Zakupiłem światła dzienne LED i chciałbym je zamontować sam. Światła posiadają 3 kable:
1) czarny – podłączany do masy
2) czerwony – podłączany do plusa stacyjki lub do innego kabla, gdzie pojawia się prąd po przekręceniu stacyjki
3) biały – do plus świateł mijania (aby światła LED wyłączały się po włączeniu świateł mijania)
Z kablem czarnym (1) i białym (3) raczej nie powinno być problemu. Nie wiem natomiast gdzie znaleźć plusowy kabel od stacyjki? Nie mam zamiaru ciągnąć kabla do wnętrza pojazdu do samej stacyjki. Na pewno ten kabel musi być gdzieś w pobliżu silnika?
Mam też pytanie dotyczące miejsca montażu świateł. Czy mogą być tuż nad halogenami? Odstępy zgodne z przepisami będą zachowane. Nie będą też zasłaniać halogenów. Będą natomiast "na styku" z nimi.
[323C BA 94'] Podłączenie świateł dziennych – gdzie plus stacyjki?
Strona 1 z 1
Cytując: W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Czyli w moim aucie (rocznik 94') nie muszą świecić się tylne pozycyjne łącznie z oświetleniem tablicy rejestracyjne. Jednak gdyby świeciły, to byłoby to dopuszczalne i nikt nie powinien się przyczepić.
Zastanawiam się nad podpięcie przewodu czerwonego (2) do któregoś z pinów silniczka wycieraczek, bo jest łatwo dostępna kostka. Zastanawiam się tylko, czy na którymś z pinów będzie napięcie przy wyłączonych wycieraczkach i przekręconej stacyjce? Kupię jakiś tani miernik i sprawdzę napięcie.
Nadal jednak czekam na pomoc ze zlokalizowaniem przewodu plusowego stacyjki (tego od pozycji ACC lub ON). Ewentualnie może być to przewód, w którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki.
Czyli w moim aucie (rocznik 94') nie muszą świecić się tylne pozycyjne łącznie z oświetleniem tablicy rejestracyjne. Jednak gdyby świeciły, to byłoby to dopuszczalne i nikt nie powinien się przyczepić.
Zastanawiam się nad podpięcie przewodu czerwonego (2) do któregoś z pinów silniczka wycieraczek, bo jest łatwo dostępna kostka. Zastanawiam się tylko, czy na którymś z pinów będzie napięcie przy wyłączonych wycieraczkach i przekręconej stacyjce? Kupię jakiś tani miernik i sprawdzę napięcie.
Nadal jednak czekam na pomoc ze zlokalizowaniem przewodu plusowego stacyjki (tego od pozycji ACC lub ON). Ewentualnie może być to przewód, w którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki.
Ostatnio edytowano 24 cze 2014, 21:04 przez C-Fan, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
tylko ze twoje auto jest wyprodukowane i zarejestrowane prze 31.12.2009 wiec przepis zezwala na montaż takiego swietlenia lecz pod warunkiem ze razem ze swiatłami dziennymi zapalą sie tylne pozycyjne i oswietlenie tablicy.
Wszystkie potrzebne przewody są w puszcze bezpieczników, dla ułatwienia dodam ze to są to te kable o większej średnicy, dodatkowo jest kilka wolnych miejsc w puszcze wiec odrazu można zamontować bezpiecznik.
Wszystkie potrzebne przewody są w puszcze bezpieczników, dla ułatwienia dodam ze to są to te kable o większej średnicy, dodatkowo jest kilka wolnych miejsc w puszcze wiec odrazu można zamontować bezpiecznik.
Też myślałem o skrzynce z bezpiecznikami, ale nie mogę nigdzie znaleźć schematu, który mówiłby o przeznaczeniu każdego z kabla. Chyba, że miernik pomoże? Na przykład przekręce stacyjkę i będe sprawdzał, na którym przewodzie jest napięcie? Nie ma ryzyka, że coś uszkodzę?
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Trafiłem na ten post dotyczący montażu świateł dziennych(niestety fotografie nieaktwyne).
Autor pisze o podłączaniu kabla do bezpiecznika. Czyli jeśli wyciągnę bezpiecznik, włożę końcówkę kabla i następnie docisnę ją bezpiecznikiem wkładając go, to będzie OK? Nic nie zepsuję?
Edit:
Tak wygląda schemat skrzynki bezpieczników.

Podpiąć się pod bezpiecznik nr 5? Czy może wykorzystac jeden z małych bezpieczników (tych 10A)? Klimy w aucie nie mam, ale ciekawe czy będzie napięcie na bezpieczniku od klimy jak przekręcę stacyjkę?
Nie ma w tej skrzynce bezpiecznika od postojówek (bo chyba jest w drugiej skrzynce, wewnątrz auta). W takim razie biały kabel będę musiał podłączyć do wiązki przy postojówkach.
Autor pisze o podłączaniu kabla do bezpiecznika. Czyli jeśli wyciągnę bezpiecznik, włożę końcówkę kabla i następnie docisnę ją bezpiecznikiem wkładając go, to będzie OK? Nic nie zepsuję?
Edit:
Tak wygląda schemat skrzynki bezpieczników.

Podpiąć się pod bezpiecznik nr 5? Czy może wykorzystac jeden z małych bezpieczników (tych 10A)? Klimy w aucie nie mam, ale ciekawe czy będzie napięcie na bezpieczniku od klimy jak przekręcę stacyjkę?
Nie ma w tej skrzynce bezpiecznika od postojówek (bo chyba jest w drugiej skrzynce, wewnątrz auta). W takim razie biały kabel będę musiał podłączyć do wiązki przy postojówkach.
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości