Witam
Planuję sobie przeczyścić zawór EGR, lecz nie wiem gdzie on się znajduje w mojej Madzi. Proszę o jakąś fotkę najlepiej lub dokładne umiejscowienie. Pozdrawiam
Zawór EGR gdzie on się znajduje u mnie? [BA BP]
Strona 1 z 1
Hej
Ma ktoś może fotę tego EGR gdzie jest w Mazdzie bo za groma nie wiem
Ma ktoś może fotę tego EGR gdzie jest w Mazdzie bo za groma nie wiem
- Od: 1 lip 2009, 15:40
- Posty: 87
- Skąd: Sush
- Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP
nie potrzeba fotki, zdejmij rurę zasysającą powietrze i wykręć przepustnice oraz zdemontuj akumulator to będziesz miał dobre dojście i wtedy ukaże ci się zawór ERG a wtedy na spokojnie go sobie wykręcisz i później ponownie wkręcisz
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
Zawór EGR to nic innego jak zawór recyrkulacji spalin , i obawiam się że jego zablokowanie może niekorzystnie wpłynąć na pracę silnika. Niby po jego zablokowaniu do procesu spalania mieszanki nie będą dostawać się spaliny cofnięte z za katalizatora ale z drugiej strony tak ten silnik został skonstruowany ,objawami złej pracy mogą być falujące obroty zbyt niskie obroty biegu jałowego przerywanie ,szarpanie, i wysokie spalanie, jednak za każdą z tych objawów może stać zawór odpowietrzania skrzyni korbowej który o ile kojarzę to również jest podłączony do EGR
Z tego co wiem, spaliny zubożają mieszankę paliwową, co wpływa gorzej na silnik i jego osiągi.. Zaślepienie może jedynie poprawić czystość w silniku, ilosc tworzącego się nagaru itp. Wiem też, że w niektórych typach silników podnosi się moc (nawet do 10%) i osiągi.
- Od: 10 paź 2016, 16:25
- Posty: 48
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA Z5 1995
EGR ma (poza ekologią) za zadanie obniżyć temperaturę spalin i przeciwdziałać spalaniu stukowemu. Nie ma wpływu na moc maksymalną ponieważ sprawny powinien być zamknięty przy dużym obciążeniu i wysokich obrotach, podobnie przy biegu jałowym. Uszkodzenie EGR to najczęściej zablokowanie się w pozycji otwartej, przez co na jałowych obrotach silnik nierówno pracuje, a na wysokich tracimy moc. Są to jednak tak niewielkie wartości, że strata mocy jest praktycznie niezauważalna.
EGR nie zubaża mieszanki.
Jak zaślepisz EGR to nic złego nie powinno się stać, o ile nie lejesz do baku Pb91.
EGR nie zubaża mieszanki.
Jak zaślepisz EGR to nic złego nie powinno się stać, o ile nie lejesz do baku Pb91.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Dodatek spalin do powietrza w mieszance nad tłokiem, owszem, nie zubaża mieszanki, a zmniejsza ilość powietrza co ma też na celu utlenianie związków szkodliwych, czyli połączenie z tlenem. Ekologia w kraju , w którym można widzieć czym się oddycha. Nikt mi nie powie, że dodawanie kupy do jedzenia jest ok, jak to wygląda w tym przypadku. Nie dość, że często mamy syf w paliwie, to jeszcze mamy pomagać nawarstwianiu nagaru w silniku? Ja się zabrałem do wymiany rur dolotu, odseparowania stożka od gorącego powietrza z silnika, czyszczenia przepustnicy, przepływomierza, zaślepienie zaworu. Zaraz wymiana oleju na Motul z serii V300 i dodaję ceramizer. Kompleksowo i porządnie.
- Od: 10 paź 2016, 16:25
- Posty: 48
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA Z5 1995
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości