Problem z dźwignią oparcia fotela

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Barni » 5 lut 2013, 00:18

Zakładam nowy wątek, bo szukałem na forum ale nie znalazłem pomocy.
Otóż głupia sprawa. Dziś wysiadając z auta zobaczyłem, że jestem uwięziony przez ściągacz (gumkę) od kurtki zimowej, Która zaplątała się w dźwignię regulacji oparcia fotela. Niestety byłem zmuszony zerwać ową gumkę gdyż nijak nie mogłem jej odczepić a śpieszyło mi się bo chwilowo rozworze pizzę i musiałem lecieć do klienta. Ku mojemu zdziwieniu, dźwignia od regulacji oparcia zaczęła "luźno" chodzić. Tzn. nie było czuć oporu przy ruszaniu dźwignią. Jak ustawie sobie oparcie to dźwignię muszę docisnąć do dołu aby weszła w ten ząbek(nie wiem czy to ząbek) :D , na który chce aby było oparcie ustawione. Podejrzewam, że jak ciągnąłem za tą gumkę to coś tam zerwałem lub poluzowałem może jakąś "metalową zapadnię", która był odpowiedzialna za poprawne działanie.

Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem i ktoś mi może powie jak rozebrać tą obudowę fotela lub obudowę tych samych dziwigienek do regulacji fotela, ewentualnie jak działa ten mechanizm to bym zobaczył co tam uszkodziłem lub odgiąłem bo na forum szukałem ale nic nie znalazłem.

Z góry dzięki za odpowiedź i za cierpliwość w czytaniu tego tematu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 17:38
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 97' Z5

Postprzez olik110 » 5 lut 2013, 15:34

na tej dźwigni jest taka okrągła zaślepka i pod nią jest śruba od tej dźwigni
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez MareckiGTI » 5 lut 2013, 18:10

odkręć śrubkę od plastiku przykrywającego mechanizm znajdującą się z tyłu fotela po odchyleniu powinno Ci wystarczyć miejsca by założyć sprężynę którą zrzuciłeś podczas urywania gumki od ściągacza.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez Barni » 5 lut 2013, 18:26

Dzieki Koledzy za odpowiedź:) Jutro zajrze jak dzien bedzie bo teraz to za ciemno troche
I w robocie siedze. Czyli rozumiem ze musze od tylu ta srubke odkrecic a tej zaslepionej na dzwigni
juz nie ma potrzeby? Jutro bede dzialal to napisze co i jak:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 17:38
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 97' Z5

Postprzez Barni » 11 lut 2013, 11:24

Kolega MareckiGTI miał rację, zrzuciłem sprężynkę, Zrobiłem tak jak mówiłeś, ale przy próbie naciągnięcia sprężynki, spadła ona z dolnego mocowania. Tam jest dość trudny dostęp dlatego nie obejdzie się od ściągnięcia całej tej obudowy tych dźwigni. Moje pytanie brzmi, czy jak odkręce tą śrubę pod zaślepką środkowej dźwigni to normalnie bez zadnych przeszkód będę mógł sciągnąć obudowę czy ewentualnie popsuje jeszcze tą środkową? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 17:38
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 97' Z5

Postprzez MareckiGTI » 11 lut 2013, 16:02

Odkręcasz śrubkę na torx i ciągniesz dźwignie do góry, zapamiętaj położenie.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323