Jak najlepiej zakonserwować podwozie na zime? proszę o rady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hellmi » 15 gru 2006, 23:07

Z tego co ja czytałem w auto świecie o zabezpieczaniu antykorozyjnym, to profile zamknięte konserwują jakimiś olejami lub woskami (możliwe, że drzwi też) – potem to nawet ponoć wycieka przez jakiś czas z auta i może trochę walić olejem czy jakąś taka spalenizną.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez alf28 » 16 gru 2006, 01:48

1995r
to już trzeba, czy tylko profilaktycznie to robisz ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Piotr Wozniak » 19 gru 2006, 16:19

Moim zdaniem w polskich warunkach klimatycznych "trzeba" juz w samochodach 3-5 letnich, nie dla tego ze koroduja, tylko dlatego zeby nie zaczynaly :)
Rudy rydz jak nowotwor, raz zasiany jest extremalnie zawzietym towarzyszem pojazdu az po zlomowiec. Konserwacja to nie leczenie korozji tylko jej zapobieganie!
A jak wiadomo taniej zapobiegac niz leczyc ;)

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez solek » 19 gru 2006, 20:19

Ja zakonserwowalem wszystko sam. Tydzien lezalem po autem i machalem pedzlem używając Bitgumu-bardzo gesty. A w trudno dostepne miejsca sonax w sprayu. Roboty jest duzo jak bym miał sie tym zajmowac zawodowo to mysle ze za samą robocizne /zależnie od autka brałbym min. 200zł
Aha, lepiej jest zrobic to samemu bo ma sie pewność jakości wykonanj roboty i mozna poznac słabe strony podwozia. :] ja na zardzewiale pola nalozylem dwie warstwy stabilizatora rdzy a dopiero potem bitgum.
Wątpie czy w warsztacie chcialo by sie komukolwiek tak cackać.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 14 maja 2006, 18:54
Posty: 26

Postprzez Robo » 20 gru 2006, 23:31

solek napisał(a):Ja zakonserwowalem wszystko sam.

U siebie robie tak samo. O to moje stanowisko pracy. <lol>

Obrazek

W przypadku modelu BA myśle, że można to zlecić zakładwi się specjalizującemu się takimi rzeczami ponieważ auto w tym wieku pozbawione jest jakichkolwiek oznak korozji oczywiście jeśli nie uszkodziło się mechanicznie podłogi. Natomiast w przypadku aut starszych z początku lat 90-tych już niekoniecznie. Tutaj już mało kto będzie sie paprał i zdzierał rdzawe naloty, które znajdują się zazwyczaj pod czarnym fabrycznym gumolitem szczególnie wzdłuż progu za tą listwą gdzie umiejscawia sie fabryczny lewarek. Trzeba to wszystko zerwać, oczyścić z nalotu, dobrze odłuścić, zabezpieczyć podkładem i wówczas można zacząć myśleć o jakimś bitex'ie i jego pochodnych. Pracy jest dużo ja na każdą strone poświęcałem 4 dni. Nie będe wspominał nawet jak wyglądałem hahaha ale myśle że warto sie brać za to samemu kiedy mamy pewność że auto zostanie z nami na długie lata. :)

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez cob_ra » 21 gru 2006, 11:28

Piotr Wozniak napisał(a):drzwi i progi zakonserwowal bezbarwnym, "tlustym" srodkiem, bo tem od podwozia sie nie robi bo bym sie zatrul.
Zetkneliscie sie z taka "bezbarwna" konserwacja?


Tak zetknąłem się z tym srodkiem, mam znajomego mechanika, koleś naprawde zna się na rzeczy od 20 lat w tym siedzi, zabezpieczał uno (250 zeta, ale nie pamiętam juz dokładnie) ojca właśnie w taki sposób i racja ten płyn przez jakiś czas sie sączył delikatnie, a i smierdziała przez dłuższy czas <cfaniak> , 4 lata temu zabezpieczałem mojego starego maluszka tak samo i dzięki temu teraz mimo swojego wieku 17 lat wygląda nieźle zapłaciłem wtedy za same materiały robote ok 200 zł sam zrobiłem wyczyściłem podwozie gruntownie, smarowałem jakimś odrdzewiaczem (pojemnik 50ml kosztował 30 zł) wszystko to robiłem w salonie fiata tam miałem praktyki.Heh a teraz czeka mnie to samo z Mazdą, ale to po nowym roku mnie czeka.....powiem jedno rabić i nie załować pieniędzy naprawde warto <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Grzyby » 21 gru 2006, 13:03

A ja mam takie pytanko – dlaczego znowu ten temat jest wałkowany?
I dlaczego w TYM dziale ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KosteK » 21 gru 2006, 13:59

to niech ktoś wywali do porad
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323