Strona 1 z 1

Wyciekajacy plyn chlodniczy

PostNapisane: 18 lis 2008, 14:31
przez rafallg
Ostatnio zaobserwowalem ze ubywa plyn ze zbiorniczka wyrównawczego po wnikliwych ogledzinach zauwazylem ze wyciek jest z okolic paska rozrzadu ,czy to wskazuje ze pompa konczy zywot ?Dodam ze w trakcie jazdy nie cieknie tylko jak stoi , znajomy mechanik zasugerował ze przyczyna moze byc jakis syf ktory podszedł pod wirnik i czasem zdaza tak
sie ze wyciek moze ustapic :| Do tej pory dolalem moze niecale 0,5l
I co o tym myslicie ?Wstrzymac sie z wymiana czy rozgladac sie za pompa a jak juz to jakiej firmy podobno dobre sa GMB

PostNapisane: 18 lis 2008, 21:18
przez konrad278
miałem tak samo i okazało sie że to pompa wody

PostNapisane: 20 lis 2008, 19:20
przez rafallg
Jakiej firmy pompę założyłeś ?

PostNapisane: 20 lis 2008, 19:47
przez konrad278
oj stary nie pamietam ale napewno nie JC

PostNapisane: 20 lis 2008, 20:34
przez staś
zlikwiduj ten problem jak najszybciej bo płyn chłodniczy na 100% zalewa pasek rozrządu a to =przeskoczeniem paska i przestawieniem rozrządu a co to oznacza pisać chyba już nie muszę
pozdro

PostNapisane: 20 lis 2008, 22:53
przez sps-snipers
Ja tak jeżziłem z 1,5 roku i płyn nie zmoczył paska rozrządu ani nic.Niewierz w bajki :) Jak ścieka to po ściance. Ale rozglądaj sie za nową pompą. A jak pompa to cąły rozrząd rób,bo trzeba go demontowac aby sie dostać do pompy. Ja montowąłem z JC i jest OK .Zrobiłem juz 5 tys.kmI dolałem z litr bo lubie przegrzać :D

PostNapisane: 20 lis 2008, 23:46
przez staś
sps-snipers napisał(a):Niewierz w bajki


<dupa> po bajki to do ksiegarni


sps-snipers napisał(a):dolałem z litr bo lubie przegrzać

<zygi> właśnie pompa z JC

PostNapisane: 21 lis 2008, 20:30
przez rafallg
Przebieg efki to 160 tys/km (teoretyczny ) ;) czy to właśnie po takim przebiegu zaczyna puszczać pompa <wow>
Tak na marginesie to w passacie B3 jest teraz 260 tys/km i nikt nie tykal jeszcze pompy :P
Co jest z ta japońską niezawodnością <killer>

PostNapisane: 21 lis 2008, 20:33
przez Lazir
Podobnie jak u mnie :P Zobacz temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60017

PostNapisane: 21 lis 2008, 21:42
przez Krzysztof Gromadzki
Witam!

Ja zakładałem (przy okazji wymiany rozrządu) pompę wody GMB (~120 zł w carspeed.pl) i jak na razie nie mam z nią żadnych kłopotów. Jeżeli jesteś pewny że pompa wody cieknie to nie czekałbym specjalnie długo z jej wymianą (koszt robocizny waha się w Gdańsku w granicach 250 zł), bo chyba nie chciałbyś zostać z unieruchomionym autem gdzieś poza miastem. To że ubywa płynu to jedna zauważalna jej wada. A nikt nie wie co się z nią dzieje oprócz tego że cieknie. Oby się nie zatarła.

PostNapisane: 21 lis 2008, 22:53
przez sps-snipers
dolałem z litr bo lubie przegrzać


właśnie pompa z JC

Staś---> nie gadaj bzdur. Bo wycieków niema ani ucieka do silnika. czasem trzeba troche dolac jak sie jeżdzi na gazie; Jeżdziłem Punto w gazie trzeba było czasem dolać,w służbowej Cliówce trzeba czasem dolac bo auto tez w gazie, w Mazdzie po wymianie pompy tez czasem trzeba troche dolać. jak sie jeżdzi na gazie to trzeba kontrolować ubytki płynu bo sie bardziej silnik grzeje :)
Firma JC nienależy do najlepszych ale narazie 5 tyś km przejechane po wymianie rozrządu i śmiga w porządku :]

PostNapisane: 21 lis 2008, 23:07
przez waldii
sps-snipers napisał(a):czasem trzeba troche dolac jak sie jeżdzi na gazie

:| <głaszcze> pierwsze slysze.Wytłumacz mi co sie dzieje z tym plynem.Ucieka w atmosfere??


sps-snipers napisał(a):jak sie jeżdzi na gazie to trzeba kontrolować ubytki płynu bo sie bardziej silnik grzeje

plyn ogrzewa parownik czyli ta ciecz sie chlodzi przy ukladach z gazem :P



rafallg napisał(a):Co jest z ta japońską niezawodnością

co???Poczytaj manuala.Wymiana rozrzadu ok.90k km wraz z pompa wody ;) tak wyliczone i koniec

PostNapisane: 21 lis 2008, 23:12
przez bzzyczek
Staś---> nie gadaj bzdur. Bo wycieków niema ani ucieka do silnika. czasem trzeba troche dolac jak sie jeżdzi na gazie; Jeżdziłem Punto w gazie trzeba było czasem dolać,w służbowej Cliówce trzeba czasem dolac bo auto tez w gazie, w Mazdzie po wymianie pompy tez czasem trzeba troche dolać. jak sie jeżdzi na gazie to trzeba kontrolować ubytki płynu bo sie bardziej silnik grzeje


Teraz to Ty gadasz bzdury :) To że auto posiada instalacje gazowa nie oznacza że musi ubywać płynu.
Ja mam gaz i jakoś przez cały rok nie musiałem dolewać, zresztą pewnie nie tylko ja.
A z tym że silnik się grzeje to też jakoś nie jestem przekonany, chyba tylko wtedy gdy instalacja jest źle ustawiona i silnik dostaje za ubogą mieszanke wtedy może wzrosnąć temp. spalania :]

PostNapisane: 21 lis 2008, 23:43
przez staś
sps-snipers napisał(a):Firma JC nienależy do najlepszych ale narazie 5 tyś km przejechane


tak do najleprzych nie nalezy to fakt wiem bo sam musiałem kupić ich pompe z braku innej i jest napryawde do dup... bo w lato to niewyrabia wytwaza zbyt niskie ciśnienie jej wirnik to to tylko blacha z poprzecznie przyspawanymi łopatami a orginał to stalowy odlew ciasno spasowany

Obrazek

Obrazek

oceńcie sami

PostNapisane: 21 lis 2008, 23:52
przez waldii
staś napisał(a):oceńcie sami

mi to na mieszalnik do wody wygląda <lol> <lol>

PostNapisane: 23 lis 2008, 13:22
przez rafallg
Lazir napisał(a):Podobnie jak u mnie :P Zobacz temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60017


No az tak zle to nie jest :D
ale predzej czy później tak sie zrobi a wymiana to raczej nie uniknona koniecznosc :(