampy z przed liftu ( czy wystarczy tylko przy nich zmiana wtyczek) czy pasuje przycisk z przed liftu i jego miejsce jest obok wlacznika do [jakich?] p-mgielnych, a moze przednie dzialaja nierozerwalnie z tylnimi?? z gory dzieki : )
pozdrawiam
czy moge kupic lampy z przed liftu ( czy wystarczy tylko przy nich zmiana wtyczek) czy pasuje przycisk z przed liftu i jego miejsce jest obok wlacznika do [jakich?] p-mgielnych, a moze przednie dzialaja nierozerwalnie z tylnimi?? z gory dzieki : )
pozdrawiam
- Od: 14 kwi 2008, 00:47
- Posty: 18
- Skąd: Lublin
- Auto: madzia 323f BA 1.8
palczoos napisał(a):zbieram sie z zamiarem kupna i instalacji swiatel p-mgielnych : ) i mam pare pytan: mam madzie p[o lifcie wiec
czy moge kupic lampy z przed liftu ( czy wystarczy tylko przy nich zmiana wtyczek) czy pasuje przycisk z przed liftu i jego miejsce jest obok wlacznika do [jakich?] p-mgielnych, a moze przednie dzialaja nierozerwalnie z tylnimi?? z gory dzieki : )
pozdrawiam
jeśli chodzi o halogeny to jedyna różnica była w szkłach po lifcie były crear'y (co do wtyczek 100% pewności nie mam ale chyba to samo), natomiast przycisk wizualnie jest taki sam jak przed liftem więc powinien pasować. Można również założyć przycisk od tylnych przeciwmgielnych ale to wiąże się z przerobieniem wtyczki. Jeśli mamy przycisk od przednich halogenów to cała zabawa jest plug&play, wyciągamy zaślepkę, montujemy przycisk do wtyczki znajdującej się pod zaślepka, halogeny do kostek umieszczonych pod lampami i ma działać
Halogeny i przeciwmgielne tylne działają niezależnie od siebie, warunkiem ich włączenia jest jedynie włączenie postojówek.
P.S.
Zna ktoś sposób na szybki demontaż przycisku od halogenów (bez konieczności demontażu kokpitu)?
Jeśli oda mi się go zdemontować zamieszczę opis jak przerobić wtyczkę z tylnych na przenia.
- Od: 13 cze 2008, 16:32
- Posty: 258
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f BA 1,5dohc
krst_j napisał(a):jeśli chodzi o halogeny to jedyna różnica była w szkłach
nie prawda
-
Gość
Tonsil4 napisał(a):nie prawda oczko
w takim razie przepraszam za wprowadzenie w bląd, moja wina
a jeśli chodzi o mocowanie tych po lifcie to otwory na śruby mocujące pasują do tych w zderzaku czy trzeba coś kombinować?
- Od: 13 cze 2008, 16:32
- Posty: 258
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f BA 1,5dohc
przed liftowe HALOGENY są inne niż poliftowe ale MOCOWANIA pasuję do zderzaka i przed i po liftowe
najważniejsze jest to żebyś kupił halogeny poliftowe razem z mocowaniami,reszte (wtyczke) to sobie przerobisz,przelutujesz
pozdr
-
Gość
Tonsil4 napisał(a):przed liftowe HALOGENY są inne niż poliftowe ale MOCOWANIA pasuję do zderzaka i przed i po liftowe oczko
czyli ogólnie rzecz biorąc jedyny problem stwarza wtyczka, ale taki problem to nie problem
- Od: 13 cze 2008, 16:32
- Posty: 258
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f BA 1,5dohc
witam.mam taki problem z tymi halogenami,że i nie działają.Wszystko podłączone,bezpieczniki ok,włącznik jest podłączony a jednak po przyciśnięciu(światła mijania właczone) nic sie nie dzieje,prąd wogóle do halogenów nie dochodzi(sprawdzałem przed wtyczką-czyli to nie przez zaśniedziałe styki).Jak ktoś wie ocb to prosze o pomoc. Pozdrawiam T.
-
Gość
Witam,
Schemat jest prosty jak konstrukcja druta, wiec musisz przejsc cala sciezke i upewnic sie, ze kazde polaczenie dziala. Nie ma bata – skoro nie swieci to gdzies nie ma polaczenia albo cos jest zle wpiete.
Ja bym wlaczyl lampy i szedl po kolei po punktach, w ktorych powinno byc napiecie, czyli przed bezpiecznikiem, za bezpiecznikiem, przed wlacznikiem, itd. Tylko trzeba sie spieszyc zanim sie akumulator nie rozladuje albo zaopatrzyc w prostownik.
Zwroc tez uwage na polaczenia do masy (czy masz "minusowy" kabel od lampy polaczony z "minusem" akumulatora przez mase). Czasem sie zdarzaja problemy z zasniedzialymi/zardzewialymi polaczeniami do masy auta.
Schemat jest prosty jak konstrukcja druta, wiec musisz przejsc cala sciezke i upewnic sie, ze kazde polaczenie dziala. Nie ma bata – skoro nie swieci to gdzies nie ma polaczenia albo cos jest zle wpiete.
Ja bym wlaczyl lampy i szedl po kolei po punktach, w ktorych powinno byc napiecie, czyli przed bezpiecznikiem, za bezpiecznikiem, przed wlacznikiem, itd. Tylko trzeba sie spieszyc zanim sie akumulator nie rozladuje albo zaopatrzyc w prostownik.
Zwroc tez uwage na polaczenia do masy (czy masz "minusowy" kabel od lampy polaczony z "minusem" akumulatora przez mase). Czasem sie zdarzaja problemy z zasniedzialymi/zardzewialymi polaczeniami do masy auta.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
toady napisał(a):Witam,
Schemat jest prosty jak konstrukcja druta, wiec musisz przejsc cala sciezke i upewnic sie, ze kazde polaczenie dziala. Nie ma bata – skoro nie swieci to gdzies nie ma polaczenia albo cos jest zle wpiete.
Ja bym wlaczyl lampy i szedl po kolei po punktach, w ktorych powinno byc napiecie, czyli przed bezpiecznikiem, za bezpiecznikiem, przed wlacznikiem, itd. Tylko trzeba sie spieszyc zanim sie akumulator nie rozladuje albo zaopatrzyc w prostownik.
Zwroc tez uwage na polaczenia do masy (czy masz "minusowy" kabel od lampy polaczony z "minusem" akumulatora przez mase). Czasem sie zdarzaja problemy z zasniedzialymi/zardzewialymi polaczeniami do masy auta.
dzieki,no tak właśnie zrobie,gdzieś musi coś sie pieprzyć :/ napisze jak to zrobie
-
Gość
witajcie.Przed chwilą właśnie zabrałem sie za te halogeny i lipa dalej.Prąd wogóle nie dochodzi do bezpiecznika,przycisk jest napewno sprawny bo sprawdzałem miernikiem.Czyli przyczyna leży między przyciskiem a puszką z bezpiecznikami(tą koło lewej nogi).Chciałem posprawdzać dalej kable czy są ok ale potem każdy kabel idzie w inną wiązkę kabli(np niebieski w lewo,czerwony w dół itp).Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc.Pozdrawiam
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość