klima jak z nią jest

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marecki81r » 1 maja 2009, 06:46

witam
w środę odwiedziłem norauto i nabili mi klimę i działała ,a w czwartek jak wracałem z pracy to sprężarka sie załączała jeszcze i wentylatory ale,nie wiem ile czasu musi upłynąć żeby leciało zimne ,20 minut i coś słabo to sie bujało
jak dojechałem do domu to na wolnych obrotach było słychac jakięś pałatanie w okolicach sprężarki a później wieczorem już sie układ nie załączał.
nabili mi jakiś kontrast dodatkowo żeby zobaczyć potem gdzie sie ulatniało.
i czym oni to sprawdzają ? w ultrafiolecie może??
jak u nich chodziło to 30 min i nie było spadków ciśnienia ponoć ,ale może jakas nieszczelność i wyparował czynnik po24 h.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 lip 2008, 07:01
Posty: 20
Skąd: SKIERNIEWICE
Auto: 323 f BA 1,5 DOHC '98r

Postprzez soul » 1 maja 2009, 09:04

marecki81r napisał(a):ale może jakas nieszczelność i wyparował czynnik po24 h.


ooo wlasnie o to o to to to :P

skoro klima przestala dzialac po tak krotkim czasie to nieszczelnosc musi byc spora..

jedz na dokladne sprawdzenie szczelnosci ukladu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Majki88 » 1 maja 2009, 09:21

jeżeli masz kontrast to zobaczysz go nawet bez ultrafioletu takie zielone to jest przejrzyj dokładnie cały układ może gdzieś znajdziesz sam wyciek ale i tak nie obejdzie się bez specjalisty

PS: Nazwa tematu do poprawy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Gnat80 » 1 maja 2009, 10:42

U mnie znalazłem sześć plam w chłodnicy,ale miesiąc klima chłodziła.Kupiłem nowa chłodnice i teraz nie chłodzi,a mrozi <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez lesiux » 1 maja 2009, 10:58

podobno to co oni nabijają to widać w uv ale tak tylko wyczytałem w necie, a skoro sprężarka się nie załącza to wyciekł Ci czynnik. Jedź tam gdzie Ci ją nabijali i reklamuj robotę. Zanim napełnią to muszą sprawdzić szczelność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez dexterjj » 2 maja 2009, 00:28

Po pierwsze jeśli dolali kontras i masz tak spory wyciek to nawet gołym okiem będziesz widział zielono-seledynowo...jaskrawe takie plamy , lecz z drugiej strony patrząc jeśli masz taki wyciek to jak klima przeszła test szczelności ?? maszyny potrafią nie wykryć wycieku przez którą czynnik chłodzący może zniknąć powiedzmy po 2tygodniach a tobie to znikneło w jeden dzień , dowiez się czy robili ci test szczelności i czy prawidłową ilość czynnika ci załadowali , no i oczywiści olej do układu czy dodali co by sprężarki nie dojechać ;)
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez Cingular » 2 maja 2009, 11:45

klima może i była szczelna gdy była pusta i maszyna nie zauważyła spadku ćiśnienia bo wtedy było wszystko ok < jeśli klima dłułgo stoi pusta i jest nie używana i sie ją napełni to na początku może być ok wszystko ale to ćiśnienie które układ klimatyzacji dostanie może po pewnym czasie wywalić gdzieś jakieś uszczelnienie i czynnik nagle wyparował z ukłądu > po prostu w pustym ukladzie bez czynnika i bez oleju uszczelki wyschły i mogły puścić nie odrazy ale po kilku godzinach jak sie napełniło ukłąd czynnikiem < a sprawdzanie szczelności uklądu powinno sie robić kilka godzin nawet 12 h 24h ale nik tak nie robi bo by nie zarobili na tym obsługując jeden samochód dziennie wiec sie podpina ukłąd na 30 minut i jak nie ma spadków ćiśniania wieć względnie wszytsko jest ok i nie ma jaki duzych nie szczelności > :)
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez dexterjj » 3 maja 2009, 10:45

tu się zgodze jak była pusta jakiś czas itp... a nabili klime , załączyło sprężarke dała na przewodach wysokie ciśnienie i mogło wywalić w którymś miejscu
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez marecki81r » 3 maja 2009, 18:48

robili test szczelności z 40 min i wyszedł ok.
ale się nie martwię bo powiedzieli że jak coś to następne nabicie gratis jak coś będzie nie tak
To może ta moja sprężarka się zatarła, bo drugiego dnia po napełnieniu załączyła jeszcze się ale na wolnych obrotach było słychać jakieś terkotanie z niej a zimne już nie leciało,ale pewnie czynnika było już przy mało.
jak będę w łodzi przejazdem za tydzień to podjadę do ich.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 lip 2008, 07:01
Posty: 20
Skąd: SKIERNIEWICE
Auto: 323 f BA 1,5 DOHC '98r

Postprzez Suloo » 3 maja 2009, 19:06

niektore zaklady (i tak sie powinno robic) nabijaja jakims innym gazem(chyba azot techniczny bo tani) na 24h i po tym czasie podjezdza sie nabic klime czynnikiem
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez farciarz » 4 maja 2009, 00:56

marecki81r.....odpowiedź chyba koledzy Ci udzielili...bardzo miło z ich strony, ale będzie jeszcze piękniej jeśli poprawisz nazwę tematu zgodnie z regulaminem by nie wylądowal w koszu jak pojawi się tu moderator :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez gregorius 323 F » 5 maja 2009, 08:20

Witam panowie.
Co do A/C to i ja przechodzę boje z tym ustrojstwem.
Wymieniłem chłodnice osuszacz i spawałem przewody bo instalacja była od angola nowszego.
Stał się cud bo mam ten komfort ale kosztem zawalonego gardzioła chociaż ją odkaziłem i używam na jedynce.
Marecki aby sprawdzić czy to czynnik czy wina np sprężarki zmostkój dwa piny we wtyczce przy osuszaczu i klima będzie chodzić ciągle i okaże się czy przypadkiem nie padło ci sprzęgło elektromagnetyczne w kompresorze lub nie walnęły tłoczki w nim.
Pozdrawiam.
P.S. testuj to tylko chwile bo możesz zatrzeć sprężarke na pusto
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Lukano » 5 maja 2009, 09:30

jak by nie nalali oleju to byś szybko zauważył. U mnie po jakimś czasie pojawił się dym z pod maski.
Sprężarka umarła. Na szczęście była zmieniona na koszt zakładu który popełnił błąd.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323