Antena elektryczna w Maździe 323 BA – wątek wspólny
Witam wszystkich.
Mam problem z anteną, tzn nie wiem jak ją podłączyć.
Włożyłem radio Kenwood KDC-20245 wpiąłem dwie kostki od radia, włożyłem ten kabel od anteny w wejście w radiu i co ? Antena się nie wysuwa. Trzeba ją jakoś w specjalny sposób podłączyć ?
Mam problem z anteną, tzn nie wiem jak ją podłączyć.
Włożyłem radio Kenwood KDC-20245 wpiąłem dwie kostki od radia, włożyłem ten kabel od anteny w wejście w radiu i co ? Antena się nie wysuwa. Trzeba ją jakoś w specjalny sposób podłączyć ?
-
Jose
antena musi dostać sygnał z radia żeby się wysuneła jeśli sygnał po załaczeniu radia dociera do anteny co trzeba sprawdzić a antena nadal się nie wysuwa to znaczy że antena jest uwalona i trzeba do niej zajrzeć co się wykrzaczyło, przed rozebraniem mozna jeszcze posłuchać czy silniczek w środku pracuje czy wogóle cisza
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Bezpośrednio z radia wychodzą dodatkowo 2 kable z "naklejkami".
Na jednej jest napisane "tel mute" a druga niestety odleciała, ale pamiętam że było napisane coś w stylu ant..., no i te kable nie są wpięte do kostki.
Po włączeniu nie mogę znaleźć żadnej stacji radiowej, słychać tylko szum.
Na jednej jest napisane "tel mute" a druga niestety odleciała, ale pamiętam że było napisane coś w stylu ant..., no i te kable nie są wpięte do kostki.
Po włączeniu nie mogę znaleźć żadnej stacji radiowej, słychać tylko szum.
-
Jose
bedzie słychać tylko szum bo gdy jest schowana nie poprawia zasięgu radio odbiornika
tutaj masz opis kostek ISO do radia bo to są wszystko złącza standardowe do odtwarzaczy nie bedących produktami OE
WIKI
jeśli nie masz nic na A5 to musisz sprawdzić czy faktycznie jest to zasilanie anteny i jakoś to sparzyć, chociaż zalecane byłoby sprawdzenie anteny na zewnętrznym zasilaniu żeby się nie okazało ze po podłączeniu wali bezpieczniki bo zdarza się że dlatego poprzedni właściciele odpinają sterowanie anteną albo żeby ukryć jej niesprawność. Jest to dość popularna praktyka bo sprawna używka kosztuje ok 150 zeta
tutaj masz opis kostek ISO do radia bo to są wszystko złącza standardowe do odtwarzaczy nie bedących produktami OE
WIKI
jeśli nie masz nic na A5 to musisz sprawdzić czy faktycznie jest to zasilanie anteny i jakoś to sparzyć, chociaż zalecane byłoby sprawdzenie anteny na zewnętrznym zasilaniu żeby się nie okazało ze po podłączeniu wali bezpieczniki bo zdarza się że dlatego poprzedni właściciele odpinają sterowanie anteną albo żeby ukryć jej niesprawność. Jest to dość popularna praktyka bo sprawna używka kosztuje ok 150 zeta
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam panów i panie,
piszę ponieważ moja antena w ostatnim czasie doznała trwałego uszczerbku na zdrowiu, a mianowicie jakiś życzliwy Pan przechodząc mi ją urwał.
Czytałem gdzieś kilka stron wcześniej że da się zamówić sam bat, tak żeby nie trzeba było wymieniać całego mechanizmu na tą tanią podróbkę z allegro.
Pytałem w kilku sklepach i niestety same niepowodzenia. Czy możecie mi koledzy podpowiedzieć gdzie można takowy bat zamówić? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedz.
piszę ponieważ moja antena w ostatnim czasie doznała trwałego uszczerbku na zdrowiu, a mianowicie jakiś życzliwy Pan przechodząc mi ją urwał.
Czytałem gdzieś kilka stron wcześniej że da się zamówić sam bat, tak żeby nie trzeba było wymieniać całego mechanizmu na tą tanią podróbkę z allegro.
Pytałem w kilku sklepach i niestety same niepowodzenia. Czy możecie mi koledzy podpowiedzieć gdzie można takowy bat zamówić? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedz.
- Od: 7 lip 2010, 15:17
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BA 1.5 1997
Z tego co kojarzę to pasuje listwa zebata z Lanosa wiec albo szukaj uzywki na szrocie z Mazdy albo Lanosa i podmien oczywiście nasmarowujac wszystkie wymagające tego elementy żeby zabezpieczyć je przed zacieranem jak juz bediesz mial to otwarte. Zawsze można urzyc uniwersalnej ale niestety to badziewie jest i lepiej usprawnić ori. Jakbyś mógł uzupełnić profil o posiadany pojazd oraz lokalizację byłoby łatwiej o jakąś konkretna pomoc ja swoją uzdrowilem i śmiga juz 2 sezon bezawaryjne, kumplowi w 626 tez naprawilem oryginalny ba i nie słyszałem żeby się poddała
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Hej, a ja mam taki nietypowy problem, że jak próbowałem podłączyć uniwersalną antenę do swojej 323F to mi przestały głośniki grać. Radio gra, wszystko świeci, fale znajduje, wysuwa się i chowa antena ale przestały głośniki działać.
Wiecie przypadkiem co może być powodem, jakiś bezpiecznik może gdzieś w aucie? Odłączenie już teraz nie poprawia sytuacji więc obstawiałem jakiś bezpiecznik tylko nic takiego nie mogę znaleźć. W samym radiu bezpiecznika nie widzę a kilka osób sugerowało mi, że radio powinno mieć bezpiecznik od głośników.
Wiecie przypadkiem co może być powodem, jakiś bezpiecznik może gdzieś w aucie? Odłączenie już teraz nie poprawia sytuacji więc obstawiałem jakiś bezpiecznik tylko nic takiego nie mogę znaleźć. W samym radiu bezpiecznika nie widzę a kilka osób sugerowało mi, że radio powinno mieć bezpiecznik od głośników.
- Od: 17 cze 2014, 18:42
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323F (BA) Z5 1.5B+G '96r.
przecież cały układ jest zabezpieczony bezpiecznikiem jeśli byłby uwalony to nie działałoby wogóle, nie wiem kto sugeruje bezpieczniki do głośników bo to absurd i nie spotkałem sie z czymś takim obwód radia i oświetlenia wnętrza a w BA jeszcze zegarek elektroniczny jest na tym samym bezpieczniku, jesli masz nieoryginalne radio to ono powinno mieć z tyłu obudowy własny bezpiecznik ale zabezpiecza on zasilanie urządzenia więc jeśli by wyleciał to nie uruchomiłoby się wogóle jak na mój gust zrobiłeś zwarcie na końcówce mocy i radio już nie zagra, sprawdź dla pewności połączenie z tyłu radia czy wszystko jest właściwie połączone bez luzów i sprawdź masę bo jest naprawdę baaaaardzo istotna
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam 
przeczytałam na forum chyba wszystko co dotyczy anteny do madzi 323f ba... ale! Niech ktoś mi wytłumaczy why antena chowa mi się jak ma kaprys?? co może być nie tak? łącza z radia? zaśniedziałe złączki, może coś innego czy wtf -_- nie mam pomysłu... help :/
przeczytałam na forum chyba wszystko co dotyczy anteny do madzi 323f ba... ale! Niech ktoś mi wytłumaczy why antena chowa mi się jak ma kaprys?? co może być nie tak? łącza z radia? zaśniedziałe złączki, może coś innego czy wtf -_- nie mam pomysłu... help :/
Wysoce prawdopodobne, że trzeba tylko teleskop wyczyścić/przekonserwować.
Niestety – w naszych autach raz na jakiś czas TRZEBA wyczyścić teleskop rozłożonej anteny z pyłu i innego syfu aby poprawnie się później składał.
Niestety – w naszych autach raz na jakiś czas TRZEBA wyczyścić teleskop rozłożonej anteny z pyłu i innego syfu aby poprawnie się później składał.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Układ sterujący silnikiem jak wykryje zwiększone obciążenie to traktuje to jako pozycję końcową i go wyłącza.
Poprawienie tego wymaga niestety rozkręcenia i przekonserwowania całego mechanizmu anteny.
Po iluśtam latach eksploatacji smar wewnątrz zmieszany ze spływajacym brudem nadaje się tylko do wymiany.
A najwięcej brudu niestety jest tam, gdzie nie widać czyli ... właśnie wewnątrz teleskopu.
Druga standardową usterka tych anten to jest zużycie mechaniczne kół plastikowych zębatych Ale przy tym są inne objawy niż ty masz.
Poprawienie tego wymaga niestety rozkręcenia i przekonserwowania całego mechanizmu anteny.
Po iluśtam latach eksploatacji smar wewnątrz zmieszany ze spływajacym brudem nadaje się tylko do wymiany.
A najwięcej brudu niestety jest tam, gdzie nie widać czyli ... właśnie wewnątrz teleskopu.
Druga standardową usterka tych anten to jest zużycie mechaniczne kół plastikowych zębatych Ale przy tym są inne objawy niż ty masz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Niestety – inaczej się nie da
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam wszystkich. Od kilku dni mam uporczywy problem z anteną w maździe 323f ba 1.5
Na wyłączonym silniku antena w mazdzie piszczy, trzeszczy itd. Nie jest to komfortowe, wręcz irytujące.
Gdy włączam radio problem czasem ustaje, choć nie zawsze. Podczas jazdy jest to samo, wyje jak opętana.
Zamieszczam tu filmik, przedstawiający ów sytuację.
Czekam na szybką odpowiedź,
pozdrawiam
Na wyłączonym silniku antena w mazdzie piszczy, trzeszczy itd. Nie jest to komfortowe, wręcz irytujące.
Gdy włączam radio problem czasem ustaje, choć nie zawsze. Podczas jazdy jest to samo, wyje jak opętana.
Zamieszczam tu filmik, przedstawiający ów sytuację.
Czekam na szybką odpowiedź,
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 kwi 2015, 13:21 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linku do filmu
Powód: Poprawa linku do filmu
-
krzyzak1710
Odpowiedź zapewne znalazłbyś jakbyś trafił na ten wątek – jest tutaj 28 stron o problemach związanych z anteną elektryczną w BA 
Na przyszłość proszę korzystać z wyszukiwarki.
Na 90% masz uszkodzoną elektronikę sterowania silnikiem anteny a kto wie czy przy okazji nie jest uszkodzona też taśma zębata wysuwająca teleskop.
Układ sterowania wysuwem ma funkcję ograniczenia czasowego pracy silnika – nawet w przypadku zerwania taśmy on popracuje sobie te kilka – kilkanaście sekund i musi się wyłączyć co u ciebie nie następuje.
Na razie zdejmij boczek bagażnika i wypnij wtyczkę sterującą wchodzącą do anteny – będziesz miał antenę wysuniętą ale przynajmniej nie będzie hałasowała.
A później .... szukaj używek albo innych rozwiązań.
P.S. I uzupełnij proszę profil o lokalizację
Na przyszłość proszę korzystać z wyszukiwarki.
Na 90% masz uszkodzoną elektronikę sterowania silnikiem anteny a kto wie czy przy okazji nie jest uszkodzona też taśma zębata wysuwająca teleskop.
Układ sterowania wysuwem ma funkcję ograniczenia czasowego pracy silnika – nawet w przypadku zerwania taśmy on popracuje sobie te kilka – kilkanaście sekund i musi się wyłączyć co u ciebie nie następuje.
Na razie zdejmij boczek bagażnika i wypnij wtyczkę sterującą wchodzącą do anteny – będziesz miał antenę wysuniętą ale przynajmniej nie będzie hałasowała.
A później .... szukaj używek albo innych rozwiązań.
P.S. I uzupełnij proszę profil o lokalizację
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zdążyło mi to rozładować akumulator.
Ale już wszystko pięknie działa, antena jest odpięta. Dzięki
Ale już wszystko pięknie działa, antena jest odpięta. Dzięki
-
krzyzak1710
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości