Witam,
Pytanie głównie do użytkowników tego właśnie samochodu bo słyszałem różne opinie na temat co ile tys km należy wymieniać rozrząd.
Dziękuję i pozdrawiam
Co ile wymieniać rozrząd w 323c 1,3
Strona 1 z 1
Jeżeli zakładasz podróbkę zestawu rozrządu to standardowo zalecją co 60 000km aby było bezpiecznie. Oczywiście może się zdarzyć, że wytrzyma i
90 000km ale po co ryzykować, choć ponoć silniki benzynowe mazdy, przynajmniej te z tych lat są bezkolizyjne.
90 000km ale po co ryzykować, choć ponoć silniki benzynowe mazdy, przynajmniej te z tych lat są bezkolizyjne.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
Właśnie myślałem, że standardowo czyli ok. 60tys. Moja dziewczyna planuje kupić taki samochód i sprzedawca zarzekał się, że wymienia się co 100tys km.
-
greagh
przy wymianie kpl. rozrządu rok temu jak moją Mazdę kupiłem okazało się że rozrząd jest oryginalny wytrzymał 160 tyś. km. ;–)
- Od: 2 cze 2009, 19:59
- Posty: 144
- Skąd: DPL
- Auto: Honda Civic EU9 1.7ctdi
Moja ex: 323C (BA)
Akurat w mazdzie gdzie silniki ponoć są bezkolizyjne można zaryzykować, jednak pamiętajmy, że miałeś oryginał, podróby są na pewno mniej trwałe. Z drugiej strony, jak ktoś jeździł stylem emeryckim na małych obrotach, pasek nie przenosił dużych obciążeń i mógł wytrzymać dłuże. Nie wiadomo też czy po tych kilku latach nie jest zabrandzlowany olejem, co znacznie skracałoby jego żywotność, lepiej sprawdzić, a jak zajrzysz i sprawdzisz, to i od razu wymienisz
.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
Taka moja może banalna uwaga...
Jeśli już ktoś zabiera się za tą wymianę profilaktycznie zaraz po kupnie samochodu to niech zrobi to z głową, czyli tylko sprawdzone części uznanych producentów (oczywiście cały komplet) i naprawdę niech tą czynność wykona ktoś z dużym doświadczeniem.
Bo już kilkakrotnie wśród moich bliższych/dalszych znajomych były takie niespodziani, że niby nowy rozrząd "strzela" już po 10-15tys. km i wtedy zdziwienie, a gdy silnik jest kolizyjny wręcz "lament" JAK TO??? Przecież był wymieniony niedawno???
Jeśli już ktoś zabiera się za tą wymianę profilaktycznie zaraz po kupnie samochodu to niech zrobi to z głową, czyli tylko sprawdzone części uznanych producentów (oczywiście cały komplet) i naprawdę niech tą czynność wykona ktoś z dużym doświadczeniem.
Bo już kilkakrotnie wśród moich bliższych/dalszych znajomych były takie niespodziani, że niby nowy rozrząd "strzela" już po 10-15tys. km i wtedy zdziwienie, a gdy silnik jest kolizyjny wręcz "lament" JAK TO??? Przecież był wymieniony niedawno???
True , true.... nie ma co oszczędzać na pasku rozrządu. Do mojej mazdy 1.5S częsci kosztowały 430 zł. W JC mieli zestaw dwa razy tańszy,ale nie kupiłem. Zdałem się na mechanika, który ma dużo większe doświadczenie w tym temacie.
Jest takie powiedzonko , że chytry dwa razy traci i to się w wiekszości wypadków sprawdza.
Jest takie powiedzonko , że chytry dwa razy traci i to się w wiekszości wypadków sprawdza.
- Od: 24 lut 2010, 18:08
- Posty: 19
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA 323 S 1.5 16V
lucasskywalker napisał(a):przy wymianie kpl. rozrządu rok temu jak moją Mazdę kupiłem okazało się że rozrząd jest oryginalny wytrzymał 160 tyś. km. ;–)
Ja wymieniłem przy 85 tyś km . Pasek był w dobrym stanie, jedynie małe luzy na rolkach. Podejrzewam, że wytrzymałby jeszcze ale wolałem nie ryzykować remontu silnika.
- Od: 24 lut 2010, 18:08
- Posty: 19
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA 323 S 1.5 16V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość