Światła mijania
Strona 1 z 1
Witam. Ostatnio zauważyłem ze coś jest nie tak z moimi światłami mijania a konkretnie z prawa lampa . Lewa spoko normalnie świeci po ziemi tak jak powinna natomiast prawa nie wiadomo gdzie daje światło strasznie wysoko
tak jak by żarówka skierowana była do góry.... hej ? ktoś pomoże zanim zacznę bawić sie w rozkręcanie czego sie tylko da 
Śruba do regulacji wysokości wiązki znajduje się na silniczku. Jeżeli jednak nie masz o tym pojęcia radziłbym wybranie się na stację kontroli pojazdów. Zapłacisz grosze a przynajmniej będziesz miał reflektory ustawione poprawnie.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
hmmm... jak sprawdzałeś ?
po 1 . podjedź pod ścianę jakąś daj na 1 poziom regulacją elektryczną bo zapewne takową posiadasz, i sobie sprawdzaj czy się obie podnoszą i kiedy np.się rozjeżdżają... wtedy będziesz widział czy to silniczki elektryczne od regulacji światłami.
po 2. Możesz zobaczyć śmiało jak umocowana jest żarówka , czy nie lata w reflektorze luźno. Może ten drucik(zaczep) który trzyma całą obudowę gdzie jest wpięta żarówka H1 urwał się albo odczepił (w co wątpię ,ale dmucham na zimne zawsze) i dlatego żarowka trochę się wysunęła i świeci do góry. Ale przy okazji powinna ci gasnąć na wertepach jakby tak było....
po 3. domyślam się że laikiem nie jesteś
ale dla formalności zapytam... czy nie sprawdzałeś tego w ten sposób że patrzyłeś na auto od przodu i prawa świeciła mocniej od lewej?jeśli tak to świecą ok, bo to normalne i tak powinno być.(doświetlanie pobocza). ale u Ciebie świeci do góry więc tez to można wykluczyć
zrobisz diagnozę w 5 minut
w sumie co więcej? chyba tyle , nic innego do głowy mi nie przychodzi...
po 1 . podjedź pod ścianę jakąś daj na 1 poziom regulacją elektryczną bo zapewne takową posiadasz, i sobie sprawdzaj czy się obie podnoszą i kiedy np.się rozjeżdżają... wtedy będziesz widział czy to silniczki elektryczne od regulacji światłami.
po 2. Możesz zobaczyć śmiało jak umocowana jest żarówka , czy nie lata w reflektorze luźno. Może ten drucik(zaczep) który trzyma całą obudowę gdzie jest wpięta żarówka H1 urwał się albo odczepił (w co wątpię ,ale dmucham na zimne zawsze) i dlatego żarowka trochę się wysunęła i świeci do góry. Ale przy okazji powinna ci gasnąć na wertepach jakby tak było....
po 3. domyślam się że laikiem nie jesteś

zrobisz diagnozę w 5 minut
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
w sumie co więcej? chyba tyle , nic innego do głowy mi nie przychodzi...
MAZDA 323 C IV
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
- Od: 15 paź 2008, 20:08
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 323c 96'
skoro o zarowkach iswieceniu, to sie podlacze:
moja Madzia ma "zeza". Lewa lampa swieci do srodka troszke, przez co kiepsko mam doswietlona lewa strone. Czy ktos wie o co tu chodzi? to normalne, a jesli nie, to jak temu zaradzic?
moja Madzia ma "zeza". Lewa lampa swieci do srodka troszke, przez co kiepsko mam doswietlona lewa strone. Czy ktos wie o co tu chodzi? to normalne, a jesli nie, to jak temu zaradzic?
Jest ryzyko – jest zabawa!
- Od: 24 mar 2008, 00:25
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323C BA`96 1.5i 16v 199tkm
Światła powinny robić "zeza". Nie ma podziału, że prawa lampa świeci na prawo a lewa na lewo. Oba reflektory oświetlają ten sam fragment drogi, mówiąc w pewnym uproszczeniu. Dodatkowo doświetlają pobocze, więc np. w gęstej mgle może się wydawać, że lewa lampa świeci zbyt na prawo, ale to normalne 
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
chyba prawa chciałeś powiedzieć...
to prawa lampa odpowiada za doświetlanie pobocza zresztą to widać na drodze kiedy jedzie ktoś z naprzeciwka i ma dobrze ustawione światła to JEGO prawa wydawało by się że mocniej świeci...
najlepiej w takich przypadkach jakbyście fotki zrobili bo tak to jest trudno powiedzieć czy dobrze czy źle...
w nocy oczywiście, jak światło pada na ścianę i na ziemie... żeby jakiś punkt odniesienia mieć o czym tu w ogóle piszemy...
najlepiej w takich przypadkach jakbyście fotki zrobili bo tak to jest trudno powiedzieć czy dobrze czy źle...
w nocy oczywiście, jak światło pada na ścianę i na ziemie... żeby jakiś punkt odniesienia mieć o czym tu w ogóle piszemy...
MAZDA 323 C IV
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
- Od: 15 paź 2008, 20:08
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 323c 96'
Wiązka światła z obu reflektorów ma taki sam kształt i wysokość – zobacz to na dowolnej ścianie. Teoretycznie reflektory możemy zamienić miejscami i będą dokładnie tak samo oświetlać drogę. Jeżeli któryś świeci wyżej / niżej, to jest źle ustawiony.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości