Nazwa tematu została poprawiona na regulaminową. Proszę o zapoznanie sie z zasadami nazewnictwa aby w przyszłości uniknąć przeniesienia tematu do kosza. Pozdrawiam. Moderator
Licznik pobiera zbyt duży prąd
Strona 1 z 1
witam mam problem z moją Mazdą 323F BA 1,5 16v Z5 1997r. po wyjęciu bezp. room pobó prądy spadł do 8mA gdy z tego obwodu zacząłem wyciągać wtyczki odbiorników podłączonych pod ten obwód to po wyjęciu trzech wtyczek z licznika pobór prądu spadł do 8mA ,potrzebuje rozpis złączy i schemat tego licznika.symbol i numery tego licznika 7mbh1cb , bg3f.
Nazwa tematu została poprawiona na regulaminową. Proszę o zapoznanie sie z zasadami nazewnictwa aby w przyszłości uniknąć przeniesienia tematu do kosza. Pozdrawiam. Moderator
Nazwa tematu została poprawiona na regulaminową. Proszę o zapoznanie sie z zasadami nazewnictwa aby w przyszłości uniknąć przeniesienia tematu do kosza. Pozdrawiam. Moderator
Bunny
- Od: 14 sty 2009, 16:00
- Posty: 7
- Skąd: Żukowo
- Auto: 323f BA 1,516v 1997r.
A jaki był pobór przed wyjęciem bezpiecznika?
Bo chciałbym zauważyć że bezpiecznik ROOM powiązany jest również z: Audio system (radio), Engine control system (ECU, komputer), Clock (zegarek), Spot Lights + Interior Lights (oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach itp), Trunk Light (oświetlenie bagażnika), CPU. Najczęściej zwiększony pobór prądu powodowany jest przez radio lub nie gasnące któreś ze świateł (np. bagażnik) Radzę sprawdzić zanim zaczniesz rozbierać zegary bo nie słyszałem aby kiedyś były powodem zwiększonego poboru prądu.
Bo chciałbym zauważyć że bezpiecznik ROOM powiązany jest również z: Audio system (radio), Engine control system (ECU, komputer), Clock (zegarek), Spot Lights + Interior Lights (oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach itp), Trunk Light (oświetlenie bagażnika), CPU. Najczęściej zwiększony pobór prądu powodowany jest przez radio lub nie gasnące któreś ze świateł (np. bagażnik) Radzę sprawdzić zanim zaczniesz rozbierać zegary bo nie słyszałem aby kiedyś były powodem zwiększonego poboru prądu.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
270mA .System audio,zegar jest rozłączone a światełka wszystkie gasną.pobór prądu spadł do wartości 8mA jak wyjąłem kości z licznika
Bunny
- Od: 14 sty 2009, 16:00
- Posty: 7
- Skąd: Żukowo
- Auto: 323f BA 1,516v 1997r.
To może najpierw jeszcze zlokalizuj która to kostka z trzech? Jedna z dwóch 14 PIN czy ta 16 PIN? Ile ma przewodów i jakie kolory? Będę mógł wtedy napisać do jakich obwodów przypisane są konkretne kable, bo póki co jest ich zbyt wiele i przydało by się zawęzić poszukiwania 
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Z kości nr. 3 pin Q jak go wyjme z kości podczas gdy kość jest umieszczona w liczniku to pobór prądu spada do 8mA na tym pinie jest przewód koloru czarnego z cienkim czerwonym paskiem za licznikiem rozdziela się on na trzy obwody. Masz może pinologie do tego licznika
?

Bunny
- Od: 14 sty 2009, 16:00
- Posty: 7
- Skąd: Żukowo
- Auto: 323f BA 1,516v 1997r.
w liczniku oznaczenie kości wygląda tak: jeżeli patrzysz na licznik tak jak byś siedział za kierownicą to zaczynając od lewej strony CON2(16 pinów) i CON3(20 pinów) w takiej kolejności jakiej napisałem a po prawej stronie jest kość z zasilaniem licznika z bezp. ROOM jej oznaczenie to CON1(18 pinów) wszystkie te kośtki mają dwa rzędy pinów.
SILNIK przód samochodu
CON2 ,,,, CON3 ,,,,,, CON1
B........P ,B..........T , B.........R
A........O, A..........S , A.........Q
KIEROWNICA tył samochodu
Jeżeli wszystkie kostki sa podłączone do licznika to pobór prądu wynosi 220mA i jeżeli wyjmę teraz kość CON3 to po 20sekundach prąd spada do 8 mA. i na tej kostce CON3 jak wyciągne pin Q(czarny z czerwonym paskiem) to pobór spada po 20 sekundach do 8mA .A teraz jeżeli kostki CON 2 i 3 są podłączone do licznika a kość CON1 nie jest podłączona to pobór prądu wynosi 8mA .w Kości CON1 pod pinB jest dociągnięte zasilanie z bezpiecznika room.
Spróbuj wysłać mi ten obraz co nie możeszwkleić na e-maila : elektrobunny@wp.pl
SILNIK przód samochodu
CON2 ,,,, CON3 ,,,,,, CON1
B........P ,B..........T , B.........R
A........O, A..........S , A.........Q
KIEROWNICA tył samochodu
Jeżeli wszystkie kostki sa podłączone do licznika to pobór prądu wynosi 220mA i jeżeli wyjmę teraz kość CON3 to po 20sekundach prąd spada do 8 mA. i na tej kostce CON3 jak wyciągne pin Q(czarny z czerwonym paskiem) to pobór spada po 20 sekundach do 8mA .A teraz jeżeli kostki CON 2 i 3 są podłączone do licznika a kość CON1 nie jest podłączona to pobór prądu wynosi 8mA .w Kości CON1 pod pinB jest dociągnięte zasilanie z bezpiecznika room.
Spróbuj wysłać mi ten obraz co nie możeszwkleić na e-maila : elektrobunny@wp.pl
Bunny
- Od: 14 sty 2009, 16:00
- Posty: 7
- Skąd: Żukowo
- Auto: 323f BA 1,516v 1997r.
Już do tego doszłem ze jest to sterowanie podświetleniem w zamkach i jednocześnie przy stacyjce ,w zamkach wyciąłem to podświetlenie a co zrobić z podświetleniem stacyjki wyciąć????
Bunny
- Od: 14 sty 2009, 16:00
- Posty: 7
- Skąd: Żukowo
- Auto: 323f BA 1,516v 1997r.
A przy odłączonym tym przewodzie (czarny z czerwonym paskiem) zapala się podświetlanie stacyjki po otwarciu drzwi i gaśnie po tych 20-30 sekundach ? Bo jeśli tak, to ten przewód to sygnał z zamka do załączenia podświetlenia, i jest gdzieś przetarty. W tym przypadku go po prostu odłącz od zegarów i tak zostaw. Powinno być OK.
- Od: 25 paź 2008, 20:07
- Posty: 80
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r
acha dzięki

Bunny
- Od: 14 sty 2009, 16:00
- Posty: 7
- Skąd: Żukowo
- Auto: 323f BA 1,516v 1997r.
Znalazłem główna przyczynę rozładowywania akumulatora ,przyczyną był spalone uzwojenie w alternatorze które pobierało prąd .tyle pieprzenia w instalacji elektrycznej wewnątrz autka a tu alternator winny wszystkiemu.
Mam jeszcze jedno pytanie gdzie znajduje się ECU ABS-u .kontrolka ABS pali sie a błędów od cholery i ciut ciut a wykasować ich nie można testerem ani przez odłączenie aku. Może zapomniałem kość włożyć
???? chyba że jest jakaś procedura wykasowania błędów w ABS-ie ,
POMÓŻCIE bo chciałbym się pozbyć tego auta.

Mam jeszcze jedno pytanie gdzie znajduje się ECU ABS-u .kontrolka ABS pali sie a błędów od cholery i ciut ciut a wykasować ich nie można testerem ani przez odłączenie aku. Może zapomniałem kość włożyć
POMÓŻCIE bo chciałbym się pozbyć tego auta.
Bunny
- Od: 14 sty 2009, 16:00
- Posty: 7
- Skąd: Żukowo
- Auto: 323f BA 1,516v 1997r.
Kasowanie błędów ABS odbywa się inaczej niż jeśli chodzi o ECU, wszystko jest na forum, wystarczy trochę poszukać
EDIT:
10 sekund szukania i temat o kasowaniu błędów ABS jest... to nie jest takie trudne
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61253
EDIT:
10 sekund szukania i temat o kasowaniu błędów ABS jest... to nie jest takie trudne
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61253
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
A ja mam pytanie czy można jeździć z wyciągniętym bezpiecznikiem "room"? Cos mi rozładowywało aku, pojechałem do elektryka i stwierdził ze to bezpiecznik "room". Jako że myślałem że jest on tylko od oświetlenia wnętrza i radia oraz z braku czasu i kasy na szukanie przyczyny poboru prądu postanowiłem narazie jeździć z wyciągnietym. A tu w wątku przeczytałem że jest on jeszcze odpowiedzialny za :
Głownie chodzi mi o ECU i CPU. Może im się coś stać? Wpływa to jakoś negatywnie na nie, że jeżdżę bez tego bezpiecznika?
chudy napisał(a):udio system (radio), Engine control system (ECU, komputer), Clock (zegarek), Spot Lights + Interior Lights (oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach itp), Trunk Light (oświetlenie bagażnika), CPU
Głownie chodzi mi o ECU i CPU. Może im się coś stać? Wpływa to jakoś negatywnie na nie, że jeżdżę bez tego bezpiecznika?
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
Raczej negatywnych zjawisk nie powinno być skoro autko normalnie pracuje.
Ale dla własnego komfortu warto byłoby zobaczyć, który odbiornik jest taki "prądożerny".
Ale dla własnego komfortu warto byłoby zobaczyć, który odbiornik jest taki "prądożerny".
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości