Brak ssania

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 29 sie 2009, 16:16

Czy ktoś wie co jest odpowiedzialne za brak sania,oprucz zaworku bimetalicznego w przepustnicy. Raz mam sanie a raz nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez maly1989 » 29 sie 2009, 18:34

Rolę w ssaniu odgrywa też czujnik temp. płynu chłodzącego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez mixR » 30 sie 2009, 10:23

za ''ssanie'' w ba odpowiedzialny jest elektrozawór w przepustnicy,dochodzi do niego wtyczka z dwoma kabelkami,sprawdź może nie ma styku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 30 sie 2009, 11:26

za ''ssanie'' w ba odpowiedzialny jest elektrozawór w przepustnicy,dochodzi do niego wtyczka z dwoma kabelkami,sprawdź może nie ma styku
Chodzi ci o silniczek krokowy? – nie sądze bo po rozgrzaniu mam stabilne obroty, żadnego falowania ani spadków poniżej 750obr., a czy czujnik temperatury to niejest tylko odpowiedzialny za wizualizacje na desce rozdzielczej?,no i włączenie wiatraka chłodnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez maly1989 » 30 sie 2009, 14:39

Na deskę rozdzielczą jest osobny czujnik, a za włączanie wiatraka odpowiada jeszcze inny czujnik, przynajmniej jest tak w bg, ale u Ciebie powinno być tak samo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez lesiux » 13 paź 2009, 20:18

mixR napisał(a):za ''ssanie'' w ba odpowiedzialny jest elektrozawór w przepustnicy,dochodzi do niego wtyczka z dwoma kabelkami,sprawdź może nie ma styku



czyli czujnik temp. płynu chłodzącego włącza tylko wiatrak i nic poza tym?Czy wpływa też jego wskazanie na dawkę paliwa?Mam taki problem gdy jest chłodniej to nie mam ssania, dodam trochę gazu i potrzymam na obrotach przez parę sekund to jak puszczę to wtedy ma te 1,5k obrotów jak powinien. Co może być przyczyną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez nicek777 » 13 paź 2009, 22:01

A ja nie mialem ssania jak wezyk podcisnieniowy spadl z pod przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez lesiux » 13 paź 2009, 22:20

można jakieś foto o który wężyk chodzi? u mnie w BP jest ich pod dostatkiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez nicek777 » 13 paź 2009, 22:31

Zajrzyj pod przepustnice i zobacz czy nic luzno nie wisi. Niestety nie mam jak teraz wrzucic zdjecia zeby zobrazowac to dokladnie. Powinienes to zobaczyc jak zajrzysz centralnie pod przepustnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez lesiux » 13 paź 2009, 22:34

no ok ale czy w takim razie po przytrzymaniu gazu przez parę sekund, ssanie by zostawało jakby tego wężyka nie było?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez nicek777 » 13 paź 2009, 22:43

U mnie sie to stalo po wystrzale gazu od razu tego nie skojarzylem. Natomiast ssania u mnie wogole nie bylo dopoki wezyk nie powrocil na swoje miejsce. Zerknac zawsze mozesz nic to nie kosztuje a moze rozwiazac problem ;) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez lesiux » 14 paź 2009, 20:23

wszystkie wężyki na miejscu. Gdyby ciała dawał elektrozawór to ssania nie byłoby wcale prawda?Czy na ssanie ma jakiś wpływ zapłon?Bo mam aktualnie na max wyprzedzony ze względu na problemy z aparatem zapłonowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 15 paź 2009, 20:34

Jak po przegazowaniu pojawia się sanie, prawdopodobnie zacina ci się zaworek bimetaliczny w przepustnicy, w BA 1,8 jet lipa bo jet nierozbieralny. Ja odkręciłem przepustnice + płytke z 2 zaworkami, i na noc w gniazdo z zaworkiem wlałem WD-40, rano wydmuchałem powierzem + reset komputera i jak narazie sanie działa ale jest to doraźna naprawa i prawdopodobnie problem powróci, mineło jakieś 1,5 miesiąca od tamtego czasu i jak narazie działa. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez yoshiwwy » 15 paź 2009, 20:59

Miałem z tym problem. Winowajcą był nadłamany czujnik temp. (czego to nie wiem). Wkręcany z prawej strony bloku silnika. Ja płaciłem za niego 60 pln. Spróbuj nim poruszać. Mi odpadł po lekkim trąceniu go.
Od roku nie mam problemów.
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez lesiux » 16 paź 2009, 07:49

mhm czyli czujnik temperatury ma wpływ na ssanie?Bo wg. powyższych postów wywnioskowałem, że nie ma ale chyba jednak ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 16 paź 2009, 10:49

yoshiwwy A co z wizualizacją na desce rozdzielczej, jaką pokazywało ci temperature przed wymianą czujnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 16 paź 2009, 14:31

i który czujnik wymieniałeś ten pod aparatem zapłonowym z 1 pinem, czy za aparatem zapłonowym z 2 pinami (kabelkami)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez lesiux » 16 paź 2009, 20:54

z prawej strony silnika jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, ten co pokazuje na desce jest z przodu i ma jeden pin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez yoshiwwy » 16 paź 2009, 21:01

Sebaaaaaaa7 napisał(a):yoshiwwy A co z wizualizacją na desce rozdzielczej, jaką pokazywało ci temperature przed wymianą czujnika?

Z tym nie było problemów. Wszystko działało jak należy. Słyszałem opinię że jest to czujnik temperatury w silniku ???? Jak to fachowo sie nazywa to nie wiem.
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 17 paź 2009, 12:51

yoshiwwy Sam go wymieniałeś? Który wymieniłeś z 1 pinem czy z dwoma? Z tego co wiem to z jednym pinem jest odpowiedzialny za wizualizacje na desce rozdzielczej a z dwoma, ten za aparatem zapłonowym za załączanie się wentylatora na chłodnicy.Ale który ma coś wspulnego z saniem to niewiem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323