czyszczenie przepustnicy

Postprzez flashmaniac » 14 sie 2009, 22:56

Witam

Czy ktoś czyścił przepustnice w mazda 323F ?
Jeśli tak to na co warto zwrócić uwagę ? co mnie może zaskoczyć ?:)

p.s falują mi trochę obroty na biegu jałowym i chyba zaczne od przepustnicy

z góry dzięki
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez bikus » 14 sie 2009, 23:30

bylo X razy... to mazda BA czy BG? bierzesz szmatke moczysz ja w benzynie ekstrakcyjnej i czyscisz w srodku przepustnice i oto caly zabieg
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez flashmaniac » 14 sie 2009, 23:47

model BA
tzn ze nie muszę jej wymontowywać ?
był opis ale do mazda 626 i tam trzeba było ją wyciągać
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez zieba1982 » 15 sie 2009, 10:22

lepiej wyjąć (4 śrubki) i wtedy można wszędzie wlać benzynę ekstrakcyjną ,wypłukać,zalać na kilka min (brud się odmoczy)przy okazji silniczek krokowy tez się umyje,tylko uwaga na uszczelkę,jak się nie uszkodzi to można ja ponownie zamontować.(Ja tak robiłem ) :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez flashmaniac » 15 sie 2009, 11:31

patrzylem ze u mnie jest uszczelka jakas miedziana ( troche wystaje na rogach )
taka byla orginalna ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez farciarz » 15 sie 2009, 12:05

flashmaniac...tu masz pełen opis wraz z czyszczeniem krokowca.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... zepustnicy

Dotyczy silnika 1.5....ale zasada jest taka sama
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez flashmaniac » 15 sie 2009, 23:03

Ok dziś zdjąłem karbowana rurę dolotu żeby zobaczyć jak mocno jest zanieczyszczona przepustnica. Syfu było dużo więc od razu ją wyczyściłem bez zdejmowania jej z kolektora :) Wynik ? Po złożeniu i odpaleniu jeszcze gorzej zaczął silnik chodzić jak traktor jakoś nierówno. Zrobiłem reset (zdjęta klema z akumulatora i na 30 sek pedał hamulca w podłogę) i obroty są wręcz idealne. Teraz jak podniosę obroty na luzie np do 4 tys i jak puszcze gaz to schodzą szybko do około 1 tys i następnie powoli do około 750-800 obr/min.Gdzieś czytałem że właśnie tak powinno być.
Proszę tylko o potwierdzenie czy też tak macie.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez farciarz » 15 sie 2009, 23:17

flashmaniac....tak właśnie powinno być. Nie zapominaj jednak, że teraz się przez najbliższe kilometry odbywać się będzie strojenie komputera !!

W razie zaniżenia lub zawyżenia obrotów czeka Cię regulacja...oczywiście w trybie serwisowym
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez gogo » 16 sie 2009, 15:24

Ja wyciagnełem przepustnicę było tam sporo syfu... Jeszcze coś mnie podkusiło żeby odkręcić 3 sróbki na krzyżakowy sróbokręt. Po odkręceniu ukazałą sie gumowa uszczeleczka, jakis (chyba) zaworek który pracował na sprężynce i kanały. Umyłem to ładnie w paliwie (było sporo brudu) poskładałem na starej uszczelce plus delikanie silikonek czerwony. Obroty na ssaniu sie podwyższyły do okolo 1800, po nagrzaniu przez kilka sekund trzyma gdzies na 1400 moze 1500 i spadaja na 1000. I tak właśnie jest po każdym wrzuceniu na luz lub przegazówce, kilka sekund okolo 1500 i spadek na 1000, troszkę za dużo. Dodam że kasowałem błedy. Unormuje się to czy nie bardzo???
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Pioteq25 » 16 sie 2009, 19:07

gogo
Jak kasowałeś błędy przez odłączenie aku, to pojeździj jeszcze z 200km i jak obroty dalej będą za wysokie obniż je regulacją w przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez gogo » 16 sie 2009, 19:30

200km to ja gdzieś już tyle zrobiłem po tym zabiegu. No nic jeszcze pojeżdże i zobacze jak to się bedzie kształtowało :)
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez flashmaniac » 19 sie 2009, 19:08

farciarz napisał(a):flashmaniac....tak właśnie powinno być. Nie zapominaj jednak, że teraz się przez najbliższe kilometry odbywać się będzie strojenie komputera !!

W razie zaniżenia lub zawyżenia obrotów czeka Cię regulacja...oczywiście w trybie serwisowym


jasna sprawa ...
Przejechalem okolo 200km i caly czas jest super doslownie ani razu nie spadly mi obroty do 500obr/min jak kiedys.....
Zauwazylem ze obroty sa troszke wyzej .....zawsze mialem 750obr/min (dokladnie na kresce) a teraz mam troche nad kreska czyli pewnie cos okolo 800 obr/min wiec miesci sie w normie.

Panowie przy problemach z obrotami czyszczenie przepustnicy w 1 kolejnosci bo to nic nie kosztuje a syfu tam bedzie duzo jesli nikt wczesniej nie czyscil....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez gogo » 19 sie 2009, 19:20

Niestety u mnie nie jest tak kolorowo nadal a zrobione cos kolo 300-400km. Obroty stale wysokie <szok>
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez flashmaniac » 19 sie 2009, 19:37

gogo napisał(a):Niestety u mnie nie jest tak kolorowo nadal a zrobione cos kolo 300-400km. Obroty stale wysokie <szok>


to ja bym spróbował ustawic obroty w trybie serwisowym....
tylko KONIECZNIE w serwisowym :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez gogo » 19 sie 2009, 22:15

Boję się ruszać tej sróbki ;)
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez flashmaniac » 21 sie 2009, 12:27

gogo napisał(a):Boję się ruszać tej sróbki ;)


do odwaznych swiat nalezy :)
apropo u mnie caly czas jest super....piszesz ze masz duze obroty przyjazelm sie dokladniej u mnie jest tak:

Jak jade np na 4 biegu i dam na luz to obroty nie spadaja mi do 800obr/min tylko spadna do okolo 1 tys obr/min.Ale spadna do 800 jak zatrzymam sie na swiatlach. Spadna tez do 800obr/min jesli stoje w miejscu i zrobie przygazowke.Ale jak jade z dosc duzo predkoscia okolo 100km/h i dam na luz to utrzymuja sie okolo 1 tys obr/min. ( oczywiscie przy wylaczonej klimie jak klima wlaczona to jeszcze wyzej sa )
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez /V6 » 21 sie 2009, 16:41

30min temu skończyłem czyszczenie przepustnicy w mojej Madzi :)
Było tam pełno syfu!!! lecz już go tam nie ma :).
Problem miałem z wykręceniem śrubki od ustawienia obrotów (chyba się jej nie da wykręcić, przynajmniej u mnie :| ).
Pozostało tylko jeszcze odpowiednio ustawić obroty i tutaj mam pytanie do Was.
Czy macie tak, że ustawiając obroty w trybie serwisowym np na 750RPM. po włączeniu w normalnym trybie są znacznie większe obroty np, 1100RPM.????
Żeby na rozgrzanym silniku mieć 750RPM muszę w trybie serwisowym ustawić o 300RPM..czy to normalne jest???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez gogo » 23 sie 2009, 16:03

Czy ktoś rozbierał tą przepustnicę i ustawiał obroty w 323F BG?? (o BA są setki postów, ale o BG prawie nic nie znalazłem)
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez maly1989 » 25 sie 2009, 08:57

Ja u siebie w BG czyściłem przepustnicę. Wyjąłem ją i rozebrałem na części, znaczy odkręciłem tps i elektrozawór. Wyciągnąłem również śrubę bypasu, nie było lekko, gdyż śruba po wykręceniu trzyma się jeszcze na oringu, ale przez kanalik przepustnicy wypchnąłem ją na zewn. Wszystko przepłukałem benzyną i przepustnicę i kanały elektrozaworu. Było sporo tam syfu, chyba dawno nikt tam nie zagląda. Później po złożeniu całości nie było problemu z ustawieniem wolnych obrotów. Także śmiało możesz ją przeczyścić, na pewno nie zaszkodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez gogo » 25 sie 2009, 09:59

maaly możesz sie do mnie odezwać na gg mam sporo pytań :D Chciałbym doprowadzić do porządku jakoś te obroty.
EDIT:
Już wszystko wporządku obroty ustawione poprzez wejście w tryb serwisowy i zmniejszenia ich sróbą na "bajpasie" Podziękowania dla mallego za wyjaśnienie i motywację do regulacji. :P
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323