przepisy chyba mówią, że nie mogą się palić światła do jazdy dziennej równocześnie z mijania, przy włączaniu mijania dzienne muszą gasnąć.
Światła jazdy dziennej DRL – montaż/uzupełnienie instalacji – wątek wspólny
Właśnie światła pozycyjne chyba mają się palić przy światłach dziennych, bo widziałem kilka akcji że niebiescy jechali za samochodem który miał dzienne ale bez pozycyjnych. Jadąc od tyłu odrazu nasuwa się "nie ma świateł" i policja jego zatrzymuje, co później to nie wiem
przepisy chyba mówią, że nie mogą się palić światła do jazdy dziennej równocześnie z mijania, przy włączaniu mijania dzienne muszą gasnąć.
przepisy chyba mówią, że nie mogą się palić światła do jazdy dziennej równocześnie z mijania, przy włączaniu mijania dzienne muszą gasnąć.
W przepisach do których dotarłem jest zapis:
''W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.''
''W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.''
Z miłości do japonek...
- Od: 22 lut 2009, 13:33
- Posty: 159
- Skąd: Kamieńsk
- Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR
no i to juz chyba rozwiewa wszystkie watpliwosci moze tez sie kiedys skusze na ledy co prawda mam xenony ale jezdzac w dzien na ledach znaczaco zwiekszylbym zywotnosc xenonow
-
Dawid
- Od: 13 sty 2009, 00:13
- Posty: 2033 (9/10)
- Skąd: EPA ....
- Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r
Kupiłem ze względu na zbyt częste przepalanie się żarówek H1.
Fakt faktem że w naszych madziach mam akurat z halogenami ciężko jest z braku miejsca upchnąć gdzieś takie dodatkowe oświetlenie.
No ale udało się kupić bardzo wąskie 20mm lampy z homologacją i zamontować nad halogeny.
Teraz kolejny problem z podłączeniem do instalacji.
Ze względu na wbudowany automat gaszący je po włączeniu postojowych i drogowych mają 3 kabelki
– czarny wiadomo masa
– biały (+) podpoiłem pod plusowy postojówek
– czerwony (+ ) zasilanie po stacyjce ,po włączeniu zapłonu
I tu jest największy problem gdzie go szukać pod maską ,zerkałem pod puszke bezpieczników ,tam jest prąd cały czas nawet bez kluczyka,
Szukałem na forum i bez skutku .
Pewnie ktoś już to przerabiał w BA ,może jakieś fotki lub dokładna lokalizacja,
Z kabiny nie chcę brać ,można by od radia nawet ale podobno jakieś zakłócenia mogą być.
Fakt faktem że w naszych madziach mam akurat z halogenami ciężko jest z braku miejsca upchnąć gdzieś takie dodatkowe oświetlenie.
No ale udało się kupić bardzo wąskie 20mm lampy z homologacją i zamontować nad halogeny.
Teraz kolejny problem z podłączeniem do instalacji.
Ze względu na wbudowany automat gaszący je po włączeniu postojowych i drogowych mają 3 kabelki
– czarny wiadomo masa
– biały (+) podpoiłem pod plusowy postojówek
– czerwony (+ ) zasilanie po stacyjce ,po włączeniu zapłonu
I tu jest największy problem gdzie go szukać pod maską ,zerkałem pod puszke bezpieczników ,tam jest prąd cały czas nawet bez kluczyka,
Szukałem na forum i bez skutku .
Pewnie ktoś już to przerabiał w BA ,może jakieś fotki lub dokładna lokalizacja,
Z kabiny nie chcę brać ,można by od radia nawet ale podobno jakieś zakłócenia mogą być.
- Od: 31 lip 2008, 07:01
- Posty: 20
- Skąd: SKIERNIEWICE
- Auto: 323 f BA 1,5 DOHC '98r
Np. Przekażnik od wentylatora. Jest on w puszce bezpieczników. Wydaje mi się, że na nim powinien być plus po stacyjce.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
ja mam plus po stacyjce w radiu podtrzymanie jest cały czas ale zasilanie po stacyjce możesz też lecieć po kablach przy bezpiecznikach na bank coś znajdziesz
Witam. Czy ktoś montował światła do jazdy dziennej? Czy można zamontować diody w reflektorze na krawędzi jak nowoczesne auta , czy muszą to być oddzielne lampy umiejscowione w miejsce halogenów?
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
wewnątrz lampy nie przejdzie..jakiś bardziej rozgarnięty pies i po dowodzie.
Ja myślałem żeby w odblask od lampy długiej dać postój a w oryginalne miejsce lamp (kierunkowo postojowych zmontować lampy mające w sobie kierunek i światła do jazdy dziennej ale jakoś tak nie mam na razie czasu.
Ja myślałem żeby w odblask od lampy długiej dać postój a w oryginalne miejsce lamp (kierunkowo postojowych zmontować lampy mające w sobie kierunek i światła do jazdy dziennej ale jakoś tak nie mam na razie czasu.
- Od: 29 cze 2008, 11:23
- Posty: 188
- Skąd: Mniszew/Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)
Bomber.ktmg ma rację,w lampie nie przejdzie...
Najlepiej w kupić gotowe i w miejsce halogenów dać,ich i tak sie nie używa.
Najlepiej w kupić gotowe i w miejsce halogenów dać,ich i tak sie nie używa.
-
Lantis 89
A gdybym zamontował je tam gdzie pokojówki to czy starym kloszu mogłyby się chować? Czy trzeba by klosz przerabiać?
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
Jakby tylko gdzieś dostać było można całe lampy na wymiar do 323f z postojowymi, dziennymi i kierunkami w jednym to by było coś. A tak to w miejsce halogenów jestem zmuszony wstawić te światełka.
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
witam mam zamontowane swiatła do jazdy dziennej ale mam je podłaczone do radja wiec jak przekrecam kluczyk na pozycje 1 to radio i swiatła mi sie właczaja jak podłaczyc te swiatła zeby po odpaleniu mi sie właczały
- Od: 8 mar 2011, 20:57
- Posty: 23
- Skąd: skierniewice
- Auto: mazda 323f BA 1.5 16v
Najprościej użyć przekaźnika do tych świateł, który załączałby się po uruchomieniu silnika.
Takim dosyć użytecznym i łatwym do wykorzystania "sygnałem" pracy silnika jest zgaśnięcie lampki smarowania
Pamiętaj aby zrobić to tak aby układ od świateł nie wpływał na sygnalizację smarowania.
Powodzenia!
Takim dosyć użytecznym i łatwym do wykorzystania "sygnałem" pracy silnika jest zgaśnięcie lampki smarowania
Pamiętaj aby zrobić to tak aby układ od świateł nie wpływał na sygnalizację smarowania.
Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
no tak ale ja jeszcze myslałem podłaczyc pod bespiecznik od wtrysku paliwa bo mam go pod maska ale jakos sie boje
- Od: 8 mar 2011, 20:57
- Posty: 23
- Skąd: skierniewice
- Auto: mazda 323f BA 1.5 16v
Też całkiem niegłupi pomysł z tym podłaczeniem się pod pompę paliwa.
Jak dasz jakiś bezpiecznik blisko tego miejsca, gdzie się podłączyłeś to nie ma raczej żadnej obawy aby coś popsuć.
Jak dasz jakiś bezpiecznik blisko tego miejsca, gdzie się podłączyłeś to nie ma raczej żadnej obawy aby coś popsuć.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
dzieki za podpowiedz biore sie za montarz 

- Od: 8 mar 2011, 20:57
- Posty: 23
- Skąd: skierniewice
- Auto: mazda 323f BA 1.5 16v
Nie zaszkodziłoby dać jeszcze jakiś wyłącznik do tego aby móc je jednak wyłączać.
EDIT:
Można to zautomatyzować nieco
Potrzebny przekaźnik samochodowy – zasilanie styku przekaźnika bierzemy z jakiegoś punktu, gdzie mamy napięcie ale nie zapominamy o bezpieczniku
Wyjście to oczywiście na lapki idzie
Sterowanie: – jedną stronę cewki podłaczamy tam, gdzie mamy "plus po stacyjce" (lub wyjście na pompę paliwa). Drugą stronę cewki podłączamy pod PLUS świateł pozycyjnych.
Co nam to daje: światła dzienne będą się świeciły tylko wówczas jak będzie włączona stacyjka (lub pracujący silnik) i światła pozycyjne nie będą zaświecone.
Warunek jeden: nie możemy jako świateł pozycyjnych (wszystkich) stosować oświetlenie LED.
Po prostu prąd płynący przez cewkę przekaźnika jest na tyle mały, że nie powoduje zaświecania się żarówek świateł pozycyjnych (2 x 5W przód + 2 X 5W tył + 2 x 5W tablica rejestracyjna) ale mimo to na tyle będzie duży, ze cewka spowoduje przełaczenie stylu.
Zaświecenie świateł pozycyjnych spowoduje wyłączenie świateł dziennych.
Proste?

EDIT:
Można to zautomatyzować nieco
Potrzebny przekaźnik samochodowy – zasilanie styku przekaźnika bierzemy z jakiegoś punktu, gdzie mamy napięcie ale nie zapominamy o bezpieczniku
Wyjście to oczywiście na lapki idzie
Sterowanie: – jedną stronę cewki podłaczamy tam, gdzie mamy "plus po stacyjce" (lub wyjście na pompę paliwa). Drugą stronę cewki podłączamy pod PLUS świateł pozycyjnych.
Co nam to daje: światła dzienne będą się świeciły tylko wówczas jak będzie włączona stacyjka (lub pracujący silnik) i światła pozycyjne nie będą zaświecone.
Warunek jeden: nie możemy jako świateł pozycyjnych (wszystkich) stosować oświetlenie LED.
Po prostu prąd płynący przez cewkę przekaźnika jest na tyle mały, że nie powoduje zaświecania się żarówek świateł pozycyjnych (2 x 5W przód + 2 X 5W tył + 2 x 5W tablica rejestracyjna) ale mimo to na tyle będzie duży, ze cewka spowoduje przełaczenie stylu.
Zaświecenie świateł pozycyjnych spowoduje wyłączenie świateł dziennych.
Proste?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości