Otwieranie/zamykanie szyb – modyfikacja sterowania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez donbartuss » 5 lis 2014, 00:59

Siemanko, posiadam Madzie 323f BA 1998r, 1.8 16V.
Pytanie. Chodzi o otwieranie zamykanie szyb. Mogę nimi tylko operować po przełączeniu kluczyka na zapłon. Moje pytanie brzmi. Jak zrobić, aby można było otwierać i zamykać z drugiej pozycji kluczyka
(Pierwsza pozycja, to oczywiście jak władam kluczyk, druga zaś to uruchamia mi się radio i mogę operować lusterkami, no i trzecia pozycja czyli zapłon)?
Ostatnio edytowano 13 lis 2014, 10:48 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 14:26
Posty: 28
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f
1.8 16V 114km
1998r.

Postprzez Marek 161BD081 » 5 lis 2014, 09:45

Zasilanie tego obwodu musisz wziąć z innego punktu, w którym masz napięcie po przekręceniu stacyjki.
Najprościej chyba było by podać napięcie na rozwarty bezpiecznik od elektrycznych szyb tak więc nieco drobnego "rzeźbienia" i masz temat rozwiązany.
Oczywiście pamiętaj, że szyby trochę prądu potrzebują i tak czy inaczej bezpiecznik jakiś musi tam być.

Na przyszłość proszę zwrócić uwagę na podział Forum i działów technicznych aby zakładać wątki we właściwych działach.
Temat przenoszę.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez donbartuss » 7 lis 2014, 00:01

Więc tak, mam 4 elektryczne szyby, podłączyłem tylko pod 1 kabel (chyba masowy, bo czarny i gruby) lecz działają tylko z przodu. Obok jest też kabel taki sam, lecz gdy je zmostkuje to w ogóle nie działają szyby. Jak zrobić, żeby były wszystkie otwierane bez zapłonu? Może jakieś inne obejście?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 14:26
Posty: 28
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f
1.8 16V 114km
1998r.

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lis 2014, 08:19

Ja miałem na myśli co innego – odszukaj bezpiecznik oznaczony jako "P.WIND" czy coś w tym stylu.
Wyjmij go i zobacz z której strony jest na stykach napięcie po włączeniu zapłonu.
Aby szyby działały tak jak chcesz to na drugi zestyk bezpiecznika musisz podać napięcie, które pojawia się po przekręceniu stacyjki we właściwą pozycję.
Zasilanie to możesz wziąć z kabli idących od stacyjki.
Oczywiście daj po drodze jakiś bezpiecznik!
Przekrój kabelka też niech nie będzie za cienki.

P.S. Poszukaj w necie schemat: "Protege_BA_USA_wiring-diagram" bo bywa on czasem przydatny. Linki do schematy znajdziesz też w FAQ.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez donbartuss » 12 lis 2014, 18:17

Już opanowałem. Wyciągnąłem bezpiecznik P.WIND, i puściłem prąd z bezpiecznika od radia :) Oczywiście między tym dałem ten bezpiecznik co był wcześniej pod P.WIND.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 14:26
Posty: 28
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f
1.8 16V 114km
1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323