Świecąca się/zapalająca kontrolka hamulca ręcznego – jaka przyczyna?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez KoRnFUN » 10 maja 2012, 20:37

spytaj w temacie sprzedam czesci moze ktos ma cala bude na czesci to i przewody mu zostaly
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Garbage1989 » 12 maja 2012, 13:52

KoRnFUN napisał(a):spytaj w temacie sprzedam czesci moze ktos ma cala bude na czesci to i przewody mu zostaly


wyciek pewnie nastąpił nie na aluminiowych pod podwoziem tylko na elastycznych łącznikach przy kole.

KoRnFUN napisał(a):ja mam swoja mazde juz ponad 4,5 roku i jeszcze nie zmienialem/dolewalem plynu i caly czas jest git


to nie za zdrowo tak katować całego układu na hydrolu przez tak długi okres czasu, płyn hamulcowy jak każdy inny zużywa się z czasem nawet jakbyś nie jeździł a na dodatek płyn hamulcowy jest specyficznym cholerstwem bo jest po pierwsze bardzo żrący a po drugie ma silne właściwości higroskopijne wiec bardzo szybko absorbuje wodę z powietrza co najdalej 3 lata pasuje go zmienić bo może zmienić nie co swoje właściwości zalezy tez jaki masz rodzaj płynu bo z tego co wiem to DOT4 dla zwykłego użytku wytrzyma 3 lata a np DOT5 i wyższe dla sportu przez to, że mają wyższe temperatury wrzenia są mniej odporne na czas bo stawiane im wymaganie wpływają na czas użytkowania

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez lucas-1991 » 13 sie 2012, 18:02

Witam. Od jakiegoś czasu po odpaleniu samochodu świeci mi się kontrolka od hamulca ręcznego. Dopiero po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow kontrolka gasnie... Czego to moze byc przyczyna?
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2011, 11:27
Posty: 37
Skąd: Busko-Zdrój
Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r

Postprzez darecki 323 » 13 sie 2012, 18:19

Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku pod maską
Obrazek

Lub 2 opcja kończą Ci się klocki
Obrazek
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2007, 18:06
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Skarżysko - Kamienna
Auto: Obecnie Mazda Premacy 2.0 sport
Jakiś czas temu mazda 323F BA 1,5 B + LPG 5d

Postprzez pawcio1017 » 13 sie 2012, 18:45

Najpewniej za mało płynu (dolej nawet jeśli jest troche powyżej minimum). W ostrzejszych zakrętach Ci sie nie zapala?

Jak nie pomże to klocki do kontroli, ewentualnie sprawdziłbym czy czujnik hamulca ręcznego działa jak nalezy (znajduje się przy dźwigni, pod konolą środkową)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lucas-1991 » 15 sie 2012, 23:32

Płyn w zbiorniczku jest. A klocki z tyłu były wymieniane z przodu są jeszcze w porządku... A możliwe jest że gdzieś coś zawilgło i robi się jakieś małe zwarcie?
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2011, 11:27
Posty: 37
Skąd: Busko-Zdrój
Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r

Postprzez pawcio1017 » 16 sie 2012, 00:35

Mimo wszystko mysle ze to raczej wina płynu. Dolej troche. U mnie takie rzeczy tez sie działy mimo ze płynu bylo troche ponad min. Przy okazji poruszaj palcem pływał w zbiorniczku- moze sie zawiesił... Mysle ze wtedy wszystko wroci do normy
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez dziadowy » 5 mar 2013, 17:37

Witam. Dziś robiąc krótki odcinek 5km i ruszając na światłach zapaliła się kontrolka od ręcznego i ciągle świeci. Czujnik przy ręcznym widać, że nie zwiera styków jak nie jest ręczny zaciagniety. Plyn hamulcowy jest – tyle ile trzeba. Samochod nie hamuje, ręczny działa. Co to może być? Jest coś takiego jak czujniki zużycia klocków w 323c z 1995r? ( btw. 3tys km temu zmieniane )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez adamax4 » 5 mar 2013, 17:55

Czujnka od klockó w 323F nie było, więc chyba w 323c też nie. Może czujnik od poziomu płynu się zablokował jakoś. Odłącz go na chwilę i będziesz wiedział, czy to on jest winny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez pawcio1017 » 6 mar 2013, 11:22

Plynu nie ubywa? Rusz plywakiem w zbiorniczku, aczkolwiek z doswiadczenia wiem ze pomoze dolanie plynu (w mazdach kontrolka pali sie juz nawet jak plynu mamy troche ponad min- dolej pod max.) Jesli pomoze to nalezaloby sie jednak zastanowic gdzie sie podzial ten plyn – i tu z doswiadczenia obstawialbym cylinderek bebna ham. :–)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez dziadowy » 6 mar 2013, 18:44

Pawcio, miałeś racje. Dolałem dziś płynu do max i kontrolka znikła :) Z tego co wiem, musze wymienić przewody hamulcowe. Moze to w nich problem. Aczkolwiek problem rozwiązany, dziękuje za pomoc i temacik do zamknięcia:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez pawcio1017 » 6 mar 2013, 19:10

dziadowy napisał(a):Pawcio, miałeś racje. Dolałem dziś płynu do max i kontrolka znikła :) Z tego co wiem, musze wymienić przewody hamulcowe. Moze to w nich problem. Aczkolwiek problem rozwiązany, dziękuje za pomoc i temacik do zamknięcia:)


Nie zapominaj jednak że gdzieś ten płyn musi lekko uciekać skoro nagle zaczęło go być za mało więc przejrzyj dokładnie układ hamulcowy. Sprawdź najpierw to co najłatwiej – przewody hamulcowe. A jak nie będzie widać na nich żadnego pocenia się to pierwsze co zrzucaj bębny i zobacz cylinderki ;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez molek13102 » 25 sty 2014, 14:50

Witam
Mam problem z zapalaniem sie kontrolki od ręcznego podczas gwałtownego ruszani zapala mi sie i świeci do poki nie przyhamuje, zakładałem ze mam malo oleju w silniku , na bieżąco sprawdzam i jest caly czas pod full. Płyn hamulcowy jest prawie max, czytaja na forum to pisza ze moze byc pompa oleju , dodam ze mam do wymiany juz uszczelki pod głowicami , tez moze byc przyczyna zapalania sie ten kontrolki.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 25 sty 2014, 14:54

Dolej płynu hamulcowego i będzie <spoko>

Olej w silniku nie ma z tym nic wspólnego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez KoRnFUN » 25 sty 2014, 15:51

ale kolega pisze ze plynu hamulcowego jest prawie max
moze bedzie inna przyczyna np nie odbijajacy dobrze reczny....??
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Marek 161BD081 » 25 sty 2014, 16:12

NIby tak ale nie zaszkodzi aby to sprawdzić jednak.
Dźwignia ręcznego raczej nie podnosiłaby się przy gwałtownym ruszaniu z miejsca.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez molek13102 » 25 sty 2014, 20:10

dzieki koledzy powiem tak miarka poziomu oleju hamulcowego jest bliżej min niz do max jutro kupie , bo nie mam w domu i zobaczymy , ręczny to nie drążek dziala tak jak powinno i tak ręcznego nie mam juz 2 lata nie wiem dlaczego :D
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Postprzez Przemek323c » 25 sty 2014, 20:28

Plynu musi byc max pod korek.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 25 sty 2014, 21:02

Tak swoją drogą to sugeruje popatrzeć czy klocki hamulcowe maja jeszcze okładziny ;)
Płyn ot tak sam z siebie nie znika jeśli nie ma wycieków.
Zresztą przypominam, że płyn hamulcowy tez powinno sie raz na jakiś czas wymienić.
A pisze to tylko dlatego, bo znam takie osoby co potrafią 10 lat jeździć bez wymiany płynu! :D
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez molek13102 » 26 sty 2014, 00:36

nie no klocki i tarcze wymieniałem nie dawno na nowe , jutro doleje i zobaczymy .Tak szczerze mowiac pierwszy raz slysze zeby sie plyn hamulcowy wymieniało , bo ja sie nie znam w ogole na mechanice samochodowej .
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323