Parowanie szyb oraz stęchłe powietrze z nawiewu.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez QwErTy256 » 4 wrz 2005, 23:36

Taki spray do szyb, który zapobiega parowaniu... w Tesco czy w Nomi... chyba 15zł zapłaciłem i narazie go mam dużo... jak skoczę jutro do auta, to powiem dokładnie, co to jest.
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 16:44
Posty: 29
Auto: Mazda 323C 97' 1.5

Postprzez misiolot » 5 wrz 2005, 09:26

Też go mam ale chyba jakiś "lewy" bo niewiele pomaga. Mój firmuje Shell a nazywa się po prosty Anti-Fog.
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez QwErTy256 » 6 wrz 2005, 23:33

Ja mam firmy K2 i sprawuje się całkiem dobrze. Na samym dole jest napisane Anti-fog, ale jeszcze jakaś nazwa jest, lecz już nie pamietam jaka ;)
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 16:44
Posty: 29
Auto: Mazda 323C 97' 1.5

Postprzez Anade » 8 wrz 2005, 21:11

Też muszę wypróbować, bo w deszczu, to jednak strasznie parują.
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez misiolot » 10 wrz 2005, 10:30

QwErTy256 napisał(a):Ja mam firmy K2 i sprawuje się całkiem dobrze. Na samym dole jest napisane Anti-fog, ale jeszcze jakaś nazwa jest, lecz już nie pamietam jaka ;)
Używałem ich płynu do mycia silników. Jeśli ten Anti-fog jest podobnej jakości, to musi być naprawdę dobry.
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez muniek » 12 wrz 2005, 20:36

Przy parujących szybach itd. (w autach wyposażonych w klimę) podstawowa rzecz, jaką trzeba zrobić , to sprawdzić drożność odpływu skroplin z parownika klimy. Najprościej przedmuchać sprężonym powietrzem od spodu samochodu (kanał lub podnośnik). Często pomaga.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2005, 20:06
Posty: 12
Skąd: biala podlaska
Auto: 323f BG 1,6 16v

Postprzez KosteK » 13 wrz 2005, 07:10

Ech, śledziłem ten temat z ciekawości, myślałem, że mnie to nie dotknie. Dzisiaj rano przejechałem 20 km, zatrzymałem się pod sklepem, wsiadam po kilku chwilach do auta, przekręcam kluczyk i dup... nagle cała przednia szyba zaparowana, dałem dmuchawę tylko na szybę, największą moc wiatraka – no ledwiusieńko od samego spodu zaczeło wyglądać co jest po drugiej stronie szyby. Troszkę mnie to zirytowało.
W ASO sprawdzili po nrze VIN że nie mam filtra przeciwpyłkowego, zaglądałem narazie od góry kratki podszybia i wygląda na czysto. Nie mam klimy (guzik w aucie jest :) )
Kupić ten anti fog ;) ??
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez diesel » 16 wrz 2005, 14:43

Kupuj Anti – Fog'a bo muszę przyznać, że naprawdę działa.

1. Kupiłem Anti – Fog'a firmy "Auto Land" w Tesco za jakieś 9,99 zł ;)
2. Umyłem szyby płynem do szyb (od środka oczywiście ;)
3. Wytarłem do sucha
4. Spryskałem Anti-Fog'iem (od środka oczywiście ;)
5. Wytarłem do sucha
6. I w końcu przejrzałem na oczy ;)

Przyznam, że jestem mile zaskoczony, nie muszę póki co włączać wentylatora mimo, że na dworzu deszcz. Ciekawe tylko, na jak długo takie pojedyńcze "smarowanie" wystarczy (póki co 3 dni i jest OK ;)
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 39
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez Pioteq25 » 22 mar 2006, 20:55

Zamówiłem sobie filierek pyłkowy i ku mojemu zdziwieniu w pudełku znajdują się trzy filtry (foto) a spodziewałem się jednego :|
Znalazłem filtr w aucie pod schowkiem, ale jeden a te dwa dodatkowe gdzie się znajdują???
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez siwy_dymek » 22 mar 2006, 21:34

KosteK napisał(a):Ech, śledziłem ten temat z ciekawości, myślałem, że mnie to nie dotknie. Dzisiaj rano przejechałem 20 km, zatrzymałem się pod sklepem, wsiadam po kilku chwilach do auta, przekręcam kluczyk i dup... nagle cała przednia szyba zaparowana, dałem dmuchawę tylko na szybę, największą moc wiatraka – no ledwiusieńko od samego spodu zaczeło wyglądać co jest po drugiej stronie szyby. Troszkę mnie to zirytowało.
W ASO sprawdzili po nrze VIN że nie mam filtra przeciwpyłkowego, zaglądałem narazie od góry kratki podszybia i wygląda na czysto.



A ja sie wlasnie nosilem z takim tematem od kilku dni! Troche sie porozgladalem pod schowkiem i sie troche szoklem! Wyglada na to ze tez nie mam filtra przeciwpylkowego, bo wszystkie te graty za schowkiem wygladaja inaczej niz w innej madzi BA ktorej ten interes ogladalem od dolu :D

Tu na zdjeciu widac to co jest za schowkiem! Pionowa popielata krawedz to dol schowka! Widac jakas czarna rure z przewezeniem i z tylu czarny otwor dookola ktorego jest lakier!

Obrazek

Obrazek
Namierzylem ze otwor ten wylatuje w komorze silnika i jest lekko przysloniety takim plastikiem pod skosem, wyglada to na fabryczny patent!
No ale!! po testach przy wlaczonych nawiewach z poborem powietrza z zewnatrz samochodu jest ono pobierane z innejj dziurki :) -z tej kratki na rogu podszybi, sprawdzane woreczkiem-zasysa!
To by sie zghadzalo z tym co ogladalem pod schowkiem, bo dziura (ta nazwijmy ja "biala") jest tylko dziura i z niczym nie jest polaczona, a czarny lej, rura ze zwezka nie ma z nia lacznosci i skads musi powietrze dmuchac! Najbardzije skrajnie, z prawej strony wydaje mi sie ze jest silniczek dmuchawy, jest tam troche platiku, ale nic w ksztalcie filtra nei namierzylem! No i moje pytanie jets takie, po co przyciski w stylu "wewnetrzny/zewnetrzny obieg powietrza" jak mam i tak dziure do kabiny!
A juz nie moge wytrzymac z tym pylem ktory co chwile mi sie osadza pod szyba wewnatrz! A na mrozie to wrecz krysztalki lodu wylatuja!
No i co to qrw%^%^!!!! ma byc? filtr przeciwpylkowy byl wyposazeniem ekstra? :|
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Briareos » 22 mar 2006, 22:44

Jak masz taki układ (a z tego co widzę to masz):
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=27
to nie masz filtra przeciwpyłkowego.
Dmuchawa jest na dole po prawej na zdjęciu, silnik jest od spodu. Klapka którą znazlazłeś to zaślepka przelotu instalacji klimy – a przynajmniej tak mi się wydaje.
Są wady nieposiadania filtra (syf pod szybą który trzeba co jakiś czas mokrą ściereczką ładnie posprzątać, różne paprochy i liście/nasionka z drzew, ba – czasem i owady :| Są też zalety – lepszy nawiew i mniejsze problemy z parowaniem, wystarczy tylko mieć czyste szyby od środka (czyste, nie przetarte czym wpadło pod rękę akurat) i drożne odpływy z podszybia.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez siwy_dymek » 23 mar 2006, 01:07

A czy to normalne ze mam ten bialy otwor caly czas otwarty? Ja tam zadnej zaslepki nie mam, a w komorze silnika jest plastik ktory ksztaltem przypomina jakis chwyt powietrza! Moze go przytkac zeby mi smrody prosto z komory silnika nie szly??
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez KosteK » 23 mar 2006, 08:21

Problem u mnie zniknął już jakiś czas temu. Sądze że parowały się po pierwsze bo były nieumyte, a po drugie, że silnik cały wysmarowany był jakimś mazidłem do mycia silników. Na początku jak kupiłem i jeździłem podczas deszczu, to musiało się wszystko jakoś połączyć z wodą, odparowywało i leciało mi do środka (na szyby). Z czasem ten "syf" się zmył i oprócz tego użyłem kilka razy Anti-Foga :]. Obecnie dbam o czystość "szkła" w środku i co jakiś czas nanoszę Anti-Fog.
Problemu nie ma.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez LuK » 23 mar 2006, 10:09

a ja napisze ze u mnie w 323 F 1,5 BA 1998 nie ma filtru przed/pod schowkiem pasazera, nurkowanie glowa w dol w miejsce gdzie trzyma pasazer nogi- moze i przyjemne , ale nie ma nigdzie tam nic do odkrecenia – moze szukac w innym miejscu??????????????????????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez Pioteq25 » 24 mar 2006, 22:55

Ponawiam moje pytanie ze zdjęciem trzech filtrów kilka postów wyżej- czy możliwe jest zastosowanie w BA więcej jak jednego filtra? Mam klimę i jeden filtr pod schowkiem jest, ale po co w opakowaniu dostałem trzy??? Dwa są prawie identyczne, ale ten trzeci jest ciut inny.
Czy ktoś orientuje się o co tu chodzi?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez andyyy80 » 25 mar 2006, 10:11

Witam wszystkich :) nawiazujac do tematu parowania szyb to tez mialem ten problem ale to juz przeszlosc a sposob jest prosty...dowiedzialem sie od znajomego ale jakos niedowierzajac dopiero po 2 miesiacach go zastosowalem...nie jest to tak jak pisze DIESEL jakis Anty-fog ...lecz zwykly ...Szampon do wlosow <jupi> wzialem na wilgotna gabke troszke szamponiku normalnie umylem oczywiscie od wewnatrz (strasznie sie pienilo) i wytarlem.i jest 100 razy lepiej niz przedtem ...polecam i prosze o opinie czy u was tez dziala :) narka
Początkujący
 
Od: 25 mar 2006, 09:59
Posty: 21
Skąd: Mysłowice
Auto: 323F 1,6 16V '91 B6 BG

Postprzez migug » 21 cze 2007, 15:39

Odgrzebie temat bo umnie jest troche dziwnie. Mianowicie jak stalem z wylaczonym silnikiem na parkingu (w deszczu) i wlaczylem dmuchawe to szyby odparowaly blyskawicznie. Potem podczas jazdy przez dlugi czas bylo ok dopoki nie stanalem w korku wtedy szyba zaparowala kompletnie doslownie w kilka sekund. Nie bylo widac kompletnie nic, boczne zaparowaly do polowy. Trwalo to doslownie 3-4 sekundy jakby dmuchawa wydmuchiwala ta pare na szybe. I troche sie teraz boje bo gdyby to sie stalo podczas jazdy no to nieciekawie.
Co to moze byc ten filtr chyba niekoniecznie bo parowaloby w kazdym przypadku.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2007, 23:06
Posty: 20
Auto: Mazda 323f BA Z5 '96

Postprzez GofNet » 22 cze 2007, 15:40

     Właściwie sam sobie odpowiedziałeś. Zapewne silnik był mokry i rozgrzany a więc para wodna "nie przepędziana" przez pęd powietrza zaczęła się unosić ku górze. Tam nagrafiła na zasysający ją tunej na końcu którego było światło ooooooraz szyby ;). Myślę, że to jest powód w/w problemu. Podczas jezdy taka historia zdarzyć się raczej nie może chyba, że "strzeli" Ci nagrzewnica...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez piciotto » 25 cze 2007, 22:56

miałem to u siebie..wymiana filtra pyłkowego (50zł) , który znajduje się pod schowkiem pasażera pomogła całkowicie. Pod schowkiem na środku zobaczysz 2 sruby. odkręć je pociągnij plastykową pokrywę. pod nią jest 3 elementowy filtr pyłkowy.(mazda323f BA`96)
piciotto
 

Postprzez Marek podlaskie » 1 paź 2007, 22:00

Witam .Ja jezdze mazda premacy i wlasnie mam podobny problem Auto stoi jeszcze na podworku bo garaz zawolony po remoncie.Wstajac rano po odpaleniu i zaraz zaparowuje mi szyby.Dodam ze wymienilem wszystkie filtry zaraz po zakupie auta.Probowalem nawiewac szybe bez AC,Zale teraz sprawdzam opcje z wlaczeniem AC na przednia szybe i chyba szybciej znika para,chociaz bez przetarcia sie nie obedzie.Jak bedzie zima nie wime.Pozdrawiam MAREK :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323