Witam.
Jakiś czas temu włamano mi się do samochodu, wybijając boczną przednią szybę (od strony pasażera). W serwisie wprawiono mi nową szybę (nieoryginalną), jednak szyba była widocznie niżej od innych (ok. 2 mm). Myślałem że musi się uszczelka do niej "przyzwyczaić", jednak nic takiego się nie stało. Zdenerwowany gwizdaniem powietrza, i obawiając się o przymrozki pojechałem do serwisu, gdzie panowie dźwignęli szybę, jednak tym razem odstawała ona w połowie swojej wysokości (sprawiała wrażenie bardziej wypukłej). Panowie stwierdzili, że to pewnie kształt szyby jest inny, ale niespecjalnie przyłożyli się do regulacji – chcieli reklamować szybę, ale jak na razie się nie odezwali.
Postanowiłem więc samodzielnie wyregulować szybę – ustawiłem ją "prawie" dobrze, ale nadal gwizda, widocznie szyba jest troszkę za nisko. Czy ktoś wie jak precyzyjnie wyregulować położenie szyby? Może ktoś już to robił i mógłby mi coś doradzić?
Przede wszystkim robota jest bardzo uciążliwa, gdy jest się samemu – szybę można regulować tylko gdy jest nieco opuszczona, a wtedy trudno o jakąkolwiek przymiarkę i precyzję. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrawiam, Krzysiek.
Regulacja szyby bocznej
Strona 1 z 1
etam napisał(a):wysokośc szyby regulujesz takimi zderzakami przykreconymi do drzwi (blach) musisz je odkręcic i przykręcic 2mm wyzej....proste jak drut
Jasne. Żeby wszystko było tak proste...
Tylko teraz jeszcze będę wdzięczny za informację, jak sprawić żeby cała szyba poszła nieco w kierunku przodu auta? Z tego co zauważyłem, można ją regulować na zasadzie kołyski – jeden róg wyżej, to drugi niżej. Musiałem szybę dostać ok. 5 mm bliżej przodu auta niż mi to ustawiono w serwisie, a co za tym idzie musiałem podnieść tył i obniżyć przód. Efekt jest taki, że gwiżdże, bo na przodzie jest szpara między plastikiem przy dachu a szybą.
W serwisach albo w fabryce muszą mieć jakiś knif – chyba nie pipczą się z każdą szybą na chybił-trafił, i o to mi właśnie chodzi. Jak, według czego optymalnie ustawić szybę.
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Szyba ma wchodzić pod górną uszczelkę po zamknięciu. http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Jeszcze raz: nie chodzi mi o regulację wysokości szyby. Chodzi mi o jej przesunięcie w kierunku przodu auta – boroki źle wstawili mi szybę, najpierw odstawała górą, a po ich ingerencji odstawała bokiem i była o 2 mm od środkowego twardego słupa (nie miękkiej gumy). Udało mi się ją trochę przesunąć do przodu auta (mam teraz ok. 6 mm od twardego słupka, a więc podobnie jak po drugiej stronie), ale szyba od strony tyłu auta jest wyżej (jest przechylona), a od przodu niżej. Dźwiganie ograniczników nic nie da, bo szyba jest krzywo – i tu jest problem. Cała szyba jest umocowana na kołysce z trzema śrubami – nikt nie wie do czego one służą? Kręciłem, eksperymentowałem, ale nic z tego nie wychodzi...
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Podłączam się pod wątek. Czy ktoś doszedł jakimi metodami reguluje się szybę poza ogranicznikami wysokości?
Mam problem z boczną szybą pasażera, ponieważ tak jakby na całej długości słupka zbyt słabo przylega do uszczelki. Drzwi przednie i tylne są spasowane idealnie a szyba wyraźnie wystaje (około 2 – 3 mm).Jak myją mi auto to pod ciśnieniem do środka dostaje sie piana. Próbowałem kręcić jedną ze śrub (taka na imbus po środku drzwi), która teoretycznie odsuwa i przysuwa prowadnicę szyby ale niewiele to daje. Czy są jeszcze jakieś inne śruby do regulacji?
Pozdr Witek.
Mam problem z boczną szybą pasażera, ponieważ tak jakby na całej długości słupka zbyt słabo przylega do uszczelki. Drzwi przednie i tylne są spasowane idealnie a szyba wyraźnie wystaje (około 2 – 3 mm).Jak myją mi auto to pod ciśnieniem do środka dostaje sie piana. Próbowałem kręcić jedną ze śrub (taka na imbus po środku drzwi), która teoretycznie odsuwa i przysuwa prowadnicę szyby ale niewiele to daje. Czy są jeszcze jakieś inne śruby do regulacji?
Pozdr Witek.
Spróbuj mechanizmem calym wyregulować, z tego co kojarze tam troche rozkrecania jest przy montazu i później składając do kupy moze troche nie pasować. Zdejmij tapicerke folie i dokładnie obejrzyj te ramiona od mechanizmu i prowadnice szyby
- Od: 29 gru 2007, 14:17
- Posty: 71
- Skąd: Łomża
- Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r
He, miałeś rację.
Trzeba poluzować 5 nakrętek prowadnic w tym jedna na śrubie z imbusem i całość mechanizmu da się przesuwać po skosie (tak pozwalają nacięcia). Trzeba dobrać sobie odpowiedni punkt całego mechanizmu zaczynając od skrajnego położenia gdy szyba jest opuszczona. Potem przykręcamy jedną nakrętkę, tę najbliżej lusterka, podnosimy szybę maksymalnie w górę i przykręcamy drugą nakrętkę, tę najbliżej zewnętrznej klamki. Korygujemy ograniczniki i patrzymy czy szyba po skorygowaniu wysokości jest równo ze słupkiem. Śruba z imbusem słuzy do korygowania położenia krzywizny szyby względem krzywizny drzwi. Potem szyba na dół i przykręcamy obie dolne nakrętki + nakrętka na śrubę z imbusem. Zakres całej regulacji to około 1cm (lewo-prawo) i tyle samo góra-dół.
Ciekawe czy w fabryce też się tak bawią
Trzeba poluzować 5 nakrętek prowadnic w tym jedna na śrubie z imbusem i całość mechanizmu da się przesuwać po skosie (tak pozwalają nacięcia). Trzeba dobrać sobie odpowiedni punkt całego mechanizmu zaczynając od skrajnego położenia gdy szyba jest opuszczona. Potem przykręcamy jedną nakrętkę, tę najbliżej lusterka, podnosimy szybę maksymalnie w górę i przykręcamy drugą nakrętkę, tę najbliżej zewnętrznej klamki. Korygujemy ograniczniki i patrzymy czy szyba po skorygowaniu wysokości jest równo ze słupkiem. Śruba z imbusem słuzy do korygowania położenia krzywizny szyby względem krzywizny drzwi. Potem szyba na dół i przykręcamy obie dolne nakrętki + nakrętka na śrubę z imbusem. Zakres całej regulacji to około 1cm (lewo-prawo) i tyle samo góra-dół.
Ciekawe czy w fabryce też się tak bawią
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości