Problem\ szarpie samochodem ?

Postprzez Aju » 1 gru 2008, 20:33

Witam, posiadam Mazde 323 C (B3) 1.3i 16V '96 i od jakiegoś czasu podczas jazdy ( nie non stop ale dość często ) szarpie mi samochodem tak jakby paliwa nie dostawał silnik ... nie mam pojęcia gdzie szukać ? Macie może jakieś pomysły ?

ps. wymieniłem filtr paliwa , było dobrze przez 2 dni a pozniej znowu zaczęło czyli przyczyna lezy gdzie indziej .

Możliwe że to komputer wariuje ? Lub że przez radio bo i tez takie opcje słyszałem ...

Pozdrawiam...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez Beny » 1 gru 2008, 21:00

kable,aparat zapłonowy :) :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Aju » 1 gru 2008, 21:06

Gdzieś w archiwum wyczytałem że to wina "palca rozdzielacza" od aparatu zapłonowego. Czy może to ktoś potwierdzić ? i tak +/– jaki jest tego koszt ? i Czy samemu można to wymienić ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez Beny » 1 gru 2008, 21:11

jest taka mozliwosc.Mozna go samemu wyczyscic.Wypinasz kable od swiec odkrecasz kopulke i masz palec.Czyscisz te miedziane blaszki i skladasz do kupy,sprawdzasz.Z wymiana samemu nie ma problemu tylko pamietaj zawsze komplet palec + kopułka
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2008, 11:21

Witam, u mnie w 323p BA 1.3i B3 tez wystepuje podobny objaw. Dokladnie na wolnych obrotach gdy wlacze swiatla ogrzewanie tylnej szyby itd lub jak dojade do skrzyzowania i wcisne sprzeglo to obroty bardzo spadaja nawet do zera (jeszcze nie zgasl ale prawie).
Doradzilem sie z forum i wymienilem palec (byl problem z dopasowaniem palca), kopułkę, swiece, przewody, czyszczenie przepustnicy, krokowca, podmiana przeplywki na inna B3H7 itd... ale problem nie ustepuje.
Nie mam pojecia za co sie jeszcze wziac w tym silnikun zeby obroty nie schodzily do zera.
Ustawienie zaplonu czy ustawienie wolnych obrotow na zworce GDN i TEN czy nawet ustawienie TPS (czujnik polozenia przepustnicy) nic nie pomaga. Wyglada to tak jakby silnik nie mial sil podtrzymac alternatora pod obciazeniem.
Jak ustawie obroty na wyzsze okolo 1100 to jest prawie ok tylko tez spadaja ale nie do konca do zera tylko do okolo 500, ale jezdzic z tak wysokimi obrotami tez mi nie lezy.
Szukam jakiejś rady podpowiedzi moze o czyms zapominam, moze jakas [tiiit]


pzdr Janusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Kryształ » 2 gru 2008, 12:09

Beny napisał(a):jest taka mozliwosc.Mozna go samemu wyczyscic.Wypinasz kable od swiec odkrecasz kopulke i masz palec.Czyscisz te miedziane blaszki i skladasz do kupy,sprawdzasz.Z wymiana samemu nie ma problemu tylko pamietaj zawsze komplet palec + kopułka


dokladnie. u mnie bylo to samo, koszt chyba 80 zl a auto jak nowe i mniej palące i lepiej jeżdżące
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez chmielu323 » 3 gru 2008, 17:28

To samo u mnie, ostatnio wymieniłem przewody wysokiego napięcia, kopułkę z aparatu zapłonowego i palec. trochę się uspokoiło ale niekiedy szarpnie na 2ójce.
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 19:25
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323c 1.5, 95'

Postprzez andrzej-w » 3 gru 2008, 17:42

u mnie szarpal na 1 i 2 do 2000 obr, lapal lewe powietrze
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez michi » 3 gru 2008, 20:35

Dokładnie sprawdź w/w elementy elektryczne, ew. dorzuciłbym do tego cewkę ;) Następnie szczelność dolotu i na koniec możesz spróbować zatankować na innej niż zwykle stacji, u mnie np. była spora różnica właśnie na paliwie :|
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez miazgacz » 4 gru 2008, 09:29

andrzej-w napisał(a):u mnie szarpal na 1 i 2 do 2000 obr, lapal lewe powietrze


No i co zrobiłeś ?..
Drogi Użytkowniku, nie zapomnij przeczytać FAQ i dostosować swojego podpisu do regulaminu forum!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 95#1103195
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 16:23
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Aju » 5 gru 2008, 14:25

Faktycznie palec oraz styki były aż zalepione taką "skorupą".Wyczyściłem, zrestartowałem komputer (podobno komputer mogł zbierać błędy z przepływomierza i z czasem sie zapychać) i puki co smiga elegancko.Lepiej niż wcześniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323