Po próbie włamaniaMazda 323 S ba 97' V

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez realgs » 16 gru 2013, 13:05

Hej!
Nie wiem czy to wina, że jestem wkurzony całym zdarzeniem, że nie potrafię znaleźć podobnego tematu, jednak postanowiłem napisać, bo sprawa jest dość pilna.
Kiedy podszedłem do auta, w zamku zastałem urwaną śrubę a cały zamek definitywnie był poddany próbie wyrwania. Na szczęście prawdopodobnie sforsowanie tego zamka okazało się zbyt trudne.
Do posta załączam zdjęcia oraz kilka pytań.
Pilne:
– Czy zamek z taką śrubą w środku jest potencjalnie łatwiejszy do 'pokonania'?
– Czy wydaje Wam się, że zabezpieczenia zadziałały(np. zabezpieczenie przed rozwierceniem), czy raczej złodziej został przegoniony?
– Czy zabranie akumulatora z auta jest dobrym pomysłem na ochronę auta? Oczywiście zaparkuję w innym miejscu, jednak strach pozostaje.
– Czy auto bez akumulatora nie będzie bardziej podatne na włamanie (np immobilizer zostanie wyłączony)?

Mniej pilne:
-Jak w ogóle zabrać się za naprawę?
-Czy zamek nadaje się do czegokolwiek?
-Czy naprawy trzeba dokonać w autoryzowanym serwisie, czy immobilizer jest także w zamku w klamce?
-Czy da się to zrobić tak, by nie musieć używać dwóch kluczy?
-Czy da się przełożyć zamek z prawych drzwi do lewych drzwi.
Załączniki
2013-12-14 13.03.33.jpg
2013-12-14 13.04.05.jpg
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2012, 18:44
Posty: 25 (3/1)
Skąd: Wrocław, Śródmieście
Auto: 323S BA 1.5 LPG 97'

Postprzez Bo_Lo » 16 gru 2013, 13:16

Kto jeszcze kradnie takie auta?(oczywiście nie do auta piję tutaj;–))
Ja bym nie kombinowal tylko założył dodatkowe zabezp. W postaci mikrostyku ukrytego pod tapicerka odcinający zapłon. Koszt w serwisie od zabezp ok 150zł
Pomysł z aku nie jest zbyt dobry.

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Przemek323c » 16 gru 2013, 13:27

Kradna raczej zwartosc nie samo auto.
Przemek323c
 

Postprzez realgs » 16 gru 2013, 13:37

Bo_Lo napisał(a):ył dodatkowe zabezp. W p

Być może zapomniałem sprecyzować sytuację:
Jestem w Szwecji, ostatnich kilka dni i trochę się przeraziłem. Pomysł z akumulatorem jest "ostatnią deską ratunku"– proszę o wypowiedzenie się na ten temat. Czy dezaktywuje to immobilizer czy immobilizer działa niezależnie? Co do kradzenia zawartości- wątpię bo wybiliby szybę. Zdziwiłem się nie mniej niż Wy. Żyjąc w Polsce 23 lata nie widziałem takiego przypadku, żeby zabierali się za stare autko. Pomijając oczywiście fakt, że moje autko kocham bardziej niż jego wartość rynkową. Jest niezawodne, to przede wszystkim. W dodatku Szwecja, czyli stereotypowo kraj, gdzie nie kradną...
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2012, 18:44
Posty: 25 (3/1)
Skąd: Wrocław, Śródmieście
Auto: 323S BA 1.5 LPG 97'

Postprzez Przemek323c » 16 gru 2013, 14:13

Teraz Szwecja to ciapate wiec duzo sie zmienilo.
Przemek323c
 

Postprzez realgs » 16 gru 2013, 14:23

Przemek323c napisał(a):Teraz Szwecja to ciapate wiec duzo sie zmienilo.

Tak, zgadzam się. Proszę o jakieś podpowiedzi w sprawie moich pytań. W ciągu kilku godzin muszę zostawić auto na dwa/trzy dni na parkingu przed uczelnią i trochę się obawiam. Stąd pomysł z akumulatorem.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2012, 18:44
Posty: 25 (3/1)
Skąd: Wrocław, Śródmieście
Auto: 323S BA 1.5 LPG 97'

Postprzez Przemek323c » 16 gru 2013, 14:57

Magiczny przelacznik ktory rozcina np zasilanie wtryskiwaczy, pompy paliwa, aparatu zaplonowego. Swoja droga jak nie beda mogli ukrasc to najczesciej demoluja tak ze tak czy tak mega kwas.
Przemek323c
 

Postprzez realgs » 2 lut 2014, 00:59

Powiem dla kogoś, kto mógł mieć podobną sytuację:
W ASO patrzyli na mnie jak na burżuja, że w ogóle do nich przyszedłem z taką sprawą i odsyłali mnie do Pana "kluczyka".
Rozwiązaniem problemu okazało się to, że zamki (lewe/prawe drzwi) można przekładać, więc zamek od strony pasażera dałem na stronę kierowcy a niesprawny zamek po próbie włamania ze strony kierowcy dałem na stronę pasażera. Wymaga to symetrycznego przełożenia takiej wajchy, którą to zamek obraca.
Dodatkowo do auta dodałem sterownik zamka centralnego, postaram się napisać z tego jako taką relację <oczko>
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2012, 18:44
Posty: 25 (3/1)
Skąd: Wrocław, Śródmieście
Auto: 323S BA 1.5 LPG 97'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323