Problem z kalibracją wskaźnika poziomu paliwa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez LoNGeR90 » 25 kwi 2012, 20:34

Witam. Po kilku nieudanych próbach z wyjęciem wskazówek z liczników w celu zmienia tarczy postanowiłem kupic nowy licznik a tarcze ściagnąć poprzez rozcięcie ich i w podobny sposób załozyc nowe. Po załozeniu nowego licznika tuż po kupnie, poziom paliwa wskazywał dobrze (1/2 baku) jednak po zalozeniu nowych tarcz i załozeniu zegarów z powrotem, poziom paliwa zaczął pokazywac o 1/4 za duzo. Próbowałem to jakos ustawic, ale bezskutecznie. Ma ktoś jakies pomysły, albo rade jak to ustawic?:)
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 09:59
Posty: 17
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1998

Postprzez Majki88 » 25 kwi 2012, 20:44

musisz wyjąć wskazówkę jak się przestanie podnosić opuszczać, a później wcisnąć w miejscu gdzie powinna odpowiednio wskazywać nic nie da ręczne przesuwanie w górę czy dół i tak później wróci na swoje miejsce
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez LoNGeR90 » 25 kwi 2012, 21:28

problem w tym, że ja jej nie wyciągałem i dlatego dziwi mnie błędny stan paliwa. A co do wyciągania wskazówki, to wolałbym sie obejść bez tego, gdyz ułamałem juz 2 wkazówki od temeratury i 2 od poziomu paliwa a to mój trzeci licznik :)
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 09:59
Posty: 17
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1998

Postprzez ppaciek » 30 kwi 2012, 07:39

Skoro mówisz, że wina raczej nie leży po stronie wskazówek, to winny może być pływak. Ja u siebie 2 dni temu też go naprawiałem. Wyjąłem pompkę paliwa, łącznie z odkręceniem od podstawy pływaka i rozebraniem go. Następnie środek do elektroniki i działa :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez LoNGeR90 » 17 maja 2012, 14:35

To nie bedzie wina pływaka. Sama wskazówka też raczej nie powinna byc tego przyczyną. Mysle ze to moze byc wina silniczka w którym miesci sie igla wskazówki
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 09:59
Posty: 17
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1998

Postprzez ppaciek » 17 maja 2012, 16:14

Wskazówka nie jest na silniczku, tylko na czymś w rodzaju elektromagnesu.
ja obstawiam pływak, ale mogę się mylić.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez Garbage1989 » 19 maja 2012, 10:49

tak wskazówka jest umieszczona na czymś co można nazwać ustrojem pomiarowym czyli coś podobnego do multimetru analogowego z wskazówką

Obrazek

Obrazek

może nie dokładnie taki ale o tej samej zasadzie działania zastanawiające jest to że nawet po wyłaczeniu zapłonu czyli odcięciu zasilania pozostaje w tym samym położeniu ale widocznie ma jakiś hamulec wewnątrz
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez ppaciek » 19 maja 2012, 11:46

Garbage1989 napisał(a):zastanawiające jest to że nawet po wyłaczeniu zapłonu czyli odcięciu zasilania pozostaje w tym samym położeniu ale widocznie ma jakiś hamulec wewnątrz


Heh, mnie też to zastanawiało i myślałem, że mam coś uszkodzone, ale skoro piszesz, że tak jest, to jedno zmartwienie mniej <ok>
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez Garbage1989 » 19 maja 2012, 12:59

nie wiem jak inne mazdy ale akurat wszystkie któe widziałem 323F BA miały tak więc tak to widocznie jest ale każdy kto zagląda do srodka a ma inny samochód [nie mazde] to pyta mi się czy nie mam uszkodzonego wskaźnika poziomu paliwa :D a pytania nasilają sie szczególnie gdy mam zatankowany pod korek :]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

PostTen post został usunięty przez Majki88 19 maja 2012, 22:47.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323