Parowanie szyb oraz stęchłe powietrze z nawiewu.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek podlaskie » 1 paź 2007, 22:02

No ale jeszcze dodam ze moze przyczyna byc nie swiezy chuch hihi <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez GofNet » 1 paź 2007, 22:50

     A na nawiewie wewnętrznym...?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Marek podlaskie » 2 paź 2007, 16:04

Witam.Nie probowalem ale trzeba chyba bedzie zobaczyc.Pozdrawiam Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez sly1234 » 9 paź 2007, 15:24

witam wszystkich . parowanie szyb to chyba zmora mazdy 323f BA i to jest chyba wina brak ramek w drzwiach. powietrze wilgotne (szczegolnie jak deszcz pada)dostaje sie szczelinami w uszczelkach wokół szyb bocznych. w naszych drzwiach nie ma ramek i docisk szyb jest słabszy. Może ktoś próbował jakimś czarnym silikonem potraktować uszczelki w drzwiach aby zatkać wszystkie szczeliny i rowki uszczelek. pomogło by to? zastanawiam się jak to by wyglądało? co wy na to?

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez GofNet » 9 paź 2007, 15:52

     Problem jest inny i choć oczywisty, to jednak bardziej złożony. Może kiedyś napiszę, szczegółowo to, o czym każdy wie (skąd się bierze para w aucie) oraz o sposobach radzenia sobie z nią, o czym już wie niezbyt wielu Mazdowiczów. W archiwum jest większość, więc nie będę się rozpisywał – tym razem... ;)

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gość » 9 lis 2007, 11:04

Ponawiam moje pytanie ze zdjęciem trzech filtrów kilka postów wyżej- czy możliwe jest zastosowanie w BA więcej jak jednego filtra? Mam klimę i jeden filtr pod schowkiem jest, ale po co w opakowaniu dostałem trzy?pytajnik Dwa są prawie identyczne, ale ten trzeci jest ciut inny.
Czy ktoś orientuje się o co tu chodzi?


czytalem w innym watku ze kolega po otwarciu wejscia do filtorw pod schowkiem wyjal trzy! a spodziewal sie jednego filtra :| Tak sobie mysle ze moze standartowo powinny byc trzy a nie jeden:)

Swoja droga – wykrecilem ta zaslepke za schowkiem i ale zadnego filtra nie wyjalem – tak jak by byl, ale ktos go wczesniej usunal :/ Dodam ze moja efka jest z rocznika '95 i klime ma. Dziwne, czyli mam miejsce gdzie filtr byc powinien a nie mam filtra. Dodatkowo przez ta strzeline po odkreceniu zaslepki za schowkiem widac metalowy mini-skraplacz klimatyzacji (przpuszczam ze wlasnie od klimatyzacji) i tu pytanie.
Czy ktos wyciagal papierowy filtr i mial tez ten drugi metalowy? To znaczy czy one znajduja sie obok siebie, prawie na styk? Czy albo jest jeden albo drugi? hmm..
Gość
 

Postprzez bleid » 29 lis 2007, 01:00

mam takie pytanie ,czy u was tez dmuchawa jak ciagnie powietrze z zewnatrz pracuje z wiekszym oporem i jakby mniej powietrza leciało do srodka auta ,auto jest z lipca 97 pod spodem schowka nie widzialem zadnego łiltra,gdy obieg jest wewnetrzny słychac jakby dmuchawa chodziła z mniejszym oporem,co mogło by tłumic przepływ powietrza?
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 10:28
Posty: 13

Postprzez Adaś » 29 lis 2007, 02:39

ja sobie kupiłem nowe filtry – w piątek zakładam:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez arti090 » 29 lis 2007, 11:01

a moze po prostu po jedzie przez dzien wychodzeniu i wchodzeniu do auta zostawiacie mnostwo snigu i wody na dywanikach, potem przez noc to zamarzne deko i potem rano odpalacie, cieplo, przejedziecie pare km i to zaczyna parowac....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2007, 15:32
Posty: 95
Skąd: Bochnia
Auto: 323F BA 98'

Postprzez Radian » 13 maja 2009, 13:45

Witam.
Jako, że aura zaczyna zmuszać do skorzystania z klimy zauważyłem, że powrócił problem stęchłego powietrza lecącego z nawiewu (w trakcie i po wyłączeniu klimy). Zanim wybiorę się na ozonowanie to chciałbym sam przeprowadzić dezynfekcję środkiem CRC AIRCO CLEANER. W instrukcji obsługi w/w można znaleźć wskazówkę następującej treści: "Wprowadzić przewód końcówką rozpylającą do kanału zasysającego świeże powietrze (w komorze silnika lub przy podłodze pasażera) i podczas wtryskiwania preparatu powoli wyciągać przewód (wtryskiwać tylko w obrębie kanału)".
I tu moje pytanie: gdzie w 323 F BA jest kanał zasysający powietrze? Przypuszczam, że przez niego mogę się dostać do parownika i spryskać go tym specyfikiem. Ponoć to jest jedyne rozwiązanie przy mocno zaniedbanej klimie. Znalazłem na forum info, że taki kanał jest w komorze silnika, a także że jest w podszybiu po stronie pasażera. Jeśli ktoś wie na pewno to prosiłbym o namiar gdzie ten kanał faktycznie się znajduje i czy moje rozumowanie co do oczyszczenia parownika jest poprawne.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez gregorius 323 F » 13 maja 2009, 20:17

Witam oczywistym faktem jest że najwięcej obcych form życia jest na wymienniku ciepła czyli tej chłodniczce w kanale wentylacyjnym,aby się dostać wyjmujesz zaślepke od filtrów wyciągasz filtry i po lewej stronie masz skraplacz w całej krasie a po prawej wentylator i kanał wentylacyjny.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Radian » 13 maja 2009, 23:12

Heh.... zapomniałem dodać, że niestety nie mam filtra przeciwpyłkowego i ta zaślepka jest niewyciągalna ...
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez Malina » 20 maja 2009, 13:57

U mnie tez była zalana plastikiem wiec zrobiłem tam dziure wiertarka(uwaga żeby nie uszkodzić nagrzewnicy) i wsadziłem 3 filtry a zaślepkę zrobiłem z kawałka płaskownika i gumy:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez lukasssss1 » 20 maja 2009, 16:28

mam pytanie
czy w mojej Madzi jest filtr przeciwpyłkowy ?? bo jak dam nawiew na ful to wywala kurz piasek wszystko na kokpit ;/ i przydałoby sie wymienić cos zeby tego nie było , dziś pytałem o taki filtr to chcieli 40zł (dużo? mało?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Mariusz1988 » 15 paź 2009, 18:06

Witam.

wystarczy jak chwile popada deszcz albo snieg i od razu mam wszystkie szyby zaparowane, gdy wlączam nawiew na przednia szybe to bardzo słabo wieje i praktycznie nic nie odparowywuje.

co to może być???

Łącze z tematem, który juz jest na forum. (B)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 13:55
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC 16V BA

Postprzez iceman150 » 15 paź 2009, 18:52

a zobacz czy dzieś nie wiele po nogach pasażera. Bo może powietrze się gubi coś po drodze.
Jak chcesz się pozbyć pary to włącz obieg zewnętrzny
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez kociak » 15 paź 2009, 20:34

jak masz filtr kabinowy to zajżyj do niego u mnie były 2 garście liści i tez mi caly czas parowało jak wyczyscilem i zmienilem filtr to jak ręką odjął
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez lesiux » 16 paź 2009, 07:50

dokładnie, polecam wymianę filtra kabinowego. u mnie przed wymianą nawiew na maxa wiał jak po wymianie na połowie mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez qwerty » 16 paź 2009, 09:10

A co takowego filtra brak?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2007, 11:00
Posty: 28
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323F BA 98r.

Postprzez niebrzeg » 16 paź 2009, 09:36

ja miałem podobny problem. Ale rozwiązałem to że porządnie umyłem od wewnątrz szybę płynem do szyb i już nie parują. Szyba była na bardzo tłusta i para nie chciała odchodzić.

Drugi sposób na pozbycie się pary z całego auta to jest włączenie klimatyzacji na parę minut. Polecam działa naprawdę szybko.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 11:04
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 TD 1999r. BJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323