Obciążenie akumulatora | regulator napięcia?
Strona 1 z 1
Witam wszystkich. Piszę bo chciałbym się dowiedzieć co może być nie tak w mojej maździe... Odpalam silnik nie ważne zimny czy ciepły, i włączam światła wtedy obroty troszkę podskoczą do góry i spadną. Ale najbardziej mnie niepokoi to że nawet kiedy jadę i odsuwam czy zasuwam alektryczne szyby to aż światła przygasają... czy nawet jak dam dmuchawę na max i stoję w miejscu to czasem tak spadają obroty silnika że prawie gaśnie... To jest normalne?
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
- Od: 18 lis 2011, 11:27
- Posty: 37
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r
pierw sprawdź błędy w ECU
wyczyść przepustnice i krokowca
wyreguluj obroty w Trybie serwisowym , oczywiście silnik musi, być pierw nagrzany
następnie przejażdżka w celu sprawdzenia zachowania Silnika
jeżeli nie pomoże to sprawdź ładowanie Alternatora ,możliwe ,że pada ci regulator napięcia
pozdrawiam
wyczyść przepustnice i krokowca
wyreguluj obroty w Trybie serwisowym , oczywiście silnik musi, być pierw nagrzany
następnie przejażdżka w celu sprawdzenia zachowania Silnika
jeżeli nie pomoże to sprawdź ładowanie Alternatora ,możliwe ,że pada ci regulator napięcia
pozdrawiam
Błędów tam raczej nie znajdzie (szczególnie związanych z ładowaniem).
Nie zaszkodziłoby jednak odkręcić i przeczyścić klemy na akumulatorze aby tam był dobry styk.
To samo dotyczy głównych połączeń prądowych i masowych z accu
Nie zaszkodziłoby jednak odkręcić i przeczyścić klemy na akumulatorze aby tam był dobry styk.
To samo dotyczy głównych połączeń prądowych i masowych z accu
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kurcze a miałem nadzieje że to jednak normalne... Dzięki panowie muszę więc udać się do jakiegoś mechanika bo sam się na tym zbytnio nie znam.
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
- Od: 18 lis 2011, 11:27
- Posty: 37
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r
a jaka jest kondycja akumulatora?
pojemność w miarę ok? czyli nie 40Ah.....
szyby pobierają dość znaczny prąd,co skutkuje spadkiem napięcia w instalacji pojazdu,a sprawnie działający regulator napięcia chcąc nadrobić stratę nasyca wirnik większym prądem,czyli bardziej obciąża silnik.
pojemność w miarę ok? czyli nie 40Ah.....
szyby pobierają dość znaczny prąd,co skutkuje spadkiem napięcia w instalacji pojazdu,a sprawnie działający regulator napięcia chcąc nadrobić stratę nasyca wirnik większym prądem,czyli bardziej obciąża silnik.
lesiux napisał(a):u mnie też światła przygasają lekko jak operuje dwoma szybami na raz a mam aku centrę futura 60Ah.
Lekkie przygasanie światła jest jak najbardziej dopuszczalne ale nie tak aby aż silnik miał się zadławić
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam!
oglądałem dziś Mazdę 323 BJ 1,5 i zauwazyliśmy, że wyczuwalnie, (o ok 100obr/min) spadają obroty biegu jałowego przy włączeniu np. ogrzewania tylnej szyby. Wiem,ze może to być wina np słabo naciągniętego paska, lub oszkodzenie regulatora. alternatora – ale słyszałem też ,że niestety ten"typ" tak ma.
oglądałem dziś Mazdę 323 BJ 1,5 i zauwazyliśmy, że wyczuwalnie, (o ok 100obr/min) spadają obroty biegu jałowego przy włączeniu np. ogrzewania tylnej szyby. Wiem,ze może to być wina np słabo naciągniętego paska, lub oszkodzenie regulatora. alternatora – ale słyszałem też ,że niestety ten"typ" tak ma.
Witam was coz stwierdzilem ze nie bede szukal na forum czegos takiego poniewaz jest to rzadkie.... mam mazde 323F 1995 Rok 1,5 90km mam problem brak ładowania tzn na poczatku alternator nie ladowal wymienilem szczotki i regulator napiecia pojawilo sie ładowanie 14,5 wiec bradzo dobre po 2 dniach jade autem i radio padlo ładowania brak... podlaczylem sprzecik zeby sprawdzic ładowanie i jest... 15,5 po 5 min jest 11,8 po kolejnych 10 min jest 14,5 nie wiem kurde co to raz jest raz nie ma to nie kable poniewaz sprzecik podlaczylem pod sam alternator... moze ktos pomoc?
-
Tokio34
jeżeli masz takie skoki napięcia to albo coś jest nie tak z tym regulatorem albo alternator ma już dość radziłbym skonsultować z fachowcem żeby go wziął do sprawdzenia na odpowiednim sprzęcie bo niektórych uszkodzeń nie jesteś w stanie sprawdzić miernikiem uniwersalnym na zaciskach alternatora
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
No jednak chyba mam słaby akumulator... Bo ma tylko 44 ah...
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
- Od: 18 lis 2011, 11:27
- Posty: 37
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości