Strona 1 z 1

górny zakres obrotów

PostNapisane: 3 wrz 2009, 21:54
przez flashmaniac
Mam mały problem w górnym zakresem obrotów. Z dołu ładnie się zbiera ( juz od 2 tys )
ale przy 3-4 tys auto powinno WYRAZNIE lepiej ciagnac. U mnie jest to prawie nie zauwazalne ( no moze troszke ale nie tak jak powinno )

Wczesniej mialem tak czasami ze dostawal naprawde porzadnego kopa w okolicach 3-4 tys ( nie sposob bylo tego nie zauwazyc) ale tez to bylo tylko czasami a teraz wogole tego nie ma.

Co to moze byc ? mysle ostatnio czesto o aparacie zaplonowym bo na LPG i PB jest tak samo ( lpg sekwencja ). Moze regulacja zaplonu ?
Cisnienie wogole sprawdzac bo z dolu idzie dobrze pali tez na dotyk zawsze...

Co obstawiacie ?
Wiem ze przyczyn moze byc wiele ale moze mial ktos cos podobnego ?

PostNapisane: 3 wrz 2009, 21:54
przez lesiux
zobacz VRIS, może jakiś wężyk Ci wypadł

PostNapisane: 3 wrz 2009, 21:57
przez flashmaniac
wezyk jest i VRIS dziala
( wczesniej jak mialem ulamany kruciec od niego to wogole byl problem w dolnym zakresie obrotów )
wogole to on otwiera sie przy okolo 5200 obr/min zgodnie z ksiazka ale ozywienie powinno byc i tak wczesniej

PostNapisane: 3 wrz 2009, 23:31
przez skorpek
flashmaniac napisał(a):wogole to on otwiera sie przy okolo 5200 obr/min zgodnie z ksiazka ale ozywienie powinno byc i tak wczesniej

od jakichś 4k powinieneś już odczuwać VICS ;) i też bym stawiał na niesprawny... Migałeś błędy ??

PostNapisane: 4 wrz 2009, 00:07
przez flashmaniac
bledy sprawdzalem i nie ma zadnych
ok przyjze sie temu VICS dokladniej jeszcze....

PostNapisane: 4 wrz 2009, 09:55
przez yoshiwwy
A wymieniany miałeś rozrząd niedawno?
Miałem taką sytuację,że po wymianie rozrządu auto nie chciało przyspieszać. Okazało się że "mechanik" przestawił rolki o jeden ząbek.

PostNapisane: 4 wrz 2009, 10:06
przez flashmaniac
rozrzad wymienial poprzedni wlasciciel ja sie do niego na dotykalem wogole.....

PostNapisane: 4 wrz 2009, 21:12
przez gadula
skorpek napisał(a):od jakichś 4k powinieneś już odczuwać VICS

złomek VICS załącza się od 5k :) miernikiem nawet sam sprawdzałem :P
A od 3-4k to każde 16V zaczyna ciągnąć dobrze :)

PostNapisane: 4 wrz 2009, 21:24
przez flashmaniac
no wlasnie czyli dobrze wyczytalem ze VICS otwiera sie przy 5200 ob/min...
chyba musze pogrzebac raczej przy aparacie zaplonowym

PostNapisane: 4 wrz 2009, 21:35
przez gadula
Do tego filtr powietrza, paliwa, świece i przewody :) Może katalizator zapchany jest.

PostNapisane: 4 wrz 2009, 21:39
przez flashmaniac
przewody,swiece,filtr powietrza wymienialem jakies poll roku temu...dlatego musze teraz ten aparat pomeczyc

p.s
o dziwo jak ja kupilem to miala strasznie zabrudzony filtr powietrza ze jeszcze takiego nie widzialem ale szla wtedy jak rakieta :)

PostNapisane: 5 wrz 2009, 16:29
przez flashmaniac
Sprawdzilem VICS dzis dziala na 100% wiec jego zostawiam....

PostNapisane: 6 wrz 2009, 15:27
przez flashmaniac
odnosnie aparatu zaplonowego
w starszych samochodach z rozdzielaczem przy wiekszej predkosci obrotowej silnika zaplon jest przyspieszany za pomoca mechanizmu odsrodkowego umieszczonego w aparacie....
Jak to jest rozwiazane w mazdzie ?