Spalone obwody przy sterowaniu szybą od strony kierowcy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez EntuEntu » 2 kwi 2016, 17:20

Dziś przestała mi działać szyba kierowcy, to nie byłby problem gdyby nie to że spod przycisku do regulacji szyby wydobywa się dym i śmierdzi spaloną izolacją. Już wszystkie warsztaty pozamykane, mogę się jakoś dostać do tych kabli i je usunąć, żeby nie dymiły lub zrobić cokolwiek?
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Andrzej414 » 2 kwi 2016, 22:33

Wyjąć bezpiecznik nr 15 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez EntuEntu » 2 kwi 2016, 22:50

Ja oczywiście poszedłem na około, rozmontowałem cały bok, pogrzebałem przy kostce i okno otworzyło się do połowy, mówię: o! naprawiłem! I co? Okno się już nie podniosło ani nie opuściło, majstrowałem przy tym z 4 godziny i nic.. jakieś porady jak podnieść okno? Wyciągnąć raczej się nie da, jutro byłoby mi przydatne auto a sklepy z elektroniką od poniedziałku czynne, mechanicy tak samo.. Według mnie ta część do wymiany (dodane w załączniku), ale mogę jakoś może rozwiązać problem szyby tak prowizorycznie i dość szybko?
Załączniki
121212.jpg
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Andrzej414 » 2 kwi 2016, 23:02

Złącz silnik podnośnika na krótko. Podłącz napięcie bezpośrednio uprzednio odłączając kostkę z niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez EntuEntu » 2 kwi 2016, 23:05

Ja rozumiem że dla Ciebie to pewnie banalne, ale mogę prosić o wersje dla kogoś kto z elektryką nie ma nic wspólnego? Wymiana żarówki to mój szczyt, jakbys mógł w stylu "kabelek wyrwij z kostki i zetknij z czymś innym" to byłbym wdzięczny. Mam nadzieję że nie zniechęci Cię moja głupota bo serio potrzebuje to naprawić
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Marek 161BD081 » 2 kwi 2016, 23:11

Najprościej zasilić sam silniczek bezpośrednio z accu i wówczas szybę podniesiesz.
Swoją drogą to te przełączniki są dosyć "delikatne" i wiele osób miało z tym problemy. A zakup takiego przełącznika na 2 szyby nie jest prosty.
Uprzedzając pytanie: wersja na 4 szyby nie będzie pasować.

EDIT:
EntuEntu napisał(a):Ja rozumiem że dla Ciebie to pewnie banalne, ale mogę prosić o wersje dla kogoś kto z elektryką nie ma nic wspólnego

A może jednak poprosić kogoś o pomoc kto się na tym chociaż nieco zna aby nie narobić więcej problemów?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez EntuEntu » 2 kwi 2016, 23:13

Z Accu? W sensie akumulatora? Jak mogę to zrobić? W sensie jak pdołączyć zasilanie do samego silniczka? Bo wiem że 3 kable wychodzą do przycisku dla szyby kierowcy i 3 kable dla pasażera to po prostu któryś kabel mam podłączyć do czegoś? Poprosiłbym najlepiej opisać w prostych krokach co zrobić
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Marek 161BD081 » 2 kwi 2016, 23:18

Przewody bodajże czerwono-czarny i żółto-biały – na nie trzeba podać napięcie z akumulatora.
Oczywiście wcześniej odłącz przełącznik.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez EntuEntu » 2 kwi 2016, 23:20

Odłącz przełącznik czyyli wyjąć mam te kostke do której jest podpięte 6 kabli, z tej kostki wyrwać te 2 kable i w jaki sposób je zasilić? w sensie jak mam w nich puścić prąd?
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Marek 161BD081 » 2 kwi 2016, 23:22

Jak tego nie rozumiesz to wybacz ale lepiej będzie jak tego ty sam robił nie będziesz.
Więcej może być z tego szkody niż pożytku.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez EntuEntu » 2 kwi 2016, 23:26

Niee, zwyczajnie nie rozumiem "slangu" że tak powiem, jak ktoś mi powie krok po kroku co mam zrobić to to zrobie, gdzieś przeczytałem jak rozebrać tapicerke, udało mi się, chociaż nigdy tego nie robiłem, wystarczy napisać prostymi słowami
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Andrzej414 » 3 kwi 2016, 08:52

Znajdź silniczek który podnosi szybę. Do niego wprowadzone są kable. Po tych kablach dojdziesz do wtyczki/kostki. Kostkę należy rozłączyć. Zdobądź kawałek jakiegoś starego kabla i jedne końce podłącz do akumulatora a drugie do styków w tej wtyczce którą odłączyłeś a której kable biegną do silniczka. Szyba wnet podejdzie do góry lub na dół. Żeby zamienić kierunek wystarczy zamienić bieguny czyli odwrotnie podłączyć kable do styków we wtyczce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323