Licznik pobiera zbyt duży prąd

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marcin Król » 14 sty 2009, 16:12

witam mam problem z moją Mazdą 323F BA 1,5 16v Z5 1997r. po wyjęciu bezp. room pobó prądy spadł do 8mA gdy z tego obwodu zacząłem wyciągać wtyczki odbiorników podłączonych pod ten obwód to po wyjęciu trzech wtyczek z licznika pobór prądu spadł do 8mA ,potrzebuje rozpis złączy i schemat tego licznika.symbol i numery tego licznika 7mbh1cb , bg3f.

Nazwa tematu została poprawiona na regulaminową. Proszę o zapoznanie sie z zasadami nazewnictwa aby w przyszłości uniknąć przeniesienia tematu do kosza. Pozdrawiam. Moderator :)
Bunny
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 16:00
Posty: 7
Skąd: Żukowo
Auto: 323f BA 1,516v 1997r.

Postprzez chudy » 14 sty 2009, 18:05

A jaki był pobór przed wyjęciem bezpiecznika?
Bo chciałbym zauważyć że bezpiecznik ROOM powiązany jest również z: Audio system (radio), Engine control system (ECU, komputer), Clock (zegarek), Spot Lights + Interior Lights (oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach itp), Trunk Light (oświetlenie bagażnika), CPU. Najczęściej zwiększony pobór prądu powodowany jest przez radio lub nie gasnące któreś ze świateł (np. bagażnik) Radzę sprawdzić zanim zaczniesz rozbierać zegary bo nie słyszałem aby kiedyś były powodem zwiększonego poboru prądu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Marcin Król » 14 sty 2009, 23:05

270mA .System audio,zegar jest rozłączone a światełka wszystkie gasną.pobór prądu spadł do wartości 8mA jak wyjąłem kości z licznika
Bunny
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 16:00
Posty: 7
Skąd: Żukowo
Auto: 323f BA 1,516v 1997r.

Postprzez chudy » 15 sty 2009, 19:46

To może najpierw jeszcze zlokalizuj która to kostka z trzech? Jedna z dwóch 14 PIN czy ta 16 PIN? Ile ma przewodów i jakie kolory? Będę mógł wtedy napisać do jakich obwodów przypisane są konkretne kable, bo póki co jest ich zbyt wiele i przydało by się zawęzić poszukiwania :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Marcin Król » 15 sty 2009, 21:48

Z kości nr. 3 pin Q jak go wyjme z kości podczas gdy kość jest umieszczona w liczniku to pobór prądu spada do 8mA na tym pinie jest przewód koloru czarnego z cienkim czerwonym paskiem za licznikiem rozdziela się on na trzy obwody. Masz może pinologie do tego licznika ??? :( :( :( :(
Bunny
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 16:00
Posty: 7
Skąd: Żukowo
Auto: 323f BA 1,516v 1997r.

Postprzez chudy » 15 sty 2009, 22:24

Mam, tylko wkleić nie mogę – dane zabezpieczone przed kopiowaniem. Jeśli jest to drugi pin od lewej (zależy jak patrzeć) w najdłuższej kostce to jest to sygnał rozruchu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Marcin Król » 16 sty 2009, 10:52

w liczniku oznaczenie kości wygląda tak: jeżeli patrzysz na licznik tak jak byś siedział za kierownicą to zaczynając od lewej strony CON2(16 pinów) i CON3(20 pinów) w takiej kolejności jakiej napisałem a po prawej stronie jest kość z zasilaniem licznika z bezp. ROOM jej oznaczenie to CON1(18 pinów) wszystkie te kośtki mają dwa rzędy pinów.
SILNIK przód samochodu
CON2 ,,,, CON3 ,,,,,, CON1
B........P ,B..........T , B.........R
A........O, A..........S , A.........Q
KIEROWNICA tył samochodu
Jeżeli wszystkie kostki sa podłączone do licznika to pobór prądu wynosi 220mA i jeżeli wyjmę teraz kość CON3 to po 20sekundach prąd spada do 8 mA. i na tej kostce CON3 jak wyciągne pin Q(czarny z czerwonym paskiem) to pobór spada po 20 sekundach do 8mA .A teraz jeżeli kostki CON 2 i 3 są podłączone do licznika a kość CON1 nie jest podłączona to pobór prądu wynosi 8mA .w Kości CON1 pod pinB jest dociągnięte zasilanie z bezpiecznika room.
Spróbuj wysłać mi ten obraz co nie możeszwkleić na e-maila : elektrobunny@wp.pl
Bunny
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 16:00
Posty: 7
Skąd: Żukowo
Auto: 323f BA 1,516v 1997r.

Postprzez misb » 16 sty 2009, 14:32

A nie jest to czasem sterowanie podświetlania stacyjki. I te 220mA bierze żarówka przy stacyjce ?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez Marcin Król » 16 sty 2009, 15:56

Już do tego doszłem ze jest to sterowanie podświetleniem w zamkach i jednocześnie przy stacyjce ,w zamkach wyciąłem to podświetlenie a co zrobić z podświetleniem stacyjki wyciąć????
Bunny
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 16:00
Posty: 7
Skąd: Żukowo
Auto: 323f BA 1,516v 1997r.

Postprzez misb » 16 sty 2009, 19:06

A przy odłączonym tym przewodzie (czarny z czerwonym paskiem) zapala się podświetlanie stacyjki po otwarciu drzwi i gaśnie po tych 20-30 sekundach ? Bo jeśli tak, to ten przewód to sygnał z zamka do załączenia podświetlenia, i jest gdzieś przetarty. W tym przypadku go po prostu odłącz od zegarów i tak zostaw. Powinno być OK.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez Marcin Król » 17 sty 2009, 19:48

acha dzięki
;)
Bunny
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 16:00
Posty: 7
Skąd: Żukowo
Auto: 323f BA 1,516v 1997r.

Postprzez Marcin Król » 26 sty 2009, 15:25

Znalazłem główna przyczynę rozładowywania akumulatora ,przyczyną był spalone uzwojenie w alternatorze które pobierało prąd .tyle pieprzenia w instalacji elektrycznej wewnątrz autka a tu alternator winny wszystkiemu.
Mam jeszcze jedno pytanie gdzie znajduje się ECU ABS-u .kontrolka ABS pali sie a błędów od cholery i ciut ciut a wykasować ich nie można testerem ani przez odłączenie aku. Może zapomniałem kość włożyć ?????? chyba że jest jakaś procedura wykasowania błędów w ABS-ie ,
POMÓŻCIE bo chciałbym się pozbyć tego auta. :( :( :( :(
Bunny
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 16:00
Posty: 7
Skąd: Żukowo
Auto: 323f BA 1,516v 1997r.

Postprzez chudy » 26 sty 2009, 20:50

Kasowanie błędów ABS odbywa się inaczej niż jeśli chodzi o ECU, wszystko jest na forum, wystarczy trochę poszukać :)

EDIT:
10 sekund szukania i temat o kasowaniu błędów ABS jest... to nie jest takie trudne :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61253
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Grafit » 27 gru 2010, 09:11

A ja mam pytanie czy można jeździć z wyciągniętym bezpiecznikiem "room"? Cos mi rozładowywało aku, pojechałem do elektryka i stwierdził ze to bezpiecznik "room". Jako że myślałem że jest on tylko od oświetlenia wnętrza i radia oraz z braku czasu i kasy na szukanie przyczyny poboru prądu postanowiłem narazie jeździć z wyciągnietym. A tu w wątku przeczytałem że jest on jeszcze odpowiedzialny za :
chudy napisał(a):udio system (radio), Engine control system (ECU, komputer), Clock (zegarek), Spot Lights + Interior Lights (oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach itp), Trunk Light (oświetlenie bagażnika), CPU


Głownie chodzi mi o ECU i CPU. Może im się coś stać? Wpływa to jakoś negatywnie na nie, że jeżdżę bez tego bezpiecznika?
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Marek 161BD081 » 23 lut 2011, 09:34

Raczej negatywnych zjawisk nie powinno być skoro autko normalnie pracuje.
Ale dla własnego komfortu warto byłoby zobaczyć, który odbiornik jest taki "prądożerny".
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323