Witam
3 dni temu byłem w warsztacie zająć się klimatyzacją. Instalacja została osuszona, sprawdzona szczelność, nabity czynnik oraz olej. Sprężarka uruchamia się po włączeniu magicznego guziczka, obroty nieznacznie się dźwigają, z kratek zaczyna mrozić. I ten fakt utrzymuje się kilka, kilkanaście minut, po czym obroty na biegu jałowym skaczą do ok 1,5krpm a z kratek zaczyna lecieć normalne, nie-schłodzone powietrze.
Po chwili obroty spadają, żeby po kilkunastu sekundach znowu skoczyć na 1,5krpm. Przy czym z kratek już zimnem nie dmucha. Wentylator przy chłodnicy klimatyzacji działa ok.
Mechanior powiedział, że nabił ok. 500g czynnika, bo więcej nie weszło, a układ był pusty. Teraz czytam, że do 323C BA powinno wejść 700-750g, skąd ta różnica?
Dziwny problem z klimatyzacją
Strona 1 z 1
nie rozumiem pojęcia ze więcej nie weszło bo i kilogram by wszedł skoro sprawdziłeś że powinno byc 750 to pewnie znachor sie pomylił i spreżarka sie wyłącza bo za mało gazu jest
czy wentylator chodzi z sprężarka czy cały czas
czy wentylator chodzi z sprężarka czy cały czas
Sprężarka nie pracuje przez cały czas włączenia przycisku AC.
Wymiennik schłodzi się i sprężarka zostaje wyłączona.
Czynnika trochę mało napełnił – skuteczność chłodzenia nie będzie taka jak być powinna.
sebawo – proszę zwracać uwagę, w którym dziale piszemy post aby nie było konieczności przenoszenia.
Poza tym temat klimy poruszany był juz nie jeden raz wiec można było dopisać post do istniejącego tematu.
Uzupełnij też proszę profil o lokalizację.
Wymiennik schłodzi się i sprężarka zostaje wyłączona.
Czynnika trochę mało napełnił – skuteczność chłodzenia nie będzie taka jak być powinna.
sebawo – proszę zwracać uwagę, w którym dziale piszemy post aby nie było konieczności przenoszenia.
Poza tym temat klimy poruszany był juz nie jeden raz wiec można było dopisać post do istniejącego tematu.
Uzupełnij też proszę profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Sprężarka nie pracuje przez fakt czas włączenia przycisku AC.
Wymiennik schłodzi się i sprężarka zostaje wyłączona.
Czynnika trochę mało napełnił – skuteczność chłodzenia nie będzie taka jak być powinna
Hmm, a mógłbyś po Polsku napisać? Wydedukowałem z twojej wypowiedzi, że skoro czynnika jest mało, to sprężarka będzie się wyłączać. Dziwi mnie fakt, że pan mechanior stwierdził, że 'więcej nie weszło'. Ktoś mógłby rozwinąć, dlaczego 'może wejść nawet kilogram'? ciężko jest dyskutować z panem mechanikiem nie mając wystarczającej wiedzy...
Marek 161BD081 napisał(a):sebawo – proszę zwracać uwagę, w którym dziale piszemy post aby nie było konieczności przenoszenia.
Gdybym nie miał wątpliwości, gdzie takowy temat umieścić, to bym go tam umieścił, 'Nadwozie' nijak nie pasuje do tematu związanego z klimatyzacją, ale ok, będę zwracał większą uwagę i dziękuję za przeniesienie.
Marek 161BD081 napisał(a):Poza tym temat klimy poruszany był juz nie jeden raz wiec można było dopisać post do istniejącego tematu.
Uzupełnij też proszę profil o lokalizację.
wyznaję zasadę jeden problem – jeden temat, wtedy nie ma problemu z szukaniem
- Od: 13 paź 2012, 19:11
- Posty: 46
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)
sebawo napisał(a):Marek 161BD081 napisał(a):Sprężarka nie pracuje przez fakt czas włączenia przycisku AC.
Wymiennik schłodzi się i sprężarka zostaje wyłączona.
Czynnika trochę mało napełnił – skuteczność chłodzenia nie będzie taka jak być powinna
Hmm, a mógłbyś po Polsku napisać? Wydedukowałem z twojej wypowiedzi, że skoro czynnika jest mało, to sprężarka będzie się wyłączać. Dziwi mnie fakt, że pan mechanior stwierdził, że 'więcej nie weszło'. Ktoś mógłby rozwinąć, dlaczego 'może wejść nawet kilogram'? ciężko jest dyskutować z panem mechanikiem nie mając wystarczającej wiedzy...
Mój błąd – tamten post pisałem z telefonu i nie zauważyłem jak mi słownik trochę zmienił wyraz.
Chodziło mi o to, że sprężarka nie pracuje cały czas a jedynie załącza się okresowo, tylko na czas schłodzenia wymiennika.
Na wymienniku masz czujnik temperatury, który w głównej mierze jest odpowiedzialny za załączanie sprężarki.
Jak czynnika będzie mało w układzie to i skuteczność chłodzenia nie będzie zbyt duża.
Dlaczego tylko tyle czynnika udało się załadować to nie mam pojęcia – może próżnia nie była dostatecznie duża zrobiona?
sebawo napisał(a):Marek 161BD081 napisał(a):sebawo – proszę zwracać uwagę, w którym dziale piszemy post aby nie było konieczności przenoszenia.
Gdybym nie miał wątpliwości, gdzie takowy temat umieścić, to bym go tam umieścił, 'Nadwozie' nijak nie pasuje do tematu związanego z klimatyzacją, ale ok, będę zwracał większą uwagę i dziękuję za przeniesienie.
Klimatyzacja tak samo jak wiele też innych rzeczy to jest głownie wyposażenie auta tak samo jak oświetlenie, ogrzewanie czy ogół elektryki (bez silnika!) i dlatego jest to przypisane do działu "Nadwozie".
Nie jest to moja decyzja no ale porządek jakiś musi być.
Zresztą takich "elementów spornych" jest dużo i czasem faktycznie nie bardzo wiadomo, gdzie dany temat przypisać.
sebawo napisał(a): wyznaję zasadę jeden problem – jeden temat, wtedy nie ma problemu z szukaniem
I przy takiej zasadzie mamy wiele powtarzających się problemów bo komuś nie chciało się użyć szukajki i każdy twierdzi, że "jego problem jest wyjątkowy i odmienny od reszty"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
W sobotę pojechąłem ściągnąć czynnik w celu rozebrania układu.
Sprężarka działa lekko, nic nie jest zatarte, elektrosprzęgło łapie po podaniu napięcia.
W układzie jest nieszczelność i to dość znaczna, bo w ciągu niespełna 2 tygodni 'zgubiło' się 250gram czynnika....Sam nieszczelności nie znajdę, wymieniać wszystkich oringów nie ma sensu raczej, więc auto oddam jakiemuś szpecowi, byle nie popsuł bardziej...
Sprężarka działa lekko, nic nie jest zatarte, elektrosprzęgło łapie po podaniu napięcia.
W układzie jest nieszczelność i to dość znaczna, bo w ciągu niespełna 2 tygodni 'zgubiło' się 250gram czynnika....Sam nieszczelności nie znajdę, wymieniać wszystkich oringów nie ma sensu raczej, więc auto oddam jakiemuś szpecowi, byle nie popsuł bardziej...
- Od: 13 paź 2012, 19:11
- Posty: 46
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)
Skoro są takie duże ubytki czynnika to powinno być widać źródło wycieku.
A wymieniać wszystkie elementy (i połączenia!) to raczej chyba mija się z celem.
A wymieniać wszystkie elementy (i połączenia!) to raczej chyba mija się z celem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Hmm, tak się jeszcze zastanawiam, gdy układ był napełniony to po załączeniu klimatyzacji uruchamiały się oba wentylatory i chodziły bez przerwy, ale nie wiem, czy tak powinno być. Gdzieś czytałem, że jak się załączą oba, to oznaka padniętego czujnika...
- Od: 13 paź 2012, 19:11
- Posty: 46
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)
sebawo napisał(a):ak się jeszcze zastanawiam, gdy układ był napełniony to po załączeniu klimatyzacji uruchamiały się oba wentylatory i chodziły bez przerwy, ale nie wiem, czy tak powinno być.
Tak jest
Pracują one tak długo aż wymiennik nie schłodzi się odpowiednio.
Na wymienniku jest czujnik temperatury, który wyłącza sprężarkę po schłodzeniu go do określonego poziomu.
sebawo napisał(a):Gdzieś czytałem, że jak się załączą oba, to oznaka padniętego czujnika...
Ciekawe którego czujnika?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Ciekawe którego czujnika?
ciśnienia...czyli źle przeczytałem/zinterpretowałem:)
No nic, przede wszystkim szczelność, potem reszta. dzięki
Dopisano 8 lip 2013, 13:14:
Siw-y napisał(a):Marek 161BD081 napisał(a):Na wymienniku jest czujnik temperatury, który wyłącza sprężarkę po schłodzeniu go do określonego poziomu.
A możesz pokazać na jakimś foto gdzie on się znajduje w KF'ie?
viewtopic.php?f=456&t=48270
na foto masz wtyczkę (niebieska) oraz wymiennik w obudowie, gdzieś tam jest ten czujnik;)
- Od: 13 paź 2012, 19:11
- Posty: 46
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)
Siw-y napisał(a):A możesz pokazać na jakimś foto gdzie on się znajduje w KF'ie?
Czy to KF czy B3 jest ten czujnik umieszczony w tym samym miejscu: na wymienniku klimy tuż obok nagrzewnicy tak jak napisał sebavo.
Wymiennik schładza się i wówczas czujnik powoduje wyłączenie sprężarki (i zarazem wentylatorów).
Czujnika nie czepiaj się jak to wszystko działa – jeśli skuteczność chłodzenia jest niska to trzeba zainteresować się ilością czynnika w układzie a dokładniej jej niedoborem.
sebawo napisał(a):No nic, przede wszystkim szczelność, potem reszta.
Szczelność to podstawa bo szkoda później kasę wydawać na czynnik, który nie jest najtańszy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Siw-y napisał(a):A to chodzi o czujnik na parowniku. Myślałem, że jest jeszcze jakiś na skraplaczu
No powiem Ci, że ja w sobotę przejrzałem całą instalację i z elementów elektrycznych są:
-wentylator i jego przekaźnik
-kompresor/sprężarka i jej przekaźnik
-czujnik ciśnienia na osuszaczu
-czujnik temp. na wymienniku
- Od: 13 paź 2012, 19:11
- Posty: 46
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość