Strona 1 z 1

Problem z mocą auta [BA BP]

PostNapisane: 1 lut 2009, 20:41
przez yoshiwwy
Witam. Oto link do wykresu z hamowni:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/423 ... 5bad7.html
Coś się dzieje między 3800-4800 obr/min.
Gość obsługujący urządzenie uważa że to wina rozrządu.
Czekam na propozycje :P

PostNapisane: 2 lut 2009, 21:36
przez re5
moze byc ale sie nie pocieszaj

PostNapisane: 2 lut 2009, 21:52
przez Briareos
Ooo, drugi taki temat dziś. Po Z5 przyszła pora na BP? :|
U dołu moment wygląda ładnie, i w sumie to prawie dobija do tych 160 przy 4000. Dalej niestety już mało fajnie jest. Czy na pewno działa ci VICS?

PostNapisane: 2 lut 2009, 22:17
przez flashmaniac
badales silnik na hamowni z jakiejs przyczyny czy tak poprostu z ciekawosci ?
ile Cie kosztowalo to badanie i gdzie robiles ?

Pozdr.

PostNapisane: 4 lut 2009, 21:20
przez yoshiwwy
flashmaniac napisał(a):badales silnik na hamowni z jakiejs przyczyny czy tak poprostu z ciekawosci ?
ile Cie kosztowalo to badanie i gdzie robiles ?

Pozdr.

tu masz wszystko
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63059

PostNapisane: 4 lut 2009, 21:20
przez yoshiwwy
Briareos napisał(a):Czy na pewno działa ci VICS?

co to jest????????????????

PostNapisane: 5 lut 2009, 15:22
przez Briareos
No bez jaj... masz ślicznego BP pod maską a nie wiesz że masz VICS? :D

To szybkie wprowadzenie: VICS = Variable Inertia Charging System
BP (i kilka innych silników też, z R4 to chyba FE) mają zmienną geometrię dolotu. Jest to dość prosty system w sumie, kolektor jest podzielony na części a VICS łączy je ze sobą przy prędkości obrotowej wyższej od około 4000. Chodzi o to że na niskich obrotach jest lepiej mieć dopasowany falowo dolot, a na wyższych to już właściwie tylko przepustowość się liczy. Są to dwa sprzeczne ze sobą założenia więc dzięki VICS masz przełączany system i projekt nie musiał poświęcić jednego kosztem drugiego.

VICS w BP to jest taki zestaw 4 przepustnic na jednej osi. Otwiera je (jest tylko włącz/wyłącz, nie ma regulacji) podciśnienie z kolektora. Jak otworzysz maskę i staniesz twarzą do silnika, to po lewej stronie kolektora zobaczysz taki cylinderek (wielkości musztardówki) który ciągnie za małą dźwignię przymocowaną do wychodzącej z boku ośki. Na tej ośce są właśnie przepustnice VICS zamontowane. To się da ręką przestawić – jest tylko opór sprężyny.
Sprawdź czy jak podnosisz obroty silnika to następuje otwarcie przepustnic VICS.

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:56
przez yoshiwwy
:)
DZięki

PostNapisane: 5 lut 2009, 22:44
przez flashmaniac
Mi "gaziarz" urwal przewod od VICS. Auto duzo stracilo na przyspieszeniu. Roznica jest wyrazna.....wystarczy odloczyc przewod od VICS i sie przejechac :)

PostNapisane: 7 lut 2009, 15:39
przez yoshiwwy
VICS działa. Sprawdzałem dziś. Jakieś inne podpowiedzi?

PostNapisane: 7 lut 2009, 16:16
przez flashmaniac
Ja w pierwszej kolejnosci sprawdzil bym cisnienie sprezania a pozniej podejrzewal inne uklady jak zaplon czy uklad wtryskowy etc......

PostNapisane: 12 lut 2009, 14:17
przez yoshiwwy
No i problem rozwiązany :)
Pan od hamowni miał rację. W trakcie wymiany rozrządu mechanik ustawił rolki " na oko". Wyszło z tego, że obie są przestawione o jeden ząbek. Rozdząd ustawiony jak potrzeba. Auto chodzi jak należy <jupi>

PostNapisane: 12 lut 2009, 15:01
przez flashmaniac
gratulacje......
ten spadek mocy byl mocno zauwazalny ?
jaka predkosc maksymalna osiagales ?

PostNapisane: 13 lut 2009, 09:55
przez yoshiwwy
Nie mam sie gdzie rozpędzić. rozrząd miałem wymieniany po zakupie auta, więc nie bardzo wiedziałem jak powinno chodzić. Dopiero hamownia pokazała, że coś jest nie tak.

PostNapisane: 13 lut 2009, 10:28
przez flashmaniac
acha...jak rozrzad byl zle ustawiony to mimo tego czules ze przy okolo 3.500-4 tys obr/min wyrazny wzrost przyspieszania ?

PostNapisane: 13 lut 2009, 12:14
przez yoshiwwy
Przyspieszał normalnie. OK. 4500 obr. na 3 biegu czułem, że się dławi. Obroty rosły a auto nie przyspieszało.