Jak wyjąć chłodnicę klimatyzacji? 323fBA

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez damiano478 » 14 lip 2010, 19:56

Witam
Nie natrafiłem na forum na konkretne odpowiedzi w temacie. Chciałbym się Was poradzić jak wyjąć chłodnicę klimatyzacji w 323f BA? Czy trzeba koniecznie demontować wentylatory i chłodnicę płynu?
Zakupiłem nową chłodnicę klimatyzacji-po prawej ma te 2 rureczki jak trzeba lecz po lewej u góry jest jeszcze jedna rureczka – której nie ma w oryginalnej chłodnicy. Do czego ta rureczka jest ktoś wie?
Tak to wygląda Obrazek
Pozdrawiam

Chłodnicę kupiłem w sklepie na Bronowickiej 7
Kod: Zaznacz cały
http://www.trans-carbis.lbn.pl
270zł polecam jeśli ktoś z okolic poszukuje.
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:22
Posty: 25
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5

Postprzez arekpol » 14 lip 2010, 20:13

odkrecasz wpierw 2 sruby od przewodow. Jest do nich bezposrednie dojcie od dołu auta, wystarczy sie schylic. Jak juz odkrecisz sruby od przewodow i je wyciagniesz z chlodnicy(o ile sie śruby nie urwa a to lubia) otwierasz maske i odkrecasz ta czarna nakladke na wzmocnieniu czolowym. Po odkreceniu tej czarnej blachy odkrecasz 2 srybki mocujace chlodnice klimy. Na Koncu po tych czynnosciach odchylasz chlodnice wody i wyciagasz chlodnice klimy. Proscizna. Pozwodzenia:)

ta rurka o gory po lewej bedzie sluzyc do nabicia klimatyzacji gazem
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:12
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5

Postprzez damiano478 » 14 lip 2010, 20:21

Tak te śruby lubią się urwać, miałem już taką przygodę jak wymieniałem oring. Dzięki za poradę wiem już jak się za to zabrać i nie stracić przy tym dużo czasu.
ta rurka o gory po lewej bedzie sluzyc do nabicia klimatyzacji gazem
Czy chodzi o czynnik chłodzący?
Ta rurka ma taką nakrętkę założoną,taką jak te rurki które są umieszczone pod maską – którymi do tej pory nabijałem. Więc do czego ona? Taka dodatkowa – trzecia rurka do napełniania? Jak pisałem, w oryginale jej nie zauważyłem(jeszcze nie zdemontowałem)
Pozdrawiam
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:22
Posty: 25
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lip 2010, 08:33

Oryginalnie masz dwa króćce na przewodach idących do wymiennika i szczerze powiedziawszy po co jest ten dodatkowy to ... nie wiem.
Moja dobra rada – wymieniając chłodnice daj nowe oringi na jej przyłącza aby się nie zdziwić wyciekami czynnika.
Oringi powinny być ze specjalnej "gumy" przewidzianej do układów klimy – zwykłe mogą niezbyt długo utrzymać szczelność.
A idąc już za "ciosem" proponowałbym Ci też wymieniać od razu osuszacz w układzie klimy, gdyż działa on też jako filtr czynnika.
Zawsze to jest jedno napełnienie instalacji mniej ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323