Wymiana licznika (Pytanie)
lucasskywalker napisał(a):też się zastanawiam nad włożeniem poliftowego licznika z wyświetlaczem ale chyba do takiej wersji cetki moman nie ma indiglo prawda?
Nie ma, chyba, ze wyślesz mu licznik albo same tarcze i wtedy zrobi
THOR napisał(a):lucasskywalker napisał(a):też się zastanawiam nad włożeniem poliftowego licznika z wyświetlaczem ale chyba do takiej wersji cetki moman nie ma indiglo prawda?
Nie ma, chyba, ze wyślesz mu licznik albo same tarcze i wtedy zrobi
Napisalem do momana pare dni temu w tej sprawie, strasznie glupi jest licznik w C/S/P po lifcie, konstrukcyjnie jest identyczny z tym z 323F po lifcie, tylko zostawili predkosciomierz do 220kmh :/ Nie ukrywam, ze u Ciebie wyglada super indiglo i chetnie bym zielone do siebie zalozyl

Jeśli zacznie to nawiń mu, żeby się bujnął, ja na swoje 3 miechy czekałem, myślałem, że szlak mnie trafi 
No licznika mu na pewno nie wysle, teoretycznie powinno pojsc latwo, kwestia zrobienia tylko tarczy predkosciomierza ze skala do 220 zamiast 240, reszta identyczna jak w F. A jak bedzie zobaczymy 
Skoro dochodzimy do 323F BJ to mam takie pytanie:
Czy ktoś z Was montował licznik do 323F BA poliftowej od 323F BJ? Na zdjęciach z Allegro widzę że oba liczniki są identyczne pod względem mocowań do deski rozdzielczej i rozłożeniem wskaźników.
Rożnica jaką zauważyłem do 323F BA ma wyskalowany licznik do 240km/h, natomiast BJ do 220km/h(ale z tego co wyczytałem poliftowy 323C ma do 220km/h) – rozłożenie podziałki prędkości jest takie samo, czyli 0km/h i 220km/h w BA i BJ znajduję się w tym samym miejscu.
Natomiast liczniki na rynek Angielski są w wyskalowane w kilometrach do 240kmh/140m/h
Czy ktoś z Was montował licznik do 323F BA poliftowej od 323F BJ? Na zdjęciach z Allegro widzę że oba liczniki są identyczne pod względem mocowań do deski rozdzielczej i rozłożeniem wskaźników.
Rożnica jaką zauważyłem do 323F BA ma wyskalowany licznik do 240km/h, natomiast BJ do 220km/h(ale z tego co wyczytałem poliftowy 323C ma do 220km/h) – rozłożenie podziałki prędkości jest takie samo, czyli 0km/h i 220km/h w BA i BJ znajduję się w tym samym miejscu.
Natomiast liczniki na rynek Angielski są w wyskalowane w kilometrach do 240kmh/140m/h
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Odpowiedz Momana
Jutro porownam zegary z F i C, zeby zobaczyc czy na pewno roznia sie tylko skala na predkosciomierzu.
Witam
Czyli teoretycznie jeśli przygotujemy tarcze o kształcie i otworach jak
wersja BA po lifcie tyle że z nadrukiem takim
http://www.moman.pl/index.php?a=opis&k=20&id=477 to powinno być ok.?
Jeśli tak to możemy takie tarcze przygotować
Dziękuję i pozdrawiam

Jutro porownam zegary z F i C, zeby zobaczyc czy na pewno roznia sie tylko skala na predkosciomierzu.
witam.
nie chce zakładac nowego tematu wiec zapytam tutaj:) chce zminic licznik w swojej 323f Ba 1994r na licznik elektroniczny z roku 1998, i tu moje pytanie czy da sie wogóle tak zrobic? z gory dzieki na odpowiedzi
nie chce zakładac nowego tematu wiec zapytam tutaj:) chce zminic licznik w swojej 323f Ba 1994r na licznik elektroniczny z roku 1998, i tu moje pytanie czy da sie wogóle tak zrobic? z gory dzieki na odpowiedzi
- Od: 15 sie 2010, 08:24
- Posty: 21
- Skąd: Jastrząb
- Auto: Mazda 323F BA Z5
Nie da się tego zrobić Plug&Play. Liczniki te mają całkiem inną budowę 
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Witam Klubowiczów jeśli jesteście przy wymianie licznika to może podpowiecie mi gdzie mogę dostać żaróweczki (diody) do kontrolek takich jak podgrzewana tylna szyba. w sklepach motoryzacyjnych niestety nie mają. z tego co za uwarzyłem to jest na nich napis Toschiba. jak by ktoś miał jakiś namiar na kogoś kto posiada tak owe.
-
radzik6310i
radzik6310i napisał(a):Witam Klubowiczów jeśli jesteście przy wymianie licznika to może podpowiecie mi gdzie mogę dostać żaróweczki (diody) do kontrolek takich jak podgrzewana tylna szyba. w sklepach motoryzacyjnych niestety nie mają. z tego co za uwarzyłem to jest na nich napis Toschiba. jak by ktoś miał jakiś namiar na kogoś kto posiada tak owe.
Idź do pierwszego lepszego sklepu z częściami elektronicznymi, koszt żarówek waha się od 0,80 zł do 1,8 zł w zależności od mocy i koloru (tańsze są bezbarwne). Diody są droższe (koło 4-5 zł). Ja u siebie wymieniałem w poniedziałek. Wszystkie jakie są w oświetleniu licznika, kontrolek i podświetlenia przycisków, kupiłem właśnie w sklepie elektronicznym. Nie patrz na firmę tylko na parametry żarówek. Wszystkie mają być na 12 V.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Temat dosyć nietypowych cokołów tych kontrolek u siebie tez przerabiałem bo te "uniwersalne", które są dostępne w sklepach ni czorta nie pasują 
Dlatego po prostu .... wziąłem jakąś kontrolkę LED (o właściwym kolorze!) i ją po prostu wlutowałem zamiast oryginalnej żarówki.
Oczywiście lutowałem do tych ścieżek na folii a nie do starego cokołu
Jak to będziesz robił to wcześniej sprawdź biegunowość bo w przypadku diody LED jest to jednak ważne
Dlatego po prostu .... wziąłem jakąś kontrolkę LED (o właściwym kolorze!) i ją po prostu wlutowałem zamiast oryginalnej żarówki.
Oczywiście lutowałem do tych ścieżek na folii a nie do starego cokołu
Jak to będziesz robił to wcześniej sprawdź biegunowość bo w przypadku diody LED jest to jednak ważne
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
="jankes"Na Allegro jedyne tarcze jakie znalazłem są robione pod liczniki z obrotomierzem, podczas gdy moja Mazda obrotomierza nie posiada.
wiem o jakie tarcze ci chodzi bo też będę u nich zamawiał wystarczy że do nich zadzwonisz to ci zrobią tarcze pod twój licznik nawet słonia ci tam mogą narysować
A co do podmianki będzie pasował w 323c nie ma żadnych linek są tylko 3 kostki wypinasz stary licznik i wpinasz z obrotomierzem i hula
Ostatnio edytowano 2 kwi 2011, 09:05 przez budyn-87, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 5 gru 2010, 09:08
- Posty: 705
- Skąd: Pszczyna/Łąka
- Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+
Witam kolegów. Miałem okazję kupić za grosze licznik z oryginalnymi tarczami do mojej Mazdy no i kupiłem. Stary mi się nie podobał, bo ktoś tam w Niemczech kombinował już z tarczami i narobił tylko kaszany. Ja zaś zaprojektowałem swoje tarcze jednakże u mnie jest ten problem, że ktoś bardzo mądry wlutował we folie diody i są one za niskie by odpowiednio oświetlać te plastikowe płytki pod tarczami by z poprawną jasnością oświetlać tarcze także się nie bawiłem już w kombinacje, bo jak wyżej napisałem udało mi się kupić nowy za grosze a oryginalne tarcze mi się podobają i nie mam nic do zarzucenia. Jeśli chodzi i projekty i tarcze to koledze wyżej odpowiadam – mam te tarcze i mogę zrobić dowolny projekt.
Teraz poruszę drugi temat, który bardzo mnie zadziwił. Ponoć w modelach poliftowych stosowano liczniki z wyświetlaczem i widziałem osobiście taką Cetkę. Pomijając ten fakt, licznik który kupiłem rożnił się nie co układem kontrolek oraz ich zawartością. Na zdjęciach poniżej przedstawię Wam o co dokładnie chodzi i proszę wszystkich zainteresowanych tym tematem o swoją opinię.
W nowym liczniku nie było kontrolki Immobiliser i pomimo wkręcenia w te miejsce żarówki musiałem również podmienić ze starego licznika całą tą sekcję ponieważ nie było wydrukowanej ikonki Immobiliser w nowym liczniku. Na folii na szczęście ścieżki były połączone do tego miejsca a i kontrolka działa prawidłowo w tym nowym liczniku. Na zdjęciach przedstawiony jest stary licznik.

Co dziwne w starym liczniku dwa miejsca na żarówki w tej sekcji w ogóle nie były połączone do układu kiedy w nowym były połączone wszystkie na całe szczęście.

W środkowej sekcji licznika nr 3 zostały zastosowane inne ikonki w przeciwieństwie do sekcji nr 1 gdzie jest bez zmian czyli – przeciwmgłowe przednie i przeciwmgłowe tylne. W sekcji nr 3 natomiast, w satrym liczniku po prawej mam airbag a po lewej światła awaryjne gdzie w nowym jest hamulec postojowy i światła awaryjne

Czy ktoś wie o jakichś bardzo odmiennych wersjach naszej Cetki? Czy miał na to wpływ lift albo roczniki? Osobiście nigdy bym nie przypuszczał, że w liczniku mogą być takie bezsensowne jak narazie dla mnie zmiany.
Porszę o zapoznanie się z materiałem i o wspólną dyskusję.
P.S. W naszych licznikach jest również kontrolka deficytu paliwa zaraz obok wskazówki poziomu, która też jest tajemnicza bo jest tam a się nie świeci a inni mówią, że podobno się świeci
Teraz poruszę drugi temat, który bardzo mnie zadziwił. Ponoć w modelach poliftowych stosowano liczniki z wyświetlaczem i widziałem osobiście taką Cetkę. Pomijając ten fakt, licznik który kupiłem rożnił się nie co układem kontrolek oraz ich zawartością. Na zdjęciach poniżej przedstawię Wam o co dokładnie chodzi i proszę wszystkich zainteresowanych tym tematem o swoją opinię.
W nowym liczniku nie było kontrolki Immobiliser i pomimo wkręcenia w te miejsce żarówki musiałem również podmienić ze starego licznika całą tą sekcję ponieważ nie było wydrukowanej ikonki Immobiliser w nowym liczniku. Na folii na szczęście ścieżki były połączone do tego miejsca a i kontrolka działa prawidłowo w tym nowym liczniku. Na zdjęciach przedstawiony jest stary licznik.
Co dziwne w starym liczniku dwa miejsca na żarówki w tej sekcji w ogóle nie były połączone do układu kiedy w nowym były połączone wszystkie na całe szczęście.
W środkowej sekcji licznika nr 3 zostały zastosowane inne ikonki w przeciwieństwie do sekcji nr 1 gdzie jest bez zmian czyli – przeciwmgłowe przednie i przeciwmgłowe tylne. W sekcji nr 3 natomiast, w satrym liczniku po prawej mam airbag a po lewej światła awaryjne gdzie w nowym jest hamulec postojowy i światła awaryjne
Czy ktoś wie o jakichś bardzo odmiennych wersjach naszej Cetki? Czy miał na to wpływ lift albo roczniki? Osobiście nigdy bym nie przypuszczał, że w liczniku mogą być takie bezsensowne jak narazie dla mnie zmiany.
Porszę o zapoznanie się z materiałem i o wspólną dyskusję.
P.S. W naszych licznikach jest również kontrolka deficytu paliwa zaraz obok wskazówki poziomu, która też jest tajemnicza bo jest tam a się nie świeci a inni mówią, że podobno się świeci
Różnice w kontrolce immo mogą brać się z tego że do pewnego roku( nie wiem jak to wygląda z cetką) występował immobiliser dokładany w salonach. Dopiero po pewnym roku immo było już montowane przez fabrykę i zapewne dopiero wtedy na liczniku widniała odpowiednia kontrolka. Tak samo było z lampą rezerwy. Zależnie od wersji jedne auta ją mają a drugie nie.
A załączanie się tej rezerwy uwarunkowane jest układem przy pompie paliwa rozumiem? Czy jeśli tak to u mnie może czegoś brakować? Mam na myśli (termisor itp. itd.)?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości