Szyby elektryczne w Maździe 323 BA – usterki, montaż, usprawnienie – wątek wspólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez czintos » 25 mar 2007, 00:15

Co do opuszczania, to może miałeś kietyś uderzone dzwi i coś sie pokrzywiło, a moe masz tam kupe jakiegoś syfu najlepiej zdejmij boczek z dzwi i sam sprawdź.
A co do podnoszenia to zauwarz, że na przycisku od podnoszenia szyby kierowcy jest napisane "AUTO" a sam przycisk ma jakby 2 pozycje w jednej trzymasz i podnosi sie szyba, a w drugiej przycisk się tak jakby blokuje i szyba sie sama podnosi bez trzymania przycisku potem nalezy tylko go przełączyć w stan "0" że tak to nazwę. Jeśli sie mye proszę mnie poprawić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez Wazup » 25 mar 2007, 08:39

nawet nie trzeba go przelaczac chyba z tego "AUTO" na stan "0".
u mnie po podniesieniu sie automatycznie okna, prycisk sam przeskakuje na pozycje "0"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez misiolot » 25 mar 2007, 11:36

Podnośnik szyby jest wykonany w ten sposób że zębatka siłownika popycha taką listwę giętką wygląda to jak sznur koralików ,jeśli szba się zatrzymuje i słychc terkotanie to wyrbiona jest ta zębatka i blaszka po której te koraliki się przesuwają dobrze jest wyjąć cały mechnizm umyć i nasmarować smarem silikonowym ,automatyczne wyłącznie realizowane jest przez wyłącznik termiczny silnika siłownika tzn szyba dochodzi do końca silnik się zatrzymuje wzrasta temperatura w uzwojeniach i klawisz odskakuje tak to mniej więcej wygląda napisz coś więcej o obajwach to może coś się wymyśli
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez MIREK 1976 » 25 mar 2007, 13:18

jest dokładnie tak jak to opisałeś , szyba dochodzi do końca i terkocze nieważne na której pozycji sie znajduje , napisałeś o wyłaczniku termicznym to wydaje mi sie że powinien działać tak samo w obie strony , a u mnie przy opuszczaniu jak zejdzie do końca to sie rozłącza :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2007, 17:58
Posty: 12
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f 91r 1.6 16V gaznik

Postprzez misiolot » 25 mar 2007, 14:03

zrób takie doświadczenie zastopuj szybe ręką podczas podnoszenia jeśli się zatrzyma to termik masz ok i nawalił sam podnośnik tzn uklad zębatki i koralików
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez MIREK 1976 » 25 mar 2007, 14:10

??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2007, 17:58
Posty: 12
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f 91r 1.6 16V gaznik

Postprzez toady » 11 kwi 2007, 15:46

misiolot napisał(a):wyłącznik termiczny silnika siłownika tzn szyba dochodzi do końca silnik się zatrzymuje wzrasta temperatura w uzwojeniach


ByZyDyUra,
Nie chodzi o temperature tylko o prąd. Jak silnik się zatrzyma to zaczyna ciągnac większy prąd (jakies 2x wiekszy). Pewnie i tez się bardziej grzeje, ale czujnik jest umieszczony w pulpicie sterowniczym i jest wrazliwy na wzrost prądu a nie temperatury w silniczku.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez misiolot » 12 kwi 2007, 20:48

Jak to zwał tak zwał w każdym razie w knstrukcji podnosnika nie ma zadnych krańcówek terkotanie słychać gdyż po tej koralikowej listwie ślizga się zębatka na skutek wytarcia samęj zebatki i podkładki metalowej pod listwa .zreszta demnotaz jest dzecinnie łatwy i można to sobie obejrzeć
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez tekknoraver » 12 kwi 2007, 21:24

A zębatkę można dobrać odpowiednio? bo mi też terkota ;]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez misiolot » 12 kwi 2007, 21:49

powiem tak wyjąłem obejrzałem i załozyłem z powrotem ,będę jeszcze raz sie za to zabierał jak mi się uda cos z tym zrobic to napisze
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez dzik86 » 12 kwi 2007, 22:13

czekam na rezultaty, bo ja mam tak wyrobione te koraliki ze jak zamyka to tak przeskakuje , ze az sie boje ze szyba mi peknie :P
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 282
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez czintos » 12 kwi 2007, 23:49

Wazup napisał(a):nawet nie trzeba go przelaczac chyba z tego "AUTO" na stan "0".
u mnie po podniesieniu sie automatycznie okna, prycisk sam przeskakuje na pozycje "0"


Faktycznie nie zwróciłem uwagi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez MIREK 1976 » 14 kwi 2007, 19:16

ja zdjąłem ten boczek i demontaż tego ustrojstwa wydaje mi sie strasznie zagmatwany, a może bardziej to newiem jak sie do tego zabrać
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2007, 17:58
Posty: 12
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f 91r 1.6 16V gaznik

Postprzez misiolot » 16 kwi 2007, 21:50

opuszcasz szybę do ok. 1/3 wysokości odpinasz przewody ,odkręcasz śruby mocujące szybe 2 szt wyjmujesz szybe do góry ,odkręcasz trzy bodajże nakrętki dwie na górze i jedną na dole bliżej zawisów jak włożysz łapę do srodka drzwi wyczujesz taka gumowa rurę to osłona słwetnych "kolralików" odpinasz ją z zapinek całosc mechnizmu przechylasz poziomo i wyciągasz do tyłu tak mniej więcej ,cała operacja zajmuje ok 15 minut :)
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez luzik 131 » 2 maja 2007, 21:31

Hejka.
Z niewiadomych przyczyn nie działa elektryczna szyba przednia pasażera i potrzebuje rady co sie mogło stać? Wcześniejsze oznaki może coś wykażą: otóż troszke sie przed tem zacinała, jedynie od strony kierowcy sterowanie działało poprawnie. Poradźcie prosze
Ostatnio edytowano 2 maja 2007, 23:55 przez luzik 131, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 01:20
Posty: 40
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 323 f 1997r. 1,5 16V

Postprzez Misiek-Bełchatów » 2 maja 2007, 21:38

Kolego na dzień dobry " Poproszę o poprawienie tematu!"

Zapewne bez rozebrania boczku drzwi się nie obejdzie ...

zdejmij boczek i sprawdź czy w ogóle silnik pracuje, czy prąd do niego dochodzi ... być może się spalił :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez luzik 131 » 2 maja 2007, 23:48

Na dzień dobry: koleżanko, ale o pomyłke nie trudno z moim nickiem
Nie wiem co nie tak z tematem, poradź.
Co do rozbierania drzwi to była moja pierwsza myśl, tyle że sama nie dam rady a nie wiem w jakie koszta znów wejdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 01:20
Posty: 40
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 323 f 1997r. 1,5 16V

Postprzez Fasola » 2 maja 2007, 23:56

hmn.........przelacznik opuszczania / podnoszenia szyby w gorszym przypadku silniczek podnosnika....nic wiecej nie moglo sie popsuc....:D.......daj jakiemus panu autko w raczki.....to ci sprawdzi.....:D......ewentualnie przyjedz do mnie......:D.........(zartowałem...zonaty jestem..:d)
Fasola
 

Postprzez luzik 131 » 3 maja 2007, 00:04

ktoś sie orientuje ile mnie taki silniczek wyniesie po kieszeni ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 01:20
Posty: 40
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 323 f 1997r. 1,5 16V

Postprzez etam » 3 maja 2007, 08:14

na początek zdejmij tapicerke z drzwi pasażera, odłacz silnik z instlacji i podłącz bezpośrednio do wtyczki zasilanie i zobacz czy szyba działa, a potem szukaj dlaszej usterki
Początkujący
 
Od: 20 mar 2007, 15:44
Posty: 28
Skąd: eeeetam
Auto: eeeetam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323