Prosze o schemat, ewentualnie sesję zdjęciową instalacji klimy.
1, 2
Skraplacz (chłodnica jest identyczna) bo nie było potrzeby jej zmieniać. Został zastosowany jedynie uniwersalny filtr za 120 zł. Konieczne było ucięcie starych nakrętek biegnących do filtra i polutowanie nowych. Jak znajdę chwilę to zdejmę zderzak i pstryknę jakąś fotkę by można było samemu na to zerknąć.
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin napisał(a):Konieczne było ucięcie starych nakrętek biegnących do filtra i polutowanie nowych.
Mam pytanko – ile policzyli za polutowanie nowych końcówek na przewodach i jak to zrobili?? Bo z aluminium to nie taka prosta sprawa, byłem już w paru warsztatach i nikt nie chce się tego zbytnio podjąć...
I jeszcze jedno – oryginalny osuszacz miałeś z presostarem wysokiego ciśnienia czy bez?? Jeżeli z presostatem (rozumie, że w filtrze uniwersalnym go nie ma) to czy w ogóle wpinali go gdzieś w instalację czy nie??
Maciek 251 napisał(a):Mam pytanko – ile policzyli za polutowanie nowych końcówek na przewodach i jak to zrobili??
30 zł od jednej końcówki. Lutowanie aluminium za pomocą gazowej lutownicy.
Maciek 251 napisał(a):Bo z aluminium to nie taka prosta sprawa, byłem już w paru warsztatach i nikt nie chce się tego zbytnio podjąć...
Ci się podjęli, zrobii to porządnie, żadnej fuszerki. Jak najbardziej możliwe do wykonania przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi....
Maciek 251 napisał(a):I jeszcze jedno – oryginalny osuszacz miałeś z presostarem wysokiego ciśnienia czy bez?? Jeżeli z presostatem (rozumie, że w filtrze uniwersalnym go nie ma) to czy w ogóle wpinali go gdzieś w instalację czy nie??
Niestety nie jestem na tyle biegły w tym temacie by zrozumieć o co ci chodzi... Co do osuszacza – miałem filtr jedynie z wejściem i wyjściem, bez żadnych dodatkowych udziwnień. Filtr uniwersalny ma tylko dodatkowo zawór, przez który dobija się ilość czynnika chłodniczego i oleju. Nic innego tam nie ma. Wkrótce zrobię fotki to sobie zerkniesz i porównasz
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin napisał(a):Niestety nie jestem na tyle biegły w tym temacie by zrozumieć o co ci chodzi... Co do osuszacza – miałem filtr jedynie z wejściem i wyjściem, bez żadnych dodatkowych udziwnień. Filtr uniwersalny ma tylko dodatkowo zawór, przez który dobija się ilość czynnika chłodniczego i oleju. Nic innego tam nie ma.
W BA jest tak, że w osuszaczu oprucz wejścia i wyjścia jest jeszcze miejsce na czujnik ciśnienia, zastosowany jest tam presostat wysokiego ciśnienia który podpina się do instalacji elektrycznej klimy – w przypadku gdy ciśnienie w układzie wzrasta do około 15 bar czujnik ten załącza dodatkowy wentylator na chłodnicy – w przypadku gdybym chciał zastosować osuszacz uniwersalny muszę gdzieś na instalacji ten czujnik umieścić...ale znalazłem już taki z czujnikiem
Spoko, już wiem o co chodzi. W BG jedynie klima montowana w amerykańskiej Protege miała ten czujnik, ale był on nie na filtrze a na przewodzie obok. Ja go nie mam, a wiatrak i sprzęgło elektromagnetyczne w sprężarce są sterowane jednym czujnikiem ciśnienia i termostatem na parowniku w kabinie.
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Kolejne pytanie: co mam podłączyć do przekaźników od klimy przy prawy kielichu, są to te dwie wtyczki ale co z nimi?
Oraz co to jest presostat i co z tym zrobić?
Poprosił bym także o zdjęcia mniej więcej jak są połączone rurki, która idzie do czego.
Mała relacja:
Ehh jestem w połowie pracy zamontowałem nagrzewnicę, skraplacz. Niestety przewody są kompletnie inne bo to nawet nie jest odbicie lustrzane. Co więcej nie mam nawet śrub aby przykręcić rurki.Będzie także problem z montażem pompy bo gwinty na silniku trzeba poprawić. No i nie mam długich śrub do przykręcenia pompy do silnika. Jeśli ktoś ma jakieś wolne części albo wie gdzie je dostać proszę o kontakt. Dzięki z góry.
Oraz co to jest presostat i co z tym zrobić?
Poprosił bym także o zdjęcia mniej więcej jak są połączone rurki, która idzie do czego.
Mała relacja:
Ehh jestem w połowie pracy zamontowałem nagrzewnicę, skraplacz. Niestety przewody są kompletnie inne bo to nawet nie jest odbicie lustrzane. Co więcej nie mam nawet śrub aby przykręcić rurki.Będzie także problem z montażem pompy bo gwinty na silniku trzeba poprawić. No i nie mam długich śrub do przykręcenia pompy do silnika. Jeśli ktoś ma jakieś wolne części albo wie gdzie je dostać proszę o kontakt. Dzięki z góry.
Moja żona jest zazdrosna o Madzię...
- Od: 15 lut 2005, 23:35
- Posty: 35
- Skąd: Łuków
- Auto: 323f 15 16v DOHC `94
Kondore napisał(a):Kolejne pytanie: co mam podłączyć do przekaźników od klimy przy prawy kielichu, są to te dwie wtyczki ale co z nimi?
Musisz zdobyć (kupić) gdzieś przekaźniki i po prostu założyć je na te kostki i po problemie – ja miałem z anglika.
Kondore napisał(a):Oraz co to jest presostat i co z tym zrobić?
Presostat to jest czujnik ciśnienia w układzie, w BA jest on montowany w filtrze i podłaczasz go do wtyczki którą masz pod skrzynką z przekaźnikami i bezpiecznikami pod maską – jest tam tylko jedna wolna więc nie ma mowy o pomyłce.
Śruby kupisz w pierwszym lepszym sklepie zmierz tylko długość bo gwinty są standardowe, co do części to pytaj tu:http://www.maag.home.pl/ mają wszystko co potrzeba.
Jeżeli masz przypadkiem do sprzedania mocowanie sprężarki do bloku silnika to pisz na mojego priva – biorę od ręki.
Niestety mocowanie pompy mam jedno, wieć cię nie poratuję. Mam pytanie czy mógłbyś mi podać jakieś oznaczenie tych przekaźników, model, numer, jakieś dane po których ich mam szukać? Dzięki.
Moja żona jest zazdrosna o Madzię...
- Od: 15 lut 2005, 23:35
- Posty: 35
- Skąd: Łuków
- Auto: 323f 15 16v DOHC `94
Numerów nie mam, ale może jutro jak znajde chwile to odpisze z przekaźników.
Ale jeżeli zadzwonisz gdzieś gdzie handlują częściami i wytłumaczysz gościowi gdzie są montowane w aucie to bez problemu znajdą, na prawym kielichu są tylko te przekaźniki, nic innego z elektryki tam nie ma, więc i mowy o pomyłce nie ma. Poszukaj na allegro jakiegoś rozbitka a kupisz to za grosze.
Ale jeżeli zadzwonisz gdzieś gdzie handlują częściami i wytłumaczysz gościowi gdzie są montowane w aucie to bez problemu znajdą, na prawym kielichu są tylko te przekaźniki, nic innego z elektryki tam nie ma, więc i mowy o pomyłce nie ma. Poszukaj na allegro jakiegoś rozbitka a kupisz to za grosze.
Witam specjalistów:). Po Waszych postach napaliłem się by sprawdzić co jest u mnie z klimatyzacja bo nie dziala. Mazda jest z 1995r 1.8. Otóz po dokladnych ogledzinach, zgodnych z sugestiami, okazalo sie ze laczenie chlodnicy klimatyzacji ze sprezarka jest nieciagle, tzn przewod freonowy z chlodnicy jest zagiety. Przewod,który biegnie dalej do sperezarki jest dosc dlugi. Zauwazylem ze sklada sie z dwoch czesci. Ta pierwsza (od chlodnicy) jest raczej do wymiany, ale to okolo 30-40 cm. Jest ona polaczony za pomoca sruby z druga czescia,(ta jest dlugosic okolo 80 cm i biegnie juz bezposrednio do sprezarki). Moje podstawowe pytanie:
Czy wilogoc ktora mogla dostac sie przez ten przewod(ktory jest w sumie bardzo długi) od sprezarki mogla ją uszkodzic? Osuszacz pewnie do wymiany.
Dodam tylko ze instalacja jest w 99% kompletna. Co mi radzicie?
Pozdrawiam!
Czy wilogoc ktora mogla dostac sie przez ten przewod(ktory jest w sumie bardzo długi) od sprezarki mogla ją uszkodzic? Osuszacz pewnie do wymiany.
Dodam tylko ze instalacja jest w 99% kompletna. Co mi radzicie?
Pozdrawiam!
- Od: 28 sty 2007, 12:29
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 DOHC 1995r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości