Kontrolka poduszki powietrznej i brak klaksonu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez voodoo » 5 lip 2009, 10:45

Od niedawna mam taki problem że zaczęła mi cyklicznie mrugać kontrolka AIR-BAGu a do tego przestał działać klakson. Wyczytałem na forum że prawdopodobnie winna za to jest taśma gdzieś po poduszką w kierownicy i teraz pytanie czy jak taśma jest prawdopodobnie zerwana to da się ją jakoś do kupy poskładać niewiem może lutować (choć niewiem z jakiego jest materiału) czy trzeba kupić nową .Tylko największym problemem jest jej wymiana bo niemam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać , jak zdjąć kierownicę napewno trzeba odpiąć akumulator ale co dalej z odkręceniem kierownicy no i najistotniejsze jak sie do tego zabrać żeby mi to dziadostwoo kopary nie połamało :D .Proszę o pomoc kogos kto już w tym grzebał bo strasznie mnie drażni migająca kontrolka a jeszcze bardziej brak klaksonu bo lubię sobie na kogoś potrąbić a teraz to muszę krzyczeć i już mnie gardło boli :D
Nie rozmawiaj z idiotą najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez dude » 5 lip 2009, 12:40

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 69#1304669
miałem to samo
Taśma była zmielona w środku więc nie było co naprawiać. Najlepiej jedź do elektromechanika powiedz żeby Ci ją wyciągnęli i wtedy kupuj identyczną. Na allegro są różne te taśmy do BA i możliwe że one też będą pasować ale ja kupiłem dokładnie taką samą.
Możesz zaryzykować i sam odkręcić kierę i wyciągnąć to ustrojstwo, ale pamiętaj żeby koła były prosto ustawione a przy montaży musisz dobrze obrócić tą taśmę.
Możliwe że po prostu odpięła Ci się ta taśma, kumpel tak miał, ale tak czy tak musisz pobawić się z kierownicą.

Ja płaciłem za podwójny demontaż i montaż 60zł + 90zł z przesyłką za taśmę ale to dlatego że chciałem idealnie taką samą. Do Twojej są chyba nawet za 50zł.

Pozdrawiam i powodzenia w dłubaniu! :)

Edit:
W razie czego mam gdzieś tą zepsutą taśmę.. jak chcesz to możemy się umówić pod więzieniem na Zaborzu(to już praktycznie ruda :) ) to Ci ją dam i sobie obczaisz o co w tym chodzi
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez voodoo » 5 lip 2009, 13:32

dude właśnie po przeczytaniu twojego tematu doszedłem do wniosku że mom ten sam problem , sam bym to sobie wymienił tylko niech ktoś mi powie jak zdjąć kiere :(
Nie rozmawiaj z idiotą najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez Atleta89 » 5 lip 2009, 18:24

U mnie było podobnie tyle że przytym ślizgał mi się jeszcze pasek alternatora i gdy został naciągnięty problem zniknął lub też ta taśma o której mówicie sama się naprawiła <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2009, 19:03
Posty: 15
Skąd: Piotrków Tryb.
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez skorpek » 5 lip 2009, 18:31

voodoo napisał(a):niech ktoś mi powie jak zdjąć kiere smutny

w kierownicy od spodu masz śrubki, bodaj że 3 sztuki na klucz 10. Jak zdejmiesz zaślepkę ( czyt, poduchę ) to masz śrubę która trzyma kierownicę już jak na dłoni ;) Zaznacz sobie jakimś markerem albo zrób ryskę jak była kiera ustawiona żeby było potem tak samo i do dzieła :P klucz 21 i odkręcasz kierę, a potem najgorsze... trzeba się mocno zaprzeć i użyć sporo siły żeby kierownicę zdjąć jeśli nie była ściągana wcześniej ;) A taśma trzyma się na 3 małych śrubkach krzyżykowych, ale to już najłatwiejsze z całej operacji ;) Nie zapomnij tylko odpiąć aku przed tym wszystkim ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez voodoo » 5 lip 2009, 23:57

skorpek spoko dzięki za instrukcję :D a aku na bank odepne bo mógłbym wyglądac jak ci dwaj w Twoim awatarze hahaha
Nie rozmawiaj z idiotą najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez skorpek » 6 lip 2009, 22:50

voodoo napisał(a):wyglądac jak ci dwaj w Twoim awatarze hahaha

kurde ja tak w Koninie wyglądałem :P hahaha
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez TomekPerformance » 7 lip 2009, 22:47

Witam
Kolego jak bawisz się z poduszką powietrzną to zanim za to się weźmiesz to odczekaj z 30 min po zgaszeniu samochodu a najlepiej po nocce to zrób. Czasami jest tak że trzeba odczekać bo może Ci "wybuchnąć" poduszka. W wielu instrukcjach tak piszą a ja sam się z tym spotkałem.
Dlatego jak odkręcałem u siebie odkręcałem to odczekałem a i tak nie trzymałem blisko głowy.
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323