Podłączenie siłownika do otwierania bagaznika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez slusek19 » 9 sty 2010, 23:43

Witam wszystkich.
nie wiem czy w dobrym dziale piszę (jak nie to proszę o przeniesienie)
Mam takie pytanie czy dało by się coś takiego zamontować żeby bagażnik w 323F BA był otwierany z pilota ? nie musi być z tego pilota od alarmu. Może być (a nawet lepiej by było) jakby był to drugi osobny pilot.
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 22:33
Posty: 32
Skąd: Raba N.
Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.

Postprzez Lucasek » 10 sty 2010, 01:07

Da się, ja planuje coś takiego.
Siłowinik slave, przekaźnik 12V i montujesz.
Ja biore sygnal z niedawno zamontowanej centralki.
Więcej szczegółów jest na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez slusek19 » 10 sty 2010, 10:25

w jakim temacie na forum to jest? bo coś nie moge znaleźć
spalanie mojej eFki :
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 22:33
Posty: 32
Skąd: Raba N.
Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.

Postprzez organo » 10 sty 2010, 11:00

jesli nie chcesz poprostu wciskac tego cholerstwa to musisz zamontowac silownik b. mocny wszystko jest na allegro.
chyba ze chodzi ci by blokowanie zamka bylo z pilota ale to jest dostepne fabrycznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez slusek19 » 10 sty 2010, 22:29

chodzi mi o to że: idę sobie ze sklepu do samochodu i otwieram zamki z pilota (wyłączam alarm) i naciskam sobie na przycisk w drugim pilocie i bagażnik sam mi się podnosi. Teraz muszę albo kluczykiem otwierać albo lecieć do auta i koło siedzenia jest dźwignia którą trzeba podnieść żeby się zwolniła blokada. chyba dość jasno to zobrazowałem? jak wstawię mocniejsze siłowniki niż mam teraz to będzie ciężko zamknąć
spalanie mojej eFki :
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 22:33
Posty: 32
Skąd: Raba N.
Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.

Postprzez Lucasek » 11 sty 2010, 09:59

wow – sam sie podnosi, siłowniki same chyba nie podniosą Ci klapy.
Ja myślałem o naciśnięciu guzika i odblokowaniu się klapy, w sensie, że odskoczy z zamka tak samo jak po pociągnieciu dźwigienki pod fotelem.
Ale żeby się sama otwierała potrzebujesz jakiegoś aktywnego siłownika.
Dla mnie to troche skomplikowane, ale jak coś wyczarujesz daj znaka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez organo » 11 sty 2010, 11:02

ale on chyba ma mocne silowniki tylko pewnie sam zamek nie dziala na pilota
he w sumie ciekawy pomysl nie wpadlem na to by dac mocniesze silowniki i otwierac automatycznie klape :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez rumunn95 » 11 sty 2010, 11:07

juz kiolega w escorcie zalozys mocniejsze silowniki to po czasie mozna bylo reke wlozyc miedzy klape a bude powodzenia :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez slusek19 » 11 sty 2010, 16:12

nie chodziło mi tu akurat o mocne siłowniki (bo wtedy będzie ciężko zamknąć) ! może jest jakiś mechanizm który jakoś to podnosi ? widziałem to kiedyś w jakimś innym aucie !? coś na zasadzie automatycznego domykania szyb ! pomysł moim zdaniem ciekawy ale nie wiem czy możliwy do zrealizowania
spalanie mojej eFki :
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 22:33
Posty: 32
Skąd: Raba N.
Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.

Postprzez adamax4 » 11 sty 2010, 17:41

Myślę, że dałoby radę zrobić, żeby klapa się sama unosiła stosując elektryczne siłowniki. Coś takiego jak tu: http://www.allegro.pl/item874433933_sil ... avara.html

Tylko, że akurat ten jest ciut drogi, ale pewnie można znaleźć taniej takie rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez slusek19 » 11 sty 2010, 23:26

oooo :D właśnie o coś takiego mi chodziło :D tylko faktycznie trochę drogo :( tak do 200 zł bym mógł dać ale 350 to trochę będzie musiał bagażnik poczekać ale wielkie dzięki za pomoc
spalanie mojej eFki :
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 22:33
Posty: 32
Skąd: Raba N.
Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.

Postprzez Lucasek » 12 sty 2010, 13:10

pozatym troch to duże, cięzko bedzie to gdzies upakować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez maris801801 » 19 lut 2010, 16:29

Witam. Mam centralny zamek z dostępem do otwierania bagarznika. Zakupiłem więc siłownik slave i komplent nie wiem jak to mam podłączyć. Z centralki c.z. wychodzi jeden kabelek (czarno-czerwony) oznaczony na masę "–". Czy mam podłączyć ten kabelek (z centralki) do jednego przewodu z siłownika, a 2 kabelek ze siłownika do masy auta? Czy robi się to jakoś inaczej?
Z góry dziękuje za odpowiedz ;)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez PLaster » 20 lut 2010, 16:59

ten temat już się przewijał, np TU ale napiszę Ci co i jak (później scalę te dwa wątki)

i tak, skoro wychodzi j jeden kabelek oznaczony jako minus "–" to wnioskuje, że po naciśnięciu na pilocie przycisku od bagażnika, pojawia się na tym kablu minus (spr w instrukcji c.z) i teraz potrzebny Ci będzie dodatkowy kabel z "+" który jest cały czas (nawet po wyjęciu kluczyków) czyli np. ten co zasila centralkę. z tym że na tym kablu powinien być większy prąd (tak by było najlepiej) i teraz podłączasz oba kable do siłownika empirycznie (metodą prób i błędów) by ustalić jak ma działać siłownik ty Ci otworzył klapę. dalsza część to pociągniecie kabli i montaż
powodzenia ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez maris801801 » 8 mar 2010, 00:34

Super wszystko chodzi ;) W centralce byl –, wiec druga strone silownika podlaczylem pod +. Wszystko dziala w jak najlepszym pozadku! Dzieki
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez markmas » 8 mar 2010, 01:42

Podepnę się z prywatą, bo chyba mi PW w kosmos poleciało :/

Plaster – masz może rozpiskę bezpieczników w GD? Może być skan, zdjęcie, cokolwiek :) Gdzieś mi się posiała cała dokumentacja od madzi i oczywiście znajdzie się jak już będzie zbędna :)

Oczywiście i tak przy najbliższej okazji u mnie soczek, a jak nie będziesz za kółkiem to piwko :)

THX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez PLaster » 8 mar 2010, 11:27

markmas napisał(a):Plaster – masz może rozpiskę bezpieczników w GD?

pewnie mam ;)
patrz pw
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez flinio » 31 lip 2010, 03:07

Witam!
Czy ktoś już może próbował podłączyć taki siłownik do 626 gf?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez ptr_mati » 16 sty 2011, 18:35

Kolego w 626 tez nie powinno być problemu tylko znajdź dobre miejsce na siłownik i będzie działać no i do tego trochę kabelków do centralki zamka centralnego jeśli obsługuje dodatkowe wyjście właśnie na bagażnik
Mazda I Love You:D
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2008, 14:41
Posty: 33
Skąd: Ptr
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC GT :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323