Ja zdecydowałem się na siłowniki od innego auta z kilku powodów:
– cena za kpl. do Mazdy ponad 200zł, kpl. do Opla 60zł
– siłowniki opla są 200N mocniejsze niż mazdy, ważne szczególnie dla osób które mają spojler lub głośniki w półce
Czyli po kolei, będą nam potrzebne:
1. siłowniki do Opla Zafiry (ja płaciłem 60zł 2 szt.)
2. idziemy na szrot i kupujemy 4x kulki do siłowników ( mogą być dwa a drugie dwa można wyciąć ze starych mazdowskich, ważne żeby dwa miały krótką szyjkę bo siłownik nie wejdzie koszt 5zł. szt.)
3. czarny spray i papier ścierny żeby ładnie wyglądało
4. Szlifierka
5. Imadło
6. Klucz 12'' i 10'' i dwie nakrętki do kulek
Ze starych siłowników wycinamy tą końcówkę która jest przykręcana dwoma śrubami wycinamy z niej tą ruchomą końcówkę która łączy się z siłownikiem, dziurę rozwiercamy tak żeby weszła kulka, z drugiej strony łapiemy ją śrubką a resztę ucinamy. Potem możemy przejechać papierem ściernym i prysnąć sprayem. Po założeniu wygląda to tak:



na aucie wygląda to tak:

korzyści:
150zł zaoszczędzone
mocniejsze siłowniki