"wywala" płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
Strona 1 z 1
Witam
Dolałem płynu chłodniczego (bo był na minimum) do górnej kreski oznaczonej "max" w zbiorniku wyrównawczym.
Któregoś razu zatrzymałem się pod sklepem i nie było mnie może góra 15 min i po przyjściu plama płynu chłodniczego pod samochodem.
Płyn w zbiorniku wyrównawczym podniósł się tak że zaczął wyciekać przez rurkę odpowietrzającą w korku.
Odczekałem kilka minut i poziom się obniżył.
Teraz już wiem dlaczego ubyło mi płynu do minimum....pytanie dlaczego "wywala" mi płyn ze zbiornika ?
Dodam że nie ma żadnych bąbelków w zbiorniczku nawet po przygazowaniu więc uszczelkę pod głowicą można chyba wykluczyć.
Wymieniłem korek chłodnicy bo słyszałem że on może powodować takie problemy.
(niewielki koszt – 20zl w InterCars)
Na razie jest ok.....ale gdyby się to powtarzało to co to może być ?
Miał ktoś coś podobnego w 323F BA ?
Pozdrawiam
Dolałem płynu chłodniczego (bo był na minimum) do górnej kreski oznaczonej "max" w zbiorniku wyrównawczym.
Któregoś razu zatrzymałem się pod sklepem i nie było mnie może góra 15 min i po przyjściu plama płynu chłodniczego pod samochodem.
Płyn w zbiorniku wyrównawczym podniósł się tak że zaczął wyciekać przez rurkę odpowietrzającą w korku.
Odczekałem kilka minut i poziom się obniżył.
Teraz już wiem dlaczego ubyło mi płynu do minimum....pytanie dlaczego "wywala" mi płyn ze zbiornika ?
Dodam że nie ma żadnych bąbelków w zbiorniczku nawet po przygazowaniu więc uszczelkę pod głowicą można chyba wykluczyć.
Wymieniłem korek chłodnicy bo słyszałem że on może powodować takie problemy.
(niewielki koszt – 20zl w InterCars)
Na razie jest ok.....ale gdyby się to powtarzało to co to może być ?
Miał ktoś coś podobnego w 323F BA ?
Pozdrawiam
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
ja miałem jak w lato mocniej pobutowalem w mieście, po ostudzeniu poziom opadł na minimum i teraz tak jeżdżę ze stanem minimalnym, a może i trochę poniżej minimum (bo gdzieś mi ucieka wężykami) i nic mi się nie dzieje,
po mojemu to radiator silnika nie wyrabia w jeździe po mieście
po mojemu to radiator silnika nie wyrabia w jeździe po mieście
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
...
Ostatnio edytowano 18 maja 2010, 22:47 przez flashmaniac, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
ralf8484 napisał(a):wymień płyn chłodniczy i obserwój temp. silnika
mam Prestone.....czytałem na google że to nie jest za dobry płyn i czasami wymiana płynu na inny pomaga......
problem w tym że około rok temu wymieniałem chłodnice i zalałem świeże Prestone
Ostatnio edytowano 18 maja 2010, 22:49 przez flashmaniac, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
puznies0 napisał(a):zainteresuj się termostatem... może się przycina jak się furka nagrzeje...
wskaźnik temperatury silnika jak zawsze poniżej połowy
(nigdy nie był nawet na połowie więc przegrzewanie silnika raczej nie wchodzi w grę)
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
A jak masz z wentylatorem wlacza sie odrazu i?? jak dlugo chodzi moze to jest przyczyna ja mimo ze mialem wentylator zepsuty i max w zbiorniczku nie wywalalo mi jak temp skoczyla na 3/4 a nawet deko wyzej. A i jak koledzy pisza termostat wez pod uwage i jeszcvze oczywiscie plyn chlodniczy, kiedy ostatnio zmieniales.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):A jak masz z wentylatorem wlacza sie odrazu i?? jak dlugo chodzi moze to jest przyczyna ja mimo ze mialem wentylator zepsuty i max w zbiorniczku nie wywalalo mi jak temp skoczyla na 3/4 a nawet deko wyzej. A i jak koledzy pisza termostat wez pod uwage i jeszcvze oczywiscie plyn chlodniczy, kiedy ostatnio zmieniales.
– wentylator sie wlacza jak pochodzi troche na biegu jalowym dluzej i wylącza się normalnie za jakiś czas (nie chodzi caly czas)
– plyn chlodniczy ma niecaly rok ( okolo rok temu zmienialem chlodnice i zalalem nowy plyn Prestone )
– termostat ....tutaj nie sprawdzałem...ale jesli silnik sie nie przegrzewa tzn ze duży obieg jest otwarty – tak myśle
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Tylko ze tu kolega wymienil korek i ma dalej ten sam problem. Sam ogladalem patrzylem u sibie jak to jest z chlodzieniem no i nawet jak temp skoczy oczywiscie po odlaczeniu wentylatora to poziom w zbiorniczku wyrownawczym podnosi sie nie zanacznie. Nie wiem co moze byc tego przyczyna, takie rzeczy w po,lonezach sie zdarzaly ale polonez byl jaki byl... ja bym termostat sprawdzil bo nic innego nie ma....
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Chłopaku wymień termostat... to koszt raptem 50 zł a będziesz miał jedną rzecz sprawdzoną i pewną... jak będzie się powtarzało to będzie trzeba szukać dalej... jak zniknie problem to masz rozwiązanie...
nie ma co tu gdybać i szukać na oślep bo możesz w końcu uszkodzić sobie silnik... a w najlepszym wypadku będziesz wydawał krocie na dolewki plynu...
nie ma co tu gdybać i szukać na oślep bo możesz w końcu uszkodzić sobie silnik... a w najlepszym wypadku będziesz wydawał krocie na dolewki plynu...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
@arafal21 – Ja wyczytałem coś innego.
flashmaniac napisał(a):Wymieniłem korek chłodnicy bo słyszałem że on może powodować takie problemy.
(niewielki koszt – 20zl w InterCars)
Na razie jest ok.....ale gdyby się to powtarzało to co to może być ?
Miał ktoś coś podobnego w 323F BA ?
Pozdrawiam
- Od: 22 maja 2009, 07:02
- Posty: 76
- Skąd: Poznań
- Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'
po pierwsze wyjaśnie działanie termostatu:
jak się otwiera to dopiero płyn idzie na chłodnice i na zbiorniczek wyrównawczy więc u kolegi na pewno jest dobry
drugie zazwyczaj to po prostu korek chłodnicy dobrze że się wylewa a nie np rozje....ał chłodnce bo się nie otworzył
trzecie płyn ma badziewie do tego czy się leje czy nie, płyn ma tylko nie zamarzać w zimie i nie utleniać aluminium i elementów metalowo gumowych w układzie, jak by było u nas cały rok ciepło to byś na wodzie od żelazka mógł jeździć i było by dobrze
no i co by tu jeszcze aaaa zbiorniczek ma za zadanie przyjąć nadmiar płynu z chłodnicy oraz lekko uzupełnić jak braknie, puki woda jest w chłodnicy to nie musi być w zbiorniczku, po kolejne jak masz inatalacje gazową (teoria) i być moze jakieś przygrube przewody to zwiększyla się ilość płynu w ukladzie a co za tym idzie jego rozszeżalność cieplna i zbiorniczek nie jest w stanie przyjąć aż tyle płynu
no a poza tym to jeździj i nie zawracaj sobie głowy duperelami, znalazłeś już przyczyne na początku
Pozdro
jak się otwiera to dopiero płyn idzie na chłodnice i na zbiorniczek wyrównawczy więc u kolegi na pewno jest dobry
drugie zazwyczaj to po prostu korek chłodnicy dobrze że się wylewa a nie np rozje....ał chłodnce bo się nie otworzył
trzecie płyn ma badziewie do tego czy się leje czy nie, płyn ma tylko nie zamarzać w zimie i nie utleniać aluminium i elementów metalowo gumowych w układzie, jak by było u nas cały rok ciepło to byś na wodzie od żelazka mógł jeździć i było by dobrze
no i co by tu jeszcze aaaa zbiorniczek ma za zadanie przyjąć nadmiar płynu z chłodnicy oraz lekko uzupełnić jak braknie, puki woda jest w chłodnicy to nie musi być w zbiorniczku, po kolejne jak masz inatalacje gazową (teoria) i być moze jakieś przygrube przewody to zwiększyla się ilość płynu w ukladzie a co za tym idzie jego rozszeżalność cieplna i zbiorniczek nie jest w stanie przyjąć aż tyle płynu
no a poza tym to jeździj i nie zawracaj sobie głowy duperelami, znalazłeś już przyczyne na początku
Pozdro
- Od: 26 cze 2008, 22:33
- Posty: 37
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: CIVIC EK3 D15Z6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości