Brak świateł mijania i drogowych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez melkhior » 26 lip 2009, 12:36

A tak zapytam. Sprawdzałeś bezpieczniki tylko w kabinie czy też pod maską?

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 17:46
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID

Postprzez BIALY195 » 26 lip 2009, 13:42

pod maską tez i niby wszystkie dobre zwłaszcza ze z tyłu i postojowe i halogeny swieca nie swieca tylko mijania i drogowe ?????????????????
BIALY195
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 20:11
Posty: 46
Auto: MAZDA 323F 2.0 V6

Postprzez BIALY195 » 26 lip 2009, 15:08

Problem rozwiązany okazało sie ze jeden z bezpieczników pod maską był lekko przepalony :) pozdrawiam wszystkich
BIALY195
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 20:11
Posty: 46
Auto: MAZDA 323F 2.0 V6

Postprzez hori2 » 24 wrz 2009, 15:23

Witam
U mnie natomiast są światła drogowe/długie/ , a nie ma krótkich.Podmieniałem kpl.wyłączniki świateł przy kierownicy,ale okazało się że moje są dobre.Nie wiem co może być,może jakiś przekażnik tylko gdzie ?

pomóżcie -pozdro
hori2
 

Postprzez Qubass88 » 3 lis 2014, 11:37

Przekaźniki od świateł są obok przednich drzwi pasażera (tam w nogach pasażera po prawej stronie) trzeba zdemontować jedynie plastikową maskownice.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2010, 11:23
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)

Postprzez loboy » 15 lis 2016, 01:58

Witam, Posiadam M6, ale...
Podepnę się pod temat, ponieważ nie mogę znaleźć odpowiedzi na swój problem. Nie do końca mam problem z ksenonami , ale ze światłami długimi, niestety mimo wymiany odpowiednich bezpieczników i żarówek światła nie świecą. Na początku padła jedna, pózniej kiedy chciałem wymienić, założyłem nową żarówkę i kiedy włączyłem długie zobaczyłem tylko migniecie i padła. Teraz już żadna nie świeci, tematy są podobne i na innych forach też, ale zawsze brak świateł mijania przy zwykłych halogenach. Czy może jest gdzieś jeszcze jakiś bezpiecznik który mogę wymienić który odpowiada za światła? Wymieniłem na 2 nowe bezpieczniki pozycje Head HR i HL (św. Drogowe) pod maską, niestety nic to nie dało. Wiem, że kostka Head Relay Tyco- odpowiada za ksenony, bo jak ją wypiąłem to żarniki nie reagowały. Czy to ma jakiś związek, ze światłami długimi?
Adminów przepraszam, że podpinam się pod ten wątek, ale nie widziałem podobnego tematu, kiedy w aucie są ksenony, a szukałem w różnych działach
Z góry dzięki za info
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:25
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J

Postprzez Andrzej414 » 15 lis 2016, 11:27

Zacząć trzeba od tego że gdzieś masz zwarcie. Wymiana bezpieczników zatem nic nie da a nawet nie jest wskazana do póki nie znajdziesz usterki. Zaczął bym od sprawdzenia włącznika przy kierownicy oraz bezpośrednio wiązki z kabiny do świateł drogowych. Nie masz w puszce od bezpiecznikow popodłączanych jakiś lewych urządzeń? Np jakieś dodatkowe oświetlenie lub wzmacniacz itp?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez loboy » 15 lis 2016, 12:10

Gdzie szukać wiązki od świateł drogowych?
Przełącznik świateł może ulec częściowej awarii? Bo wszystkie inne pozycje działają. Jak ustawię na długie lub mrugnę to kontrolka na desce włącza się. A inne ustawienie pozostałych świateł działa bez zarzutu.
Co do skrzynki bezpieczników i lewego podłączenia, to mam zamontowane czujniki parkowania i puszka od nich jest zamontowana pod kierownicą przy bezpiecznikach. Sam tego nie montowałem, kupiłem takie auto, ale to było robione przez fachową firmę.
A skąd wiesz, że mam zwarcie? Nie podważam tylko pytanie skąd wnioskujesz? Bo światła nie padły równocześnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:25
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J

Postprzez Andrzej414 » 15 lis 2016, 13:21

Wnioskuję ponieważ sam pisałeś że był błysk po włożeniu nowych żarówek. Czy żarówki się spaliły? Tak a zatem musi być gdzieś przepięcie. Nie wiem czy w tej mazdzie 6 jest przekaźnik do świateł drogowych ale jeżeli jest to on również może być przyczyną. Przyczyn w zasadzie może być wiele. Najlepiej to wziąć miernik i wykonać pomiary. Sprawdzić sam włącznik jeśli to nie on to szukać dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez loboy » 15 lis 2016, 14:45

Przekaźnik chyba jest bo tak czytałem na innych forach i coś pisali o słupku przy drzwiach pasażera, ale tam nic nie ma oprócz wiązki kabli. Nawet nie wiem jak on może wyglądać. A jak sprawdzić włącznik? Pytam podstawy bo wiem, że nie jest on rozbieralny i nie wiem czy mam go demontować czy jak :(

edit:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/przek ... 28921.html
czy to jest coś takiego jak w linku? to takie przekaźniki mam przy bezpiecznikach pod maską i taki opisany "Head Relay" odpowiada za ksenony, jak wyjmę to nie świecą, ale czy również za długie ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:25
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J

Postprzez Andrzej414 » 15 lis 2016, 16:12

Żeby sprawdzić włącznik należy w kolumnie kierowniczej odpiąć wtyczkę od świateł. Będą tam pewnie jeszcze inne wtyczki. Następnie należy sprawdzić na pinach włącznika ciągłość obwodu przy włączonych światłach i wyłączonych. Potrzebny będzie Ci miernik a piny musisz badać na ślepo no chyba że poszukasz schemat to się dowiesz od razu. Sposobów pomiaru jest naprawdę wiele. Można już sprawdzić na przekaźniku czy dochodzi prąd. Masę można sprawdzić poprzez przyłożenie jednego końca szpilki miernika do odpowiadającego w gnieździe żarówki styku masy a drugi koniec do karoserii i to da Ci odpowiedź czy jest przejście. Przyłożenie jednego końca szpilki w plus do gniazda żarówki a drugiego końca do karoserii powie Ci czy występuje zwarcie.. itp itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323