Strona 1 z 2

Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 01:42
przez drzwifrontowe
Witam!
Temat który nie wymaga dużo dyskusji, porostu chcę się upewnić. Czy taka temperatura lub minimalnie wyższa dla 323 BA 1.4 LPG (IIgen) jest normalna? :
Obrazek

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 09:22
przez bigoneo
–>Warsztat

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 11:21
przez Leszek
Tak. Jest prawidłowo,

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 14:21
przez Renesis
Skoro już jest taki temat, to ja równierz chciałbym zapytać:

1. 1997 323f BA 1.8. Wskazówka w zimę często podczas jazdy spadała bardzo nisko. czasem ledwo wystawała nad minimalny poziom temperatury. Gdy auto stało, to wracało do normy? czy to wynika z tego, ze chłodnica w aucie jest nieobudowana?

2. jeśli wskazówka wystaje minimalnie nawet ponad poziom prawidłowy (prawidłowy – połowa licznika), to znaczy, że coś jest nie tak?

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 15:58
przez adamax4
Cruel.Art napisał(a):1. 1997 323f BA 1.8. Wskazówka w zimę często podczas jazdy spadała bardzo nisko. czasem ledwo wystawała nad minimalny poziom temperatury. Gdy auto stało, to wracało do normy? czy to wynika z tego, ze chłodnica w aucie jest nieobudowana?

Wynika to z tego, że masz uszkodzony termostat.

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 16:48
przez Renesis
Ale był wymieniany :P moze być inna przyczyna? Wątpie, żeby był trachniety ten :/

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 17:00
przez gadula
Cruel.Art objaw ten wskazuje na ciągle otwarty termostat, który się nie zamyka.

Co do temperatury, to zazwyczaj jest w połowie, ale może być lekko poniżej lub powyżej. Ważne aby była ona stabilna, i nie falowała.

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 17:03
przez adamax4
Objawy typowe dla termostatu. Odpal samochód jak będzie zimny i złap ręką za gruby przewód idący do chłodnicy. Sprawdź czy będzie nagrzewał się stopniowo, czy w pewnym momencie zrobi się nagle gorący.

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 17:39
przez don2x44
Cruel.Art napisał(a):Ale był wymieniany :P moze być inna przyczyna? Wątpie, żeby był trachniety ten :/

Mogłbyć wadliwy :) Ew. pozostaje czujnik temperatury, ale IMO mało prawdopodobne – moja diagnoza: termostat do wymiany.

Wymiana termostatu to jakaś godzinka, jeżeli sam wymieniałeś to za drugim razem pójdzie ci o wiele szybciej :)

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 kwi 2010, 20:40
przez bartekdw
Kup jakiś droższy termostat, ja kiedyś w passacie wymieniałem ze 4 razy, ten czwarty znaleziony w sklepie po próbach w szklance z gorącą wodą (mi się nie otwierały kiedy trzeba, Ty masz ciągle otwarty).

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 16 kwi 2010, 15:43
przez Setop
adamax4 napisał(a):Objawy typowe dla termostatu. Odpal samochód jak będzie zimny i złap ręką za gruby przewód idący do chłodnicy. Sprawdź czy będzie nagrzewał się stopniowo, czy w pewnym momencie zrobi się nagle gorący.



rozumiem ze jak zrobi się nagle gorący to termostat jest ok a jak stopniowo to walnięty?

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 16 kwi 2010, 23:11
przez adamax4
Setop napisał(a):rozumiem ze jak zrobi się nagle gorący to termostat jest ok a jak stopniowo to walnięty?

Tak.

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 9 lip 2010, 09:10
przez Renesis
Powiedzcie, czy warto na lato wymieniać termostat który się nie zamyka? Bo teraz mój ojciec ma ten problem u siebie :)

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 9 lip 2010, 20:17
przez Setop
:) jasne ze warto przeciez nie dogrzejesz silnika na otwartym termostacie a co za tym idzie mozna zajechać silnik. Po to to jest że musi działać niezaleznie od pory roku. Jak nie masz termostau trzeba baaardzo delikatnie traktować silnik. Mi wymiana zajeła godzinę. Warto kupić droższy termostat bo 2 tanie się nie otwierały – dopiero drozszy zadziałał prawidłowo

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 lip 2010, 17:17
przez Miron1213
ja w ubiegłe wakacje jeździłem bez termostatu i jakoś nie zajechałem silnika, a naprawdę nie ma ze mną lekko :) ale fakt, że lepiej jak jest, żeby silnik pracował w odpowiedniej temperaturze, bo temperatura ma wplyw na zużycie paliwa, a te niestety nie jest tanie :|

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 lip 2010, 17:25
przez Renesis
podatki, podatki :)

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 10 lip 2010, 19:13
przez Setop
Miron1213 napisał(a):ja w ubiegłe wakacje jeździłem bez termostatu i jakoś nie zajechałem silnika, a naprawdę nie ma ze mną lekko :) ale fakt, że lepiej jak jest, żeby silnik pracował w odpowiedniej temperaturze, bo temperatura ma wplyw na zużycie paliwa, a te niestety nie jest tanie :|


A cisniesz auto na zimnym silniku? Bo bez termostatu silnik nie ma odpowiedniej temp i jak cisniesz taki silnik efekt masz taki sam jak deptać do podłogi zaraz po odpaleniu :)

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 11 lip 2010, 12:42
przez scheinwerfer
skoro wskazówka jest w połowie skali to chyba jest optymalna temperatura silnika i nie ma na to wplyw czy termostat jest otwarty czy nie

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 11 lip 2010, 13:04
przez Setop
jak masz wskazówkę na połowe to masz teromostat ok :) po czym wnosisz ze się nie zamyka? jak ja mialem ciągle otwarty to nawet po godzinie jazdy miałem na minimum temp silnika, podskakiwała jedynie w korku.

Re: Wskaźnik temperatury (Prawidłowy)

PostNapisane: 11 lip 2010, 20:34
przez Miron1213
Setop napisał(a):
Miron1213 napisał(a):ja w ubiegłe wakacje jeździłem bez termostatu i jakoś nie zajechałem silnika, a naprawdę nie ma ze mną lekko :) ale fakt, że lepiej jak jest, żeby silnik pracował w odpowiedniej temperaturze, bo temperatura ma wplyw na zużycie paliwa, a te niestety nie jest tanie :|


A cisniesz auto na zimnym silniku? Bo bez termostatu silnik nie ma odpowiedniej temp i jak cisniesz taki silnik efekt masz taki sam jak deptać do podłogi zaraz po odpaleniu :)


Na zimnym nie cisne powyżej 3,5 tys. a bez termostatu w wakacje temperatura trzyma się na 1/4 skali (na trasie) albo dochodzi do połowy w mieście, tak jest u mnie oczywiście.