Drążek zmiany biegów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Weber » 16 wrz 2013, 00:52

Witam mam taki problem ciężko chodzi mi drążek zmiany biegów biegów da się przerzucać ale chodzi to ciężko czy można tam coś nasmarować albo coś?
Weber
 

Postprzez zapeusz » 16 wrz 2013, 22:01

Kolego była fotorelacja o wymianie tulejek od "wybieraków".Poszukaj ;) .Koszt tulejek+ewentualnie śrub około 100-120 zł.To powinno pomóc w 90%.Może być jeszcze stary olej w skrzyni.U mnie ( przepraszam za nie fachowe wyrażenie) "spuszcza się" odkręcając korek , wlewa przez drugi korek <lol> .W starszych wersjach podobno wlewa się przez linkę prędkościomierza.Ostatecznie możesz odkręcić kanał gdzie jest gałka zmiany biegów (u mnie wystarczyło odkręcić 2 śrubki i zdejmowało się pierwszą część z podłokietnikiem,druga jest przykręcona na 2 albo 3 śrubki i zamocowana na zatrzaski).Po zdjęciu gałki ukaże Ci się taka kulka możesz tam wlać troszkę oleju bądź przesmarować tawotem i poruszać kilka razy drążkiem zmiany biegów.Dla mnie to też pomogło.
Więc podsumowując moje wypracowanie <serduszka> znam tylko 3 sposoby na Twój problem.
Mam nadzieję że pomogłem
PS.Nie zapomnij zdjąć smaru z tej gałki :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez Marek 161BD081 » 17 wrz 2013, 07:43

Kolego Weber – nie zauważyłeś, że od jakiegoś czasu dział BA/BH ma swój podział?
Proszę na przyszłość zakładać tematy w działach do tego przeznaczonych.

Temat przenoszę do "nadwozia".
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zeusik » 17 wrz 2013, 09:38

Wystarczy wysmarowac wybierak, na kanale to jest 5-10minut pracy. Co do oleju i wymiany w skrzyni w Z5 1,5 spuszcza sie przez dol i dolewa przez druga srube, az sie przeleje olej. Dla szpeca to jest jakies 15minut roboty. Razem pol godziny + pol godziny na wypicie browaru
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez jarkke1 » 18 wrz 2013, 00:55

Proponuję zamiast bawić się w wymiany tulejek po prostu wymienić olej w skrzyni. Zrobiłem to około 2,5 roku temu (bo chodziło bardzo ciężko) i do dziś jest bardzo dobrze. Jak nie pomoże, to można się zastanowić co dalej. Koszt oleju, nawet jak na darmo wymieniony nie jest aż takim problemem.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 22:30
Posty: 30
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96' (włożony silnik z 98')

Postprzez zapeusz » 19 wrz 2013, 17:56

jarkke1 u mnie na przykład wymiana oleju zbyt dużo nie dała :P .Dopiero tulejki dały,ale jak to mówią co samochód to inne metody działają <oczko> .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323