Ostatnio trochę popadało i powiedziałem "DOŚĆ !" muszę rozwiązać problem z uderzającą wycieraczką kierowcy o słupek. Nie pomagały krótsze pióra, różne kombinacje ustawień ramiona itp. Poczytałem popytałem i wszystko sprowadza do wymiany plastikowych gniazd a z racji tego że nie można tego nigdzie dostać to czyli wymiany całego cięgna na nowy za ok 380 zł. Cięgno o którym mowa łączy obydwie osie wycieraczek i odpowiada ono za napęd osi wycieraczki kierowcy. Cena nowego cięgna jak na kawałek rurki aluminiowej z dwoma plastikowymi kapturkami to trochę przesada dlatego pomyślałem trochę w garażu i zrobiłem tak:
– Wymontowałem wszystkie osłony żeby się dobrać do mechanizmu wycieraczek i wymontowałem także tą ośkę od strony kierowcy korzystając z tej fotorelacji : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=48550
po rozebraniu wszystkiego ukazuje się nam takie coś

Następnie bierzemy szlifierkę kątową lub coś do przecinania i tniemy tą blaszkę na dwie części

Potem te dwie części spawamy ze sobą tak aby pierwotna długość zwiększyła się o ok 3,5-4 mm im więcej tym gorzej a jak za mało to też nie dobrze także najlepiej jest ok 3,5-4mm ja dałem ok 5mm i jest dobrze ale mogło by być lepiej. Tak to wygląda po zespawaniu

a tak to wygląda w porównaniu z oryginalnym sworzniem z jednej:


Potem składamy ten sworzeń do tego aluminiowego uchwytu nie zapominając o smarze potem składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Po wykonaniu takiej operacji wycieraczka kierowcy zatrzymuję się w odpowiedniej pozycji i co najważniejsze nie uderza już o słupek a i zostało zaoszczędzone ok 380 zł
