Przekładka immobilizera z auta do auta

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wvx » 29 paź 2008, 23:31

Jako że niedługo będę przekładał silnik Z5 na BP, wiem że razem z komputerem muszę przełożyć immo. Chciałbym się jak najlepiej do całej operacji przygotować, dlatego zakładam ten temat i proszę o sugestie i pomoc :)

A więc planuję zadziałać w ten sposób: Przekładam kompa + wiązka + immo(czarną puszeczkę) z jednego do drugiego auta oraz przekładam ten element w główce kluczyka w którym zapisany jest kod(oba samochody mają takie same kluczyki). Czy to wystarczy?
Jak ktoś wyciągał kiedyś ten element z główki kluczyka mógłby napisać czy jest na to jakiś konkretny sposób, bo nie chciałbym go zniszczyć poprzez grzebanie na oślep :|

Wole nie przekładać stacyjki, bo wtedy musiałbym wozić 2 komplety kluczyków, ale jeśli nie będzie innego wyjścia to czy ta pętla wokół stacyjki nie będzie głupieć mając w pobliżu 2 kluczyki i dwa różne kody?

No i największa prośba, bo od dwóch dni próbuje znaleźć w obu autach tą centralkę immo i nie mogę znaleść :| Wiem jak powinna wyglądać, gdzie mniej więcej się znajduje, a mimo to nie widzę jej <jelen> Dlatego jakby ktoś mógł wkleić zdjęcie na którym zobaczę ten tajemniczy element wraz z umiejscowieniem :D (Immo napewno mam bo jest w kluczyku oraz zapala i gaśnie lampka zaraz po odpaleniu)

Dzięki za wszelką pomoc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez misb » 30 paź 2008, 01:56

Albo ja o czymś nie wiem, albo nie ma czegoś takiego jak centralka immo. Jest wzmacniacz sygnału z pętli przy stacyjce i nic więcej. Ten wzmacniacz jest niezależny od kodu w kluczyku, więc może zostać stary.
A więc przy takiej przekładce zmieniasz tylko kompa, bo inny motor, no i pastylki w kluczykach aby pasowały do tego nowego kompa w którym zaszyte są kody immo. Nic więcej.
Co do położenia pastylki w kluczyku, to nie mam pojęcia, ale jak nie dostaniesz lepszej odpowiedzi to jest pewien sposób aby przynajmniej dowiedzieć się w której połówce kluczyka ta pastyla jest. Szczelne owinięcie folią aluminiową połowy plastiku z kluczyka powinno zablokować sygnał z pastylki, a więc w ten sposób możesz zlokalizować gdzie ona jest. Potem nóż(piłka), klej i będzie OK.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez wvx » 30 paź 2008, 02:18

Oba kluczyki wyglądają dokładnie tak jak na zdjęciu poniżej, te widoczne wyżłobienie jest wyraźnie oddzielone od reszty główki, więc na pewno o to chodzi. Pytanie jak ten element wyciągnąć nie uszkadzając go? Próbowałem podważyć małym śrubokrętem, ale zaczął pękać plastik wokół...:|

Obrazek

Natomiast jeśli chodzi o centralkę immo to po rozmowach z innymi klubowiczami wnioskuje że powinna takowa być, a patrząc na przykładowe zdjęcie z Allegro (koleś sprzedaje komp + immo) widać poszukiwany element...
Obrazek

no tylko nie mogę u siebie czegoś takiego znaleźć :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 4 lis 2008, 22:16

nikt nie przekładał immo? Jakoś nie chce mi się wierzyć... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez gadula » 4 lis 2008, 23:32

Może być jeszcze taka możliwość, że sterownik immo masz wbudowany w kompa :| Tak miały napewno wersje po lifcie.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Koleś » 16 lis 2008, 10:47

a co do wyciagniecia z kluczyka immo to bedzie cięzko bo jest to wtopiony transponder koloru białego najczesciej taka mała pestka
mozesz podłubac i to wyjąć ale ciezko bedzie to czymś zaślepić w nowym kluczyku o ile wyglada tak samo
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez johny » 16 lis 2008, 13:16

Puszka moze być pod radiem koło popielniczki, albo nad/za schowkiem, jest chyba jeszcze jedna możliwość nad nogami kierowcy.
W modelu który ja robłem była akurat pod radiem.
Transponder jest w kluczyku pod tą widoczną zaślepką, można go wyciągnąć, ale delikatnie bu jest kruchy.
Pozdro
jakby co to gg 4467743
Początkujący
 
Od: 19 lis 2007, 23:34
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 626GD 2,0 16V 4WS '89

Postprzez wvx » 19 sty 2009, 01:00

znalazłem poszukiwany element...tak jak to w życiu był na takim widoku że po prostu go przeoczyłem <lol>
temat do zamknięcia...no chyba że moderator uważa inaczej :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez soul » 30 sty 2009, 14:08

pytanie, immo od 1.5 nie bedzie dzialac z kompem od 1.8? :P

gadula napisał(a):Może być jeszcze taka możliwość, że sterownik immo masz wbudowany w kompa ysz Tak miały napewno wersje po lifcie.


ja mam 98r i nie jest, modul immo jest nad nogami kierowcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez śliwka » 20 lut 2011, 22:45

a może ktoś mi wrzucić zdjęcie jak wygląda rzekomo moduł immo nad nogami kierowcy bo ja tam nic nie widzę u siebie, widze tylko czarna puszeczke połączoną kabelkiem z pętlą indukcyjną
Początkujący
 
Od: 15 gru 2009, 12:33
Posty: 18
Skąd: Legnica
Auto: 323P BA 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323