Wymiana licznika (Pytanie)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Leszek » 29 mar 2010, 23:37

W F dokładnie ta sama sytuacja. Przed liftem rozbiera się polowe auta, a po lifcie można wyjąć sam licznik w 30 s. :P
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez soul » 30 mar 2010, 11:37

cieniasy :P ja w ciągu 30 minut wyjmuje całą (tak całą :P ) przedliftową deskę z auta :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez THOR » 31 mar 2010, 20:45

lucasskywalker napisał(a):też się zastanawiam nad włożeniem poliftowego licznika z wyświetlaczem ale chyba do takiej wersji cetki moman nie ma indiglo prawda?


Nie ma, chyba, ze wyślesz mu licznik albo same tarcze i wtedy zrobi :P
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 13:14
Posty: 2684 (0/6)
Skąd: Płock
Auto: To już przeszłość -->> Mazda 323C BA 1,5 16V DOHC '96

Teraz Mazda 3 BK 2,0 150 KM '03

Postprzez Bartg » 2 kwi 2010, 19:40

THOR napisał(a):
lucasskywalker napisał(a):też się zastanawiam nad włożeniem poliftowego licznika z wyświetlaczem ale chyba do takiej wersji cetki moman nie ma indiglo prawda?


Nie ma, chyba, ze wyślesz mu licznik albo same tarcze i wtedy zrobi :P

Napisalem do momana pare dni temu w tej sprawie, strasznie glupi jest licznik w C/S/P po lifcie, konstrukcyjnie jest identyczny z tym z 323F po lifcie, tylko zostawili predkosciomierz do 220kmh :/ Nie ukrywam, ze u Ciebie wyglada super indiglo i chetnie bym zielone do siebie zalozyl <serduszka> bo zegary po lifcie uroda nie grzesza ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez THOR » 2 kwi 2010, 20:19

Jeśli zacznie to nawiń mu, żeby się bujnął, ja na swoje 3 miechy czekałem, myślałem, że szlak mnie trafi :P
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 13:14
Posty: 2684 (0/6)
Skąd: Płock
Auto: To już przeszłość -->> Mazda 323C BA 1,5 16V DOHC '96

Teraz Mazda 3 BK 2,0 150 KM '03

Postprzez Bartg » 2 kwi 2010, 20:25

No licznika mu na pewno nie wysle, teoretycznie powinno pojsc latwo, kwestia zrobienia tylko tarczy predkosciomierza ze skala do 220 zamiast 240, reszta identyczna jak w F. A jak bedzie zobaczymy ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez don2x44 » 2 kwi 2010, 20:49

Skoro dochodzimy do 323F BJ to mam takie pytanie:

Czy ktoś z Was montował licznik do 323F BA poliftowej od 323F BJ? Na zdjęciach z Allegro widzę że oba liczniki są identyczne pod względem mocowań do deski rozdzielczej i rozłożeniem wskaźników.

Rożnica jaką zauważyłem do 323F BA ma wyskalowany licznik do 240km/h, natomiast BJ do 220km/h(ale z tego co wyczytałem poliftowy 323C ma do 220km/h) – rozłożenie podziałki prędkości jest takie samo, czyli 0km/h i 220km/h w BA i BJ znajduję się w tym samym miejscu.

Natomiast liczniki na rynek Angielski są w wyskalowane w kilometrach do 240kmh/140m/h
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Bartg » 6 kwi 2010, 15:58

Odpowiedz Momana
Witam
Czyli teoretycznie jeśli przygotujemy tarcze o kształcie i otworach jak
wersja BA po lifcie tyle że z nadrukiem takim
http://www.moman.pl/index.php?a=opis&k=20&id=477 to powinno być ok.?
Jeśli tak to możemy takie tarcze przygotować
Dziękuję i pozdrawiam

<serduszka>
Jutro porownam zegary z F i C, zeby zobaczyc czy na pewno roznia sie tylko skala na predkosciomierzu.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez figaro99 » 8 gru 2010, 18:25

witam.
nie chce zakładac nowego tematu wiec zapytam tutaj:) chce zminic licznik w swojej 323f Ba 1994r na licznik elektroniczny z roku 1998, i tu moje pytanie czy da sie wogóle tak zrobic? z gory dzieki na odpowiedzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2010, 08:24
Posty: 21
Skąd: Jastrząb
Auto: Mazda 323F BA Z5

Postprzez adamax4 » 8 gru 2010, 18:27

Nie da się tego zrobić Plug&Play. Liczniki te mają całkiem inną budowę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez figaro99 » 8 gru 2010, 21:40

no to szkoda:/ myślałem ze moze da sie cos takiego zrobic. dzieki za info
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2010, 08:24
Posty: 21
Skąd: Jastrząb
Auto: Mazda 323F BA Z5

Postprzez radzik6310i » 25 mar 2011, 14:20

Witam Klubowiczów jeśli jesteście przy wymianie licznika to może podpowiecie mi gdzie mogę dostać żaróweczki (diody) do kontrolek takich jak podgrzewana tylna szyba. w sklepach motoryzacyjnych niestety nie mają. z tego co za uwarzyłem to jest na nich napis Toschiba. jak by ktoś miał jakiś namiar na kogoś kto posiada tak owe.
radzik6310i
 

Postprzez Olo500 » 25 mar 2011, 19:54

radzik6310i napisał(a):Witam Klubowiczów jeśli jesteście przy wymianie licznika to może podpowiecie mi gdzie mogę dostać żaróweczki (diody) do kontrolek takich jak podgrzewana tylna szyba. w sklepach motoryzacyjnych niestety nie mają. z tego co za uwarzyłem to jest na nich napis Toschiba. jak by ktoś miał jakiś namiar na kogoś kto posiada tak owe.


Idź do pierwszego lepszego sklepu z częściami elektronicznymi, koszt żarówek waha się od 0,80 zł do 1,8 zł w zależności od mocy i koloru (tańsze są bezbarwne). Diody są droższe (koło 4-5 zł). Ja u siebie wymieniałem w poniedziałek. Wszystkie jakie są w oświetleniu licznika, kontrolek i podświetlenia przycisków, kupiłem właśnie w sklepie elektronicznym. Nie patrz na firmę tylko na parametry żarówek. Wszystkie mają być na 12 V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2011, 12:31

Temat dosyć nietypowych cokołów tych kontrolek u siebie tez przerabiałem bo te "uniwersalne", które są dostępne w sklepach ni czorta nie pasują :(
Dlatego po prostu .... wziąłem jakąś kontrolkę LED (o właściwym kolorze!) i ją po prostu wlutowałem zamiast oryginalnej żarówki.
Oczywiście lutowałem do tych ścieżek na folii a nie do starego cokołu :)
Jak to będziesz robił to wcześniej sprawdź biegunowość bo w przypadku diody LED jest to jednak ważne :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez budyn-87 » 29 mar 2011, 10:33

="jankes"Na Allegro jedyne tarcze jakie znalazłem są robione pod liczniki z obrotomierzem, podczas gdy moja Mazda obrotomierza nie posiada.


wiem o jakie tarcze ci chodzi bo też będę u nich zamawiał wystarczy że do nich zadzwonisz to ci zrobią tarcze pod twój licznik nawet słonia ci tam mogą narysować :)

A co do podmianki będzie pasował w 323c nie ma żadnych linek są tylko 3 kostki wypinasz stary licznik i wpinasz z obrotomierzem i hula
Ostatnio edytowano 2 kwi 2011, 09:05 przez budyn-87, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2010, 09:08
Posty: 705
Skąd: Pszczyna/Łąka
Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+

Postprzez Andrzej414 » 7 wrz 2013, 18:58

Witam kolegów. Miałem okazję kupić za grosze licznik z oryginalnymi tarczami do mojej Mazdy no i kupiłem. Stary mi się nie podobał, bo ktoś tam w Niemczech kombinował już z tarczami i narobił tylko kaszany. Ja zaś zaprojektowałem swoje tarcze jednakże u mnie jest ten problem, że ktoś bardzo mądry wlutował we folie diody i są one za niskie by odpowiednio oświetlać te plastikowe płytki pod tarczami by z poprawną jasnością oświetlać tarcze także się nie bawiłem już w kombinacje, bo jak wyżej napisałem udało mi się kupić nowy za grosze a oryginalne tarcze mi się podobają i nie mam nic do zarzucenia. Jeśli chodzi i projekty i tarcze to koledze wyżej odpowiadam – mam te tarcze i mogę zrobić dowolny projekt.

Teraz poruszę drugi temat, który bardzo mnie zadziwił. Ponoć w modelach poliftowych stosowano liczniki z wyświetlaczem i widziałem osobiście taką Cetkę. Pomijając ten fakt, licznik który kupiłem rożnił się nie co układem kontrolek oraz ich zawartością. Na zdjęciach poniżej przedstawię Wam o co dokładnie chodzi i proszę wszystkich zainteresowanych tym tematem o swoją opinię.

W nowym liczniku nie było kontrolki Immobiliser i pomimo wkręcenia w te miejsce żarówki musiałem również podmienić ze starego licznika całą tą sekcję ponieważ nie było wydrukowanej ikonki Immobiliser w nowym liczniku. Na folii na szczęście ścieżki były połączone do tego miejsca a i kontrolka działa prawidłowo w tym nowym liczniku. Na zdjęciach przedstawiony jest stary licznik.

Obrazek

Co dziwne w starym liczniku dwa miejsca na żarówki w tej sekcji w ogóle nie były połączone do układu kiedy w nowym były połączone wszystkie na całe szczęście.

Obrazek

W środkowej sekcji licznika nr 3 zostały zastosowane inne ikonki w przeciwieństwie do sekcji nr 1 gdzie jest bez zmian czyli – przeciwmgłowe przednie i przeciwmgłowe tylne. W sekcji nr 3 natomiast, w satrym liczniku po prawej mam airbag a po lewej światła awaryjne gdzie w nowym jest hamulec postojowy i światła awaryjne

Obrazek

Czy ktoś wie o jakichś bardzo odmiennych wersjach naszej Cetki? Czy miał na to wpływ lift albo roczniki? Osobiście nigdy bym nie przypuszczał, że w liczniku mogą być takie bezsensowne jak narazie dla mnie zmiany.

Porszę o zapoznanie się z materiałem i o wspólną dyskusję.

P.S. W naszych licznikach jest również kontrolka deficytu paliwa zaraz obok wskazówki poziomu, która też jest tajemnicza bo jest tam a się nie świeci a inni mówią, że podobno się świeci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez adis555 » 7 wrz 2013, 19:17

Różnice w kontrolce immo mogą brać się z tego że do pewnego roku( nie wiem jak to wygląda z cetką) występował immobiliser dokładany w salonach. Dopiero po pewnym roku immo było już montowane przez fabrykę i zapewne dopiero wtedy na liczniku widniała odpowiednia kontrolka. Tak samo było z lampą rezerwy. Zależnie od wersji jedne auta ją mają a drugie nie.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Andrzej414 » 7 wrz 2013, 19:19

A załączanie się tej rezerwy uwarunkowane jest układem przy pompie paliwa rozumiem? Czy jeśli tak to u mnie może czegoś brakować? Mam na myśli (termisor itp. itd.)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez mjar755 » 10 kwi 2014, 19:41

Witam,
Nie mogłem znaleźć czy temat już był.
Mam pytanie: Czy jest możliwość zmiany z licznika analogowego na cyfrowy? Jak tam to z czym to się wiąże? Czy jakaś przeróbka instalacji?
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 16:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez JapanBA » 10 kwi 2014, 20:04

Nie ma możliwości...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323